פיג'ו
אריה עם ישבן
אחרי שנים רבות בהן חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן בישראל, נאלצה להיאבק בשוק חובב מכוניות עם ישבן עם העדרה של מכונית סדאן קומפקטית בגודל ובטווח המחירים של משפחומטיות הליסינג, היבואן המקומי יכול לשחרר אנחת רווחה עם חשיפתה בסוף השבוע של הפיג'ו 301 החדשה.

 ה-301, שתוצג באופו רשמי בתערוכת פריז בסתיו, תוכננה על ידי החברה הצרפתית בדיוק כדי לתת מענה לאהבתם של הלקוחות בשווקים דוגמת השוק המזרח אירופאי, הטורקי, הישראלי ובהמשך גם הדרום אמריקאי לישבן עסיסי ומכונית המעניקה יחס של מקסימום פח פר שקל.

במשך שנים יצרני הרכב האירופאים הותיקים התייחסו בזלזול לטעם הלא כל כך מתחוכם של שווקים אלו במכוניות אך נראה כי בשלוש שנים האחרונות בעקבות המשבר החריף בתעשיית הרכב העולמית יותר ויותר יצרנים הבינו כי לא ניתן עוד להתעלם או להסתפק באספקה של מוצרים ישנים ונחותים לאותם שווקים. יתרה מזאת התברר  שלמרות שבמקומות אלו מחיר המכונית מהווה שיקול מכריע בשיקולי הרכישה הצרכנים למדו לדרוש ולקבל מוצרים מודרניים ומאובזרים שלא נופלים באיכותם ממה שנמכר במדינות המבוססות.

 

פיג'ו
הרבה ניחוחות עיצובים מה-208 וה-508

לפני מספר חודשים קונצרן פולקסווגן חשף את הסקודה ראפיד והסיאט טולדו שיתחרו בדיוק על קהל הלקוחות בשווקים הללו וכעת ,כאמור, פיג'ו חושפת את ה-301 שתצויד במראה מודרני התואם את הקו העיצובי העדכני של האריה השואג עם ניחוחות מהמשפחתית הגדולה של החברה ,ה-508, וה-208, הסופר מיני החדשה של החברה.

ה-301 החדשה תציג מימדים עם מכובדים עם אורך של 4.44 מטרים, בסיס גלגלים מעל לממוצע של 2.65 מטרים ותא מטען עם הרבה מקום לעגלות ילדים במימדי אקסטרא לארג' ועוד ג'אנק בנפח של 506 ליטרים.

מבחינת יחידות ההנעה הסדאן החדשה תציג מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל ותיבות הילוכים ידניות, רובוטיות ואוטומטיות בהתאם להעדפה של שווקי היעד השונים.

כך למשל גרסת הביסיס תהיה מצוידת במנוע שלושת הצילינדרים החדש של הקונצרן שנחשף ב-208 החדשה. ניתן להעריך שלארץ ה-301 תגיע עם מנות ה-1.6 המוכר מה-,308 ככל הנראה בגרסה עם הספק מעט מופחת שיעמוד על 115 כ"ס. בשלב זה לא ברור עם ה-301 תצויד בתיבה אוטומטית רובוטית חד מצמדית או בתיבה אוטומטית רגילה ומאיזה סוג ועם כמה יחסי העברה.

בפיג'ו מדגשים שלמרות שמדובר במכונית לשווקים מתפתחים ה-301 תהיה מצוידת (בהתאם למפרט של כל מדינה ומדינה) באבזור נדיב יחסית שאמור לכלול כסטנדרט מערכת שמע המנגנת קבצי MP3 וכוללת כניסה לנגנים וקישוריות בלוטות' , חיישני נסיעה לאחור, פתיחת תא המטען באמצעות השלט ועוד.

 

פיג'ו
בפיג'ו מבטיחים אבזור נדיב

שינוי בשמות דגמי החברה

במקביל לחשיפת  ה-301 החדשה פיג'ו הכריזה גם על שינוי מדניות שמות הדגמים של החברה. השינוי המרכזי הוא הפיכת שמות הדגמים לקבועים בדומה לקורולה של טויוטה, הסיוויק של הונדה, הגולף של פולקסווגן ורבים אחרים ונטישת השיטה בה כל דור חדש נהנה מספרת סיומת חדשה (למשל 205,206,207 ו-208).

בפיג'ו החליטו כי מעתה ספרת הסיומת 8 תישאר קבועה  (208, 308..) ולא תמשיך  ל-9 כפי שהיה נהוג עד כה.

על פי השיטה החדשה הספרה הראשונה, ספרת המאות: תעיד על הגודל והסגמנט, הספרה האמצעית תישאר כתמיד 0 ואילו הספרה האחרונה שהשתנתה בעבר תהפוך גם היא לקבועה.

עם זאת דגמים ותיקים יחסית ששמם מסתיים ב-7 (למשל פיג'ו 107) יזכו לדור חדשה שיכלול את הספרה 8 ויהפוך לשם הדגם הקבוע.

גם שמות דגמי הפנאי והמיניוואנים של החברה יהיו קבועים וישמרו על ייחוד עם שם דגם הכולל צמד אפסים (לדוגמא 5008)  

דגמים עם הסיומת "1" (בדומה ל-301 שתיחשף בתערוכת פריז) יסמלו מכוניות מיוחדות שתוכננו בהתאם לצרכים והעדפות של שווקים ספציפיים  כחלק מהמאמץ של פיג'ו להמציא את עצמה מחדש כדי להרחיב את הכיסוי הבינלאומי שלה.

>> מבחן פיג'ו 208 החדשה

פיג'ו
משפחתית סדאן ממש כמו שהלקוחות ב"שווקים המתפתחים" אוהבים