תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
הרבה השקות נוצצות|צילום: נעם וינד, פריז

אם אתם מאמינים שמכוניות הן יותר מקופסא על גלגלים שמביאה אתכם מנקודה א' לב' ובמידה ואתם ניחנים במעט ספונטניות, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את האייטם הזה עד הסוף ומיד לאחר מכן לגלוש במהירות האפשרית לשלל אתרי הרגע האחרון ולחפש דיל מהיר וזול שיביא אתכם לז'נבה שבשוויץ (גם טיסות למילאנו באיטליה, ליון בצרפת או ציריך בשוויץ ינחיתו אתכם קרוב למדי), כדי להגיע, למשש ולחוות ממקור ראשון את המראות המרשימים והמכוניות המבהיקות בתערוכת הרכב של ז'נבה.

תערוכת ז'נבה, המציינת השנה 81 שנים להיווסדה, נפתחה היום לקהל הרחב. התערוכה תהיה פתוחה מהיום, חמישי 3.3.11, ועד יום ראשון 13.3. בימי אמצע השבוע (שני-שישי) שעות הפתיחה יהיו מעשר בבוקר ועד שמונה בערב ובסופ"ש (שבת-ראשון) מתשע בבוקר ועד שבע בערב.

מחירי הכניסה בהחלט שווים לכל נפש ועומדים על 14 פרנק שוויצרי למבוגר, 8 פרנק שוויצרי לילדים עד גיל 6 ולפנסיונרים ו-9 פרנק שוויצרי לקבוצות של מעל 20 איש. החל מהשעה 4 אחר הצהרים בכל יום תעריפי הכניסה יפחתו ויעמדו על מחצית הסכום.

התערוכה בז'נבה נחשבת לאחת מתערוכת הרכב החשובות בעולם ומשמשת מדי שנה במה להצגת שלל מכוניות חדשות ודגמי קונספט.

למרות שבניגוד לתערוכת רכב הגדולות בפרנקפורט, פריז, דטרויט וטוקיו שוויץ אינה יצרנית רכב, תערוכת ז'נבה נחשבת שנייה בחשיבותה רק לתערוכת פרנקפורט המתקיימת בסתיו אחת לשנתיים. במהלך השנים נוצרה מסורת שהפכה את התערוכה השוויצרית לזירת הצגה של מכוניות קונספט ודגמי ראווה מיוחדים.

אתמול סיפרנו לכם כאן על מכוניות הספורט המרשימות של ז'נבה: הפרארי FF, למבורגיני אבנטדור, פאגני הואיירה , אלפא 4C ועוד והיום נדווח לכם על עוד כמה דגמים מבין מאות המכוניות החדשות והמבהיקות ושלל הדוגמניות המצודדות מסביב שכדאי לא לפספס.

אינפיניטי אתרה

אחרי שהמתחרה הגדולה לקסוס הציגה מכונית קומפקטית יוקרתית המבוססת על הטויוטה פריוס לפני כשנה גם אינפיניטי רוצה להיכנס לנישת היוקרה הקומפקטית. לז'נבה היא מנחיתה את האתרה (Etherea) – האצ'בק מוקפדת עם קווים מרשימים.

יחידת ההנעה בדגם התצוגה משלבת בין מנוע בנפח 2.5 ליטר המפיק 245 כ"ס למנוע חשמלי. על פי המסורת של אינפיניטי בשנים האחרונות ניתן להעריך כי גם הדגם הסדרתי שיוצג לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה ישמור על קווי העיצוב הייחודים.

אינפיניטי אתרה
קומפקטית יוקרתית מבית אינפיניטי

אודי A3 חדשה

אודי שהייתה ממציאות נישת המכוניות הקומפקטיות היוקרתיות מעניקה הצצה ראשונה לדור הבא של ה-A3. הדור הבא יציע לראשונה, בנוסף לתצורת האצ'בק במרכבי שלוש וחמש דלתות האהובים על האירופאים, גם דגם סדאן עם תא מטען נפרד כמו שאוהבים בישראל. מכונית התצוגה בתערוכה, כך מעריכים, קרובה מאוד לתוצר הסופי שיוצג בהמשך השנה.

ב.מ.וו וויז'ן קונקטד-דרייב

ב.מוו מציגה בז'נבה את הוויז'ן קונקטד-דרייב. מדובר במכונית רודסטר לתצוגה שלא צפויה להגיע לייצור בעתיד הנראה לעין. מטרתה העיקרית היא להדגים שלל טכנולוגיות עתידיות של בתחום התקשורת האינטרנטית, איכות הסביבה והחיבור שבין מערכות אוטומטיות לנהג.

ב.מ.וו
תצוגת תכלית של טכנולוגיות במרכב רודסטר

טויוטה פריוס מיני וואן

בז'נבה תוצג גרסת מיני וואן עם שבעה מושבים לפריוס, שתכונה פריוס+.

הפריוס+ דומה באופן כמעט מוחלט לפריוס V שהוצג בתערוכת דטרויט. השינוי המרכזי הוא התקנת שורת מושבים שלישית בגרסה האירופאית המאפשרת שינוע ידידותי לסביבה של שבעה נוסעים. המיניוואן הקומפקטי יעשה שימוש במערכת המוכרת לנו מהפריוס הנמכרת כאן המשלבת מנוע 1.8 ליטר עם מנוע חשמלי ומייצרת יחד 136 כ"ס.

אין תמונה
לשמור על הסביבה בשביעייה

לנצ'יה

לאחר שנים של דשדוש לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש בתערוכת ז'נבה עם השקה של לא פחות מ-4 דגמים חדשים.

הקטנה של החברה, האפסילון, מציגה דור חדש של מכוניות קטנות בניחוח יוקרתי ותגיע לראשונה גם בגרסת 5 דלתות. יתר הדגמים החדשים מבית לנצ'יה (תמא, פלאביה וגרנד וויאג'ר) הם למעשה שיבוט של רכבים מתוצרת קרייזלר למעט הסמל בחזית, הגריל ומספר שינויים מינוריים.

לנצ'יה אפסילון
לנצ'יה נולדת מחדש כקרייזלר

פולקסווגן בולי

אחת ממכוניות התצוגה החמודות בתערוכה היא הבולי של פולקסווגן. הבולי הוא הומאז' מודרני וצנוע מימדים לטרנספורטר BUS משנות השישים שהיה מזוהה עם ילדי הפרחים. הבולי מציע מידות קטנות עם נתון אורך של פחות מ-4 מטרים, מנוע חשמלי המפיק 114 כ"ס וטווח נסיעה מרשים של 300 ק"מ.

פולקסווגן טוענים שלמרות המידות הצנועות המרחב הפנימי יאפשר הובלת שישה נוסעים. בשלב זה כאמור מדובר בדגם תצוגה אך לא מן הנמנע שגרסאות קרובות שיצוידו במנועי בנזין או דיזל קטנים ימצאו את דרכן לפסי היצור בעתיד הקרוב.

אין תמונה
הומאז' מרשים לרכב ילדי הפרחים מהסיקסטיז

גולף קבריולט

האייקון שהיה סמל לסגנון חיים בשנות השמונים חוזר לחיים. בפולקסווגן החליטו, לאחר הצלחה מוגבלת של האיוס שהייתה תחליף יקר ופחות שיקי לגולף הפתוחה בדור הקודם, להחזיר כעת את הקבריולט האופנתית עם גג הבד המתקפל.

אחד מהסממנים של הגולף קבריולט בדורות הקודמים, קשת ההתהפכות הבולטת נעלם כעת לטובת קשת התהפכות נשלפת אוטומטית במקרה של תאונה.

אין תמונה
דור חדש לרכב ה"צפונים" האולטימטיבי מהאייטז

רנו קפטור

מכונית התצוגה רנו קפטור (Captur) היא מעין מיני קרוסאובר המזכיר בגודלו ובקווים המוחצנים שלו את קרוב המשפחה - הג'וק של ניסאן. רכב הפנאי הקטן מגיע בעיצוב עגלגל ומרכב שלוש דלתות. בשלב זה לא ברור אם ומתי נראה רכב פנאי קטן ביצור סדרתי המבוסס על הקפטור, אך ניתן לשאר שלאור ההצלחה הגדולה לה זוכה הג'וק חברת האם הצרפתית לא תתמהמה יותר מדי.

אין תמונה
ניסאן ג'וק בניחוח צרפתי

מרצדס SLK

לאחר שלל קדימונים ותמונות שדלפו לרשת בדרכים שונות ומשונות מרצדס מציגה בז'נבה באופן רשמי את הדור השלישי של הרודסטר הדו מושבית הקטנה הקטנה שלהם ה-SLK .

אחד החידושים המעניינים בדור השלישי של ה-SLK, לבד מגג קשיח מתקפל שהפך לסימן היכר של המכונית בכל דורותיה, היא אופציה לקבל במקום הגג הרגיל גג קשיח מתקפל המשלב חלון זכוכית בכל שטח הגג אותו ניתן להכהות או להבהיר בלחיצת כפתור.

ה-SLK החדשה עושה שימוש במאפייני עיצוב הלקוחים מהCLS ובראשם חרטום עם סבכה גדולה ובמרכזה סמל מרצדס בולט.

הרודסטר הקטנה של מרצדס תוצע בשלל גרסאות אבזור ומנועים בהספקים שבין 184 כ"ס ל-306 כ"ס.

מיני רוקטמן

אחרי שדגמי מיני השונים צמחו למימדים ממש לא קטנים, החליטו שהגיע הזמן לחזור לייצר מכונית במימדים באמת צנועים שיזכירו את המיני המקורית והקטנה.

הרוקט-מן אמנם גדולה מהמיני המקורית אך שומרת על מימדים קטנים ואורך כללי של פחות מ3.5 מטרים.

בשלב זה מדובר במכונית תצוגה ויש להניח שחלק גדול מהמפרט הכולל שימוש בחומרים מורכבים, דלתות בפתיחה ייחודית ותצורת מושבים משונה לא ימצאו את דרכם לדגם הייצור הסופי, אך במיני ללא כל ספק ערים לפופולריות הגוברת של מכוניות בנישת הקטנטנות ורוצים לבחון את תגובות הקהל למכונית מתוצרת מיני בגודל מיני

מיני רוקט-מן
מיני בגודל מיני

מיצובישי גלובל סמול

מכונית התצוגה 'גלובל סמול' מציגה את חזרתה בכוחות מחודשים של מיצובישי לסגמנט המכוניות הקטנות.

דגם התצוגה אמור להגיע לייצור ולהחליף, עוד השנה, את הקולט הוותיקה שלא זכתה להצלחה עולמית גדולה בשנים האחרונות. בתפריט אופציה למרכב 3 או 5 דלתות ושימוש במנועים קטני נפח וידידותיים מאוד לסביבה שיצוידו בתיבת הילוכים רציפה ומערכת עצור וסע.

קיה פיקנטו

הפיקנטו מתבססת על מכללים מבית חברת האם יונדאי ופלטפורמת ה- i10. היא מציעה שתי אופציות מנועים: אחד בנפח ליטר המפיק 69 כ"ס ומנוע 1.2 ליטר המפיק 85 כ"ס. גרסת הבסיס תוצע עם תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה או אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. גרסת ה-1.2 תגיע כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית ואבזור גבוה יותר.

הפיקנטו תוצע ברחבי העולם כאופציה מסוגננת לi10 שתציע אבזור נדיב כסטנדרט שיכלול בין היתר: תאורת לד, מערכת שמע נשלטת מההגה עם חיבור לנגנים ודיבורית בלוטות', בקרת אקלים, התנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית ועוד.

אין תמונה
קטנה מאובזרת

יונדאי i40

אחרי שנים ללא משפחתית גדולה אטרקטיבית ביונדאי חושפים בז'נבה את מחליפת הסונטה - הi40. מדובר במכונית בעלת עיצוב שונה מזה של מחליפת הסונטה שהוצגה בדרום-קוריאה ובארה"ב לפני כשנה ובעל אורנטיציה אירופאית מובהקת. בשלב ראשון בתערוכה מוצגת רק גרסת הסטיישן המצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר עם נתוני פליטת מזהמים נמוכים ביותר.

קיה ריו

נישת התת משפחתיות היא באופן מסורתי המגרש של קיה ויונדאי. בז'נבה מוצגת הקיה ריו החדשה שהיבואן המקומי בישראל מנבא לה הצלחה גדולה כאן אצלנו. הריו החדשה מציגה התקדמות גדולה לעומת הריו המוכרת לנו, היא גדולה מקודמתה ותציע שני מנועים חדשים וחסכוניים.

אין תמונה
התקדמות גדולה לעומת הדגם המוכר

קרוז האצב'ק

לאחר שבפריז הוצגה גרסת הקונספט לקרוז האצ'בק, בז'נבה מוצגת מכונית כמעט זהה כגרסת היצור הסדרתית של המשפחתית הכל עולמית של שברולט. מדובר בדגם חמש דלתות, כמו שהאירופאים אוהבים, שישווק במקביל לסדאן. גרסת האצ'בק של הקרוז תגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ותוצע עם אותם מנועים המוכרים מגרסת הסדאן. בהמשך ככל הנראה היא תוצע גם עם מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.4 ליטרים.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
בשביל האירופאים - קרוז בלי ישבן בולט|צילום: נעם וינד, פריז

>> מכוניות הספורט של תערוכת ז'נבה

>> החידושים של תערוכת דטרויט

>> החידושים של תערוכת פריז

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד