למבורגיני הורקאן (צילום: אוטו)
מחליפת הגייארדו|צילום: אוטו
חודש לאחר שלמבורגיני הודיעה על הפסקת ייצור הגייארדו, המכונית הנמכרת בהיסטוריה של החברה שיוצרה ב-14,022 יחידות, יצרנית מכוניות העל האיטלקית מסנטה אגתה חושפת תמונות ופרטים ראשונים על היורשת.

מסתבר שהלמבורגיני שאמורה להכנס לנעליים של הגייארדו תיקרא הורקאן (Huracán) ולא קבררה כפי שנטען על ידי רבים בעבר. השם, כנהוג במסורת החברה עם סמל השור הזועם, הגיע משמו של שור זירה שהתפרסם, במקרה זה בקרב בעיר אליקנטה בספרד ב-1879.
כצפוי, עיצוב הלמבורגיני החדשה מוחצן מאוד ומרשים עם מראה זוויתי בזכות צורות גיאומטריות חדות וכונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ובפרופיל, אך יש מי שיטענו שההורקאן נראית יותר מכל כגרסה מוקטנת של האבנטדור הגדולה.

על אף שלמבורגיני שאפה להתבסס על פלטפורמה העשויה כולה מקרבון, בסופו של דבר ההורקאן מתבססת על פלטפורמה חדשה העשויה משילוב ייחודי בין סיבי פחמן לאלומיניום, זאת על פי דרישתה של בעלת הבית אודי שהכתיבה את השימוש גם באלומיניום כחלק מהצורך להוזיל עלויות ולהשתמש בעתיד בפלטפורמה הזו גם למכונית העל שלה, ה-R8 הבאה, שתראה אור במהלך 2015 וכצפוי תהיה זולה באופן משמעותי מהלמבורגיני.

בלמבורגיני החליטו בשלב זה לא לפרסם את מידות הרכב, אך מקורות מדווחים שההורקאן תגדל בהשוואה לגייארדו בכל המימדים ובעיקר בבסיס הגלגלים שאמור להעניק לה מרווח משופר בתא הנוסעים ואופי פחות עצבני בנהיגה על הקצה.

באופן מפתיע, למרות הפלטפורמה שעושה שימוש בחומרים קלים מבעבר, נתון המשקל דווקא עלה ב-12 ק"ג ל-1,422 ק"ג - ככל הנראה בגלל הדגש ששמו בחברה האיטלקית על שיפור איכות החיים והשימושיות היומיומית בהורקאן החדשה שתציע קבינה יוקרתית, איכותית ומפוארת מבעבר עם גימורי עור נאפה ואלקנטרה, מסך מגע בגודל 12.3" וכמובן כפתור התנעה כמו במטוס קרב הזהה לזה שבאבנטדור.

למבורגיני הורקאן (צילום: אוטו)
מרווחת ושימושית יותר|צילום: אוטו

בלב ההורקאן LP610-4, בשמה המלא, ניתן למצוא מאחורי המושבים מנוע מרכזי אטמוספרי בתצורת V10 ובנפח 5.2 ליטרים. נתון ההספק עומד על לא פחות מ-610 כ"ס שמועברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה.

נתוני הביצועים מדווחים על האצה נחושה מבעבר למהירות תלת ספרתית תוך 3.2 שניות - חצי שניה פחות מזמן המאוץ הקלאסי של הגייארדו. מדובר בנתון טוב יותר משל המתחרות, מקלארן 12C והפרארי 458 איטליה, שעד כה נחשבו לביצועיסטיות יותר מהלמבורגיני הבסיסית. המהירות המרבית עומדת על 322 קמ"ש.

כפתור על גלגל ההגה מאפשר בחירה בין שלושה מצבי נהיגה: Strada, Sport ו-Corsa המשנים את ניהול המנוע והגיר ואת חלוקת הכוח בין הצירים של מערכת ההנעה הכפולה. בלמים קרמיים נמצאים ברשימת הציוד הסטנדרטי ויסייעו בהפחתת המהירויות התעופתיות אליהן מסוגלת ההורקאן להגיע, בעוד ברשימת האופציות ניתן למצוא הגה בעל מהירות משתנה ובולמים אדפטביים.

בעידן של חשיבות הולכת וגוברת לתדמית הירוקה גם ברכבי על, למבורגיני טורחת לציין שלמרות שההספק עלה והביצועים השתפרו, צריכת הדלק דווקא ירדה בעשרה אחוזים (לא מעט בזכות שימוש במערכת Stop&Start המדוממת את המנוע בכל עמידה מעבר לשניות ספורות). יחד עם זאת כנראה שעם נתון צריכת דלק רשמי של 8 ק"מ לכל ליטר בנזין ופליטת מזהמים שעומדת על 290 גרם CO2 לקילומטר היא לא תהפוך לחביבה במיוחד על מחבקי העצים.

ההורקאן תוצג לציבור בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, בעוד הייצור צפוי להתחיל לאחריה באביב. כמו בגייארדו, גם כאן צפויות להצטרף גרסת ספיידר בעלת גג נפתח, גרסת סופר לגרה קלת משקל, ולחובבי הארד קור גם גרסת הנעה אחורית. 

>> האיש שקנה למבורגיני חדשה בביטקוין

למבורגיני הורקאן (צילום: אוטו)
0 ל-100 קמ"ש ב-3.2 ש' ו-610 כ"ס |צילום: אוטו