אודי A2
קונספט לדור השני של האודי A2
אודי הולכת בעקבות הטרנד שצובר תאוצה בעולם הרכב של מכוניות קומפקטיות ויוקרתיות.
כעת, אחרי שאפשר לציין שה-A1 הקטנטונת מסתמנת כהצלחה מתפנה החברה להציג דגם קונספט ל-A2 שימוצב בין ה-A1 לבין ההאצ'בק הקומפקטית של החברה, ה-A3.

רבים מכם בוודאי זוכרים שלחברה כבר הייתה פעם מכונית (שלא יובאה ארצה) בשם הזה שהוצגה באווירה עתידנית לקראת המילניום השלישי עם מרכב אלומיניום ומבנה ייחודי עם הרבה מרווח פנימי ל-4 נוסעים ומטען בתצורה מיקרו-וואנית.

על הנייר ה-A2 הייתה אמורה להצליח אבל בפועל היא התגלתה ככישלון שיווקי צורב שהסתיים בקול ענות חלושה בשנת 2006. למרות הכישלון באודי המשיכו להאמין שהרעיון בבסיסה של ה-A2 היה מוצלח ביותר ויתכן שפשוט היא הקדימה את זמנה ומתומחרת לא נכון.

כעת, עם עליית הפופולריות של דגמים עירוניים בניחוח יוקרתי והצפיפות הקשה בכבישי הכרך אודי מאמינה שהקהל יהיה בשל לקבל דור חדש למיקרו-וואן הייחודי.

הקונספט שיוצג בתערוכת פרנקפורט, שומר, כמו ה-A2 המקורית, על מרכב קל משקל עשוי אלומיניום ומציע מקום ל-4 נוסעים ולמטען, אך כעת הוא יגיע במימדים צנועים מאלה של הדגם היוצא עם אורך כללי של 3.8 מטרים.

יחידת ההנעה בדגם התצוגה תהיה ברוח התקופה חשמלית. בשלב זה באודי לא שחררו יותר מדי פרטים נוספים בקשר ליחידת ההנעה אך מקורות מדווחים שמנוע החשמלי שיותקן בה יאפשר למכונית להגיע ל-150 קמ"ש מרביים ולהאיץ ל-100 קמ"ש בתוך פחות מעשר שניות, ומה שחשוב מכך - להשיג טווח נסיעה גדול יחסית של 200 ק"מ בין טעינות.

הסוללות, אגב, יותקנו ברצפת הרכב מתחת למושבים כדי לשמור על מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימלית.

כיוון שבשלב זה תשתית הטעינה באירופה עדיין לא באמת מאפשרת חופש תנועה חשמלי ניתן להעריך שכאשר ה-A2 הסדרתית תושק, ככל הנראה ב-2013, היא תוצע גם (או רק) עם מנועי בעירה פנימית קטני נפח ומוגדשים המוכרים לנו מרכבים אחרים של קונצרן פולקסווגן.

>> הגרוטאה שהתחשמלה והפכה לטורפת פורשה ופרארי

אודי A2
האם הנסיון השני יהיה מוצלח מהראשון?