פורד פוקוס, אחת המכוניות הנמכרות בישראל, מתחדשת ומציגה מתיחת פנים של אמצע החיים לדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית של קונצרן פורד, שהושק ב-2010 והגיע לישראל בשלהי 2011.
הפוקוס בדורה השלישי זכתה לעיצוב דינמי ולקבינה משודרגת לעומת קודמתה אשר העניקו לה הצלחה גדולה מסביב לגלובוס וגם בישראל (ב-2012 היא הייתה המכונית הנמכרת בישראל ובהפרש ניכר וב-2013 המכונית הנמכרת בעולם), אולם למרות הביקושים הערים יש מי שלא התחברו לעיצוב הפרונט הלא הומוגני ולתא הנוסעים הרובוטריקי ועמוס הכפתורים. מתוך הקשבה ללקוחות ורצון לשמר את מעמדה בעולם, בפורד החליטו להעניק למשפחתית הקומפקטית שדרוגים שיאפשרו לה גם במחצית השנייה של חייה לשמור על נתח השוק שלה.
מי הכי נמכרת - פוקוס או קורולה?
פורד פוקוס עם מנוע 1 ליטר?
פורד פוקוס במבחן
בהתאם לכך, קצת לפני מועד החשיפה הרשמית של גרסאות ההאצ'בק והטורר בתערוכת ז'נבה וגרסת הסדאן בתערוכת ניו יורק, מספר תמונות של הפוקוס מתוחת הפנים "דלפו לרשת".
כצפוי, בדומה לפורד מונדיאו החדשה ולפיאסטה מתוחת הפנים, הפרונט של הפוקוס המחודשת כולל מעתה סבכה טרפזית גדולת מימדים בהשראת אסטון מרטין וזוג פנסים ראשיים צר וארוך יותר הכולל עיטור של תאורת לד.
הצדודית שומרת על מראה כמעט זהה לזה המוכר ומאחור ניתן להבחין בדלת אחורית, פגוש ופנסים שזכו לעיצוב מחודש ודינמי יותר.
תא הנוסעים מציג קונסולה מרכזית והגה בעיצוב חדש שאת יער הכפתורים המבולבל מחליפה פריסה הגיונית יותר ומערכת שליטה מרכזית עם שתי שורות כפתורים גדולים וישרים ומסך מגע מקורי (בארץ מזה זמן מה כל הפוקוסים מגיעים עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית).
ידית בלם היד שהייתה ממוקמת בחלקה הקדמי של הקונסולה המרכזית במקביל לידית בורר ההילוכים הוזזה למיקום סטנדרטי יותר מאחור לטובת שיפור מרווח הרגליים של הנהג. ההגה, שכלל עד כה אין סוף כפתור בעיצובים שונים בכל פינה אפשרית, מציג כעת מערכת שליטה מסודרת ואינטואיטיבית יותר (אם כי עדיין עם הרבה מקשים). כמו כן ניתן לציין תאי אחסון רבים מבעבר והבטחה לשיפור ברמת הבידוד.
הפוקוס מתוחת הפנים תוצג, כאמור, בתערוכת ז'נבה בהמשך החודש וניתן להעריך שהיא תגיע לארץ במהלך הקיץ. כעת נותר רק להמתין ולראות האם העדכונים הקוסמטיים יאפשרו לה לשמור על מעמדה לנוכח שלל המתחרות החדשות בסגמנט.