רגע לפני הצגתה הרשמית בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בסוף השבוע, ב.מ.וו חשפה אתמול בלונדון את המיני קופר החדשה.
באירוע שהתקיים לציון יום הולדתו ה-107 של סר אלק איסיגוניס, האיש שהמציא את המיני המקורית ב-1959 ונפטר ב-1996 מבלי שהספיק לראות שהחזון שלו ממשיך גם למיליניום השלישי, נחשפה בפעם הראשונה ללא הסוואה המיני בדורה השלישי בעידן המודרני.
לא, לא טעינו בתמונות המצורפות לכתבה והמכונית שנשקפת לעיניכם היא היא המיני החדשה, שכפי שאתם בוודאי רואים דומה עד מאוד למיני המוכרת.
חדי העין יוכלו להבחין שהסבכה מעט גדולה מבעבר וכוללת עיטור ניקל ושיחידות הפנסים הראשיות יותר גדולות, כוללות תאורת לד ומעט יותר משוכות לאחור ופחות אנכיות. בצדודית ממש קשה לשים את היד על שינויים עיצוביים כלשהם, אך מאחור ניתן להבחין בדלת תא מטען מעט מעוגלת יותר ובפנסי איתות גדולים מבעבר.
עם זאת, למרות הדמיון העיצובי, מדובר ברכב חדש לחלוטין היושב על פלטפורמה חדשה שבעתיד תשמש, לבד מגרסאות שונות של המיני, גם את הדור הבא של סדרה 1 של ב.מ.וו שיהיה הראשון של החברה הבווארית להיות מצויד בהנעה קדמית.
המיני המודרנית היא כבר לא ממש קטנה כמו שניתן לצפות משמה ובדורה השלישי היא גדלה בכל המימדים עם אורך של 3.82 מטרים (9.8 ס"מ יותר מבעבר), רוחב של 1.73 מטרים (4.4 ס"מ יותר מבעבר) וגובה של 1.41מטרים (כסנטימטר יותר).
בסיס הגלגלים גדל ב-2.8 סנטימטרים (2.495 מטרים) ובמיני מבטיחים תא נוסעים מרווח באופן משמעותי מבעבר היכול להכיל בנוחות 4 נוסעים מבוגרים. חלל תא המטען גדל אף הוא ועומד כעת על 211 ליטרים.
לבד משיפור במרווח הפנימי תא הנוסעים זכה גם לעיצוב מחודש שאמנם שומר על הקווים הכללים וניחוחות הרטרו אך מציג פריסה הגיונית יותר, כשבראש וראשונה מד המהירות שעוצב כאורלוגין ענק במרכז הקונסולה עבר למיקום הגיוני יותר אל מול פניו של הנהג ואת מקומו תופסת כעת מערכת מולטימדיה מתקדמת עם ממשק שליטה מרכזית בסגנון ה-i דרייב של ב.מ.וו.
כמו כן מתגי החלונות החשמליים עברו למקום הגיוני יותר, נוספה בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, אופציה לתצוגה עילית של המהירות ונתונים נוספים על השמשה הקדמית, בקרת שיוט אקטיבית ועוד ועוד.
גם מתחת למכסה המנוע יש לא מעט חידושים ולמרות שמנוע ה-1.6 על גרסאותיו השונות של הדור הנוכחי נחשב בהחלט מוצלח, במיני החליטו לזנוח אותו לטובת שני מנועי טורבו חדשים – 1.5 ליטר עם 136 כ"ס שיניע את דגם הקופר ויאפשר לו לרשום מהירות תלת ספרתית על השעון בתוך 7.8 שניות ולהגיע למהירות של 210 קמ"ש (גרסה מוחלשת שלו תניע בהמשך את ה-ONE), ומנוע בנפח 2 ליטרים עם 192 כ"ס לדגם הקופר S שיגיע למאה בתוך 6.7 שניות ולמהירות מרבית של 233 קמ"ש.
שתי יחידות ההנעה יגיעו עם אופציה לבחירה בין גיר ידני לאוטומטי עם 6 יחסי העברה, תהיינה מצוידות במערכת Start&Stop ותעמודנה בתקן זיהום האוויר יורו 6 העדכני.
במיני מציינים שלמרות הגדילה במימדים המשקל העצמי דווקא הופחת ומבטיחים שהאופי המיוחד, השובבות והתנהגות הכביש המהנה נשתמרו גם בדור החדש.
השיווק לציבור הרחב צפוי להתחיל לקראת האביב בשנה הבאה ולישראל היא צפויה לעשות עליה לקראת הפסח.