בשונה מחטיבת M של ב.מ.וו, המתמחה בייצור גרסאות קצה לרכבי ב.מ.וו ומתנגדת להציע גרסאות ספורט קיצוניות לכל דגמי החברה בטענה כי הדבר יוריד מהערך התדמיתי שלה (ה-X5 M וה-X6 M הם הנחתה מלמעלה מסופרי האפונים בחברה), חטיבת הספורט של מרצדס, AMG, שמחה להציע גרסאות קצה קיצוניות כמעט לכל הדגמים של החברה, מה-A קלאס הקטנה ועד רכב השטח הקשוח G קלאס ולמעשה היחידות שלא זכו לגרסאות עם שילוש האותיות המקודש הן ה-B קלאס (מיקרו וואן) והוויאנו (מיניוואן).
על אף שבהחלט יש מי שטוען שזה "מזנה" את שם החטיבה הספורטיבית, מבחן המציאות מוכיח דווקא את ההפך ובשנים האחרונות נראה כי גרסאות AMG הפכו לנחשקות מכל עבר והזרימו מזומנים רבים לכיס של מרצדס.
בהתאם לגישה זו, מרצדס משיקה בתערוכת לוס אנג'לס את הקרוסאובר החדש שלה, ה-GLA הקטן, בגרסת 45 AMG.
כמו ב-A קלאס עליה הוא מבוסס גם כאן שוכן בחזית מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החזק ביותר לנפחו בייצור סדרתי, עם לא פחות מ-360 כ"ס.
בגרסה זו שעטת הסוסים עוברת לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסים ומתורגמת לביצועים סופר מרשימים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-5 שניות - מהיר יותר מהמתחרה הישיר אודי Q3 RS שעם 310 כ"ס יגיע למהירות תלת ספרתית תוך 5.3 שניות.
כדי לבדל את גרסת AMG מה-GLA הרגילה של עקרת הבית, הפגוש הקדמי זכה לפתחי אוויר גדולים, מסיט אוויר קטן בקצהו התחתון ופס אדום בתחתית הגריל. בפרופיל תמצאו חישוקי 21" שחורים עליהם מולבשים צמיגים ספורטיביים רחבים בחתך סופר נמוך, דיסקיות בלם גדולות וקאליפרים אדומים ומאחור מציצה רביעיית מפלטים מתוך מסיט אוויר, ספויילר אחורי גדול בקצה תא המטען וכמובן כיתוב AMG מחייב.
רכב התצוגה כלל גג מושחר ומדבקות 45 גדולות על הדלתות המדגישות את גאוות החברה על יחידת הכוח המופלאה.
ה-GLA45 AMG מוגדר בשלב זה כרכב קונספט, אך בהתאם לאופי החברה ומתמונות ריגול בהם נלכד רכב ניסוי במסלול הנורבורגרינג, לא יהיה זה הימור גדול להצהיר שנראה אותו בקרוב מאוד על פס הייצור.
>> AMG חוגגת 45 עם סדרת דגמים חדשה