אחרי תהליך חשיפה ארוך ומאוד מייגע שכלל דגמי קונספט,חשיפה רב שלבית מצידה של מאזדה ושלל תמונות שדלפו בדרך זו או אחרת לרשת, אתמול בערב נחשפה סוף סוף באופן רשמי המאזדה 6 החדשה.
ה-6 בדורה השלישי היא המכונית השנייה, אחרי ה-CX5, שאנשי המותג היפני מציגים לאחר הפרידה המתוקשרת מפורד ובהתאם לשפת העיצוב החדשה שלו KODO שהיא מעין אבולוציה ל"זום זום" שכולנו מכירים.
כזכור, ה-6 החדשה מבוססת על דגם התצוגה המרהיב טקארי ולמרות שהתצורה הסופית של הדגם הסדרתי מעט פחות סנסציונית מזו של דגם התצוגה אין ספק שמדובר ברכב מרשים מאוד המשלב בין אגרסיביות כוחנית לקווים זורמים. כמו ב-CX-5 גם במאזדה 6 החדשה ניתן להבחין בסבכה קדמית גדולת מימדים ובפנסים צרים (אם כי מעט פחות מבדגם הקונספט) הנמשכים לאחור ומשתלבים בתפיחות משמעותית בכנפיים הקדמיות.
פרופיל הצד משתלב בעיצוב הפרונט האגרסיבי אך לא נופל למלכודת המצועצעות עם עודף של קימורי פח כפי שניתן לראות בלא מעט עיצובים עדכניים. העיצוב מציג גם שילוב מעניין בין סדאן קונבציונלית למראה סדאן-קופה אופנתי וקורת C המתחברת לתא המטען מעניק ל-6 קווי מתאר שמזכירים כמה מכוניות מנישת הפרימיום.
האחוריים גבוהים ותפוחים יחסית וכוללים יחידות תאורה דומיננטיות למדי ומקדם הגרר האווירודינאמי שהושג מציג נתון מרשים למדי של CD-0.26.
אקירה טמאטאני, המעצב הראשי של הפרויקט ציין: "יצרנו ב-6 החדשה עיצוב שבו נתנו ביטוי לדימויים פראיים ודינמיים של תנועה המעניקים למכונית הצהרה ברורה באשר לחווית הנהיגה שהיא מסוגלת להעניק עוד לפני שבכלל נכנסים אליה".
כמו ב-CX-5, מעבר לעיצוב עיקר הבשורה של ה-6 החדשה טמון בחיבור בין פלטפורמה חדשה חזקה וקלה באופן משמעותי ממה שמוכר כיום יחד עם מנועים ותיבת הילוכים מסדרת סקיי-אקטיב ומערכות עזר כמו i-stop לכיבוי אוטומטי בעת עצירה ו- i-ELOOPהאוגרת אנרגיה חשמלית בעת בלימה על ידי טעינת קבלים מהירים (בניגוד לשימוש במצברים כבדים במערכות דומות של יצרנים מתחרים) המאפשרים שימוש יעיל במיוחד בכוח שנצבר בקבלים במערכות החשמליות השונות של הרכב ובכך להפחית את העומס על המנוע וכמובן את צריכת הדלק שלטענת מאזדה עומדת על כמעט 17 קילומטרים לליטר, לא רחוק מנתונים של רכבים היברידיים בגודל דומה ומבלי שיהיה צורך להשתמש במערכת כלאיים גדולה ומסורבלת.
במאזדה מבטיחים גם שהפחתת המשקל, המנועים החדשים ותכנון קפדני של השלדה הפכו את ה-6 החדשה, כמו שאנשים התרגלו לצפות מרכבי המותג, למכונית הפונה לנהג ומציעה חדוות נהיגה שכה חסרה ברכבים מודרניים רבים או כמו שהירושי קאג'יאמה, מנהל הפרויקט, מתאר בזהירות: "ה-6 היא מכונית שנותנת למי שנוהג בה להרגיש כאילו היא שלוחה של הגוף שלו".
בשלב ראשון מאזדה חשפה את המפרט של שתי גרסאות הבנזין שרלוונטיות לשוק הרוסי (וככל הנראה גם הישראלי) ובהמשך תצטרף גם גרסת דיזל שתציג מנוע לוגם סולר חזק וככל הנראה גם גרסת בנזין כוחנית יותר, בעיקר לשוק האמריקאי.
גרסת הכניסה תצויד במנוע שני ליטרים אטמוספרי עם יחס דחיסה גבוה המפיק 150 כ"ס ומוכר לנו מה-CX5 שתשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 יחסי העברה. הגרסה הנוספת שנחשפה בשלב זה מצוידת במנוע בנפח 2.5 המפיק 192 כ"ס.
המימדים החיצונים יודעים לספר על גדילה במרבית המימדים עם נתון אורך של 486 ס"מ (11 ס"מ יותר מה-6 הנוכחית), רוחב של 184 ס"מ (4.5 +) וגובה של 145 ס"מ (1+) אך הנתון המשמעותי ביותר הוא בסיס הגלגלים שגדל ב-10.5 סנטימרים ומציג בדור החדש נתון של 283 ס"מ הרומזים על שיפור משמעותי במרווח בתא הנוסעים.
עיצוב תא הנוסעים, כצפוי, הרבה פחות עתידני מזה של הטקארי אך כולל קווים נקיים ונעימים ומשדר תחושה איכותית למדי.
במרכז הדשבורד יש מסך שליטה גדול הנשלט באמצעות חוגה המצויה בקונסולה המרכזית ומזכירה מעט את מערכת ה-i-drive של ב.מ.וו.
הפילוסופיה מאחורי העיצוב טוענת שהמטרה היא להעניק לנהג להרגיש בנוח ואפשרות לשליטה אינטואיטיבית כשכל המידע והפקדים שהוא צריך נמצאים מולו אך מאידך לא מסיחים מדי את הדעת.
אחרי ההשקה הרשמית לקהל הרחב בתערוכת מוסקבה שתיפתח בסוף השבוע, ה-6 תוצג גם בתערוכת פריז בעוד כחודש לקראת תחילת השיווק בשווקים השונים כולל ישראל לקראת סוף השנה.
מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, נמסר גם שה-6 החדשה תגיע לארץ כשהיא מצוידת במנועי בנזין בנפח 2 ו-2.5 ליטרים ויתכן כי בהמשך תיובא גם גרסת דיזל.
אחרי ה-CX-5 ובה-6 המכונית הבאה שמאזדה מתכננת להשיק לקראת אמצע 2013 היא ה-3 המשפחתית שבעזרתה מקווים בדלק מוטורס לכבוש שוב את צמרת שוק הרכב המקומי.