אין מנוס מלהכיר בכך: העולם הישן - אירופה וארה"ב נמצא ברגרסיה והמדינות שבו סובלות ממשברים כלכליים בלתי פוסקים, בעוד שהעולם החדש והמתפתח - דרום אמריקה והמזרח נמצאים בצמיחה גדולה.
עד לא מזמן תערוכות הרכב באזורים אלה היו לא יותר מגרסה משודרגת מעט של "אוטומטור" הישראלית אך בשנים האחרונות זה השתנה והן הפכו לאירועים לגיטימיים לחשיפת עוד ועוד דגמים חדשים של יצרני הרכב המובלים בעולם.
פולקסווגן שמחזיקה במפעלים בארגנטינה, ברזיל ומקסיקו נחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות באמריקה הלטינית, והשבוע בתערוכת הרכב של סאו פאולו, העיר שנחשבת לשער הכניסה לדרום אמריקה ולבירת הכלכלה של היבשת, חושפת פולקסווגן את טאיגון קונספט - קרוס אובר קטן מידות, אח קטן לטיגואן המוכר, שאמור להתחרות בניסאן ג'וק ולהצטרף לשלל רכבי הפנאי הקטנים שצפויים להגיע לשווקים בקרוב.
לטענת פולקסווגן הטאיגון מבוסס על פלטפורמת האפ! הקטנטנה אך נתון בסיס הגלגלים, העומד על 247 ס"מ, זהה דווקא לזה של הפולו, מכונית הסופר מיני של החברה.
כך או כך, עם נתון אורך של 386 ס"מ, רכב הפנאי החדש קצר מהפולו ב-11 ס"מ וארוך מהאפ! ב-32 ס"מ. אמנם העיצוב הרבה סטנדרטי מהעיצוב של הג'וק אבל בהחלט מושך את העין ולא ממש אופייני לייצרן השמרן.
בין היתר ניתן להבחין ביחידות תאורה גדולות מלפנים תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים המכילים צמיגים גדולים על חישוקי 17 אינץ', צדודית במראה קופה עם ידיות נסתרות לדלתות האחוריות ופגוש אחורי תפוח.
ארבעת הנוסעים ייהנו, בשונה מתאי הנוסעים היעילים אך המשעממים שהורגלנו לראות ברכבי פולקסווגן, מחלל פנימי מודרני, שובב ומעוצב בגוונים התואמים את הצבע החיצוני.
בחזית ישכון מנוע 3 צילינדרים בנפח צנום של בסך הכל ליטר, אבל בסיוע מגדש טורבו והזרקת בנזין ישירה הוא יפיק 108 כ"ס ו-17.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד.
בשלב טאיגון מוגדר רק כרכב תצוגה שאמור לבחון את תגובות הקהל לפני שיינתן האור הירוק ליצור סדרתי. לנו, בכל מקרה, הוא נראה כמשהו יותר מגובש ובשל ליצור שעל פי מקורות בחברה צפוי להתחיל בעוד כשנתיים.