לנצ'יה דלתא (צילום: נעם וינד)
הגריל של לנצ'יה - פעם סמל לתכנון איטלקי במיטבו|צילום: נעם וינד

לנצ'יה, שהייתה במשך שנים שם נרדף למותג עם עיצוב מרשים, טכנולוגיה מתקדמת ומסורת מרוצים מכובדת, מנסה כבר, מאז שבעלי הבית פיאט רכשו את אלפא רומיאו במחצית השנייה של שנות השמונים, להמציא את עצמה מחדש ולמצוא את הנישה אליה היא תשתייך.

לאחר שנים רבות של היצע דגמים מוגבל ומוניטין אמינות בעייתי החליטו בפיאט להעיר מחדש את המותג בעל המסורת המפוארת. הצעד הראשון היה הצגת הדלתא ב- 2009 שהציגה קונספט מעניין, שונה מאוד מאותה דלתא שניצחה במרוצי הראלי של שנות השמונים, למשפחתית יוקרתית בתצורת האצ'בק.

בלי קשר ישיר, בהמשך אותה שנה, בעקבות המשבר הכלכלי בארצות הברית, נזדמנה לקונצרן פיאט הזדמנות והוא רכש את השליטה על קרייזלר האמריקאית.

ספקולציות באשר למה יוליד אותו שידוך משונה מילאו את הרשת וכעת, מספר שבועות לפני תערוכת ז'נבה, אנו מקבלים אישור לעיקרי השמועות שהסתובבו ברשת בשנה האחרונה: לנצ'יה חוזרת בגדול עם ליין דגמים רחב הכולל בעיקר דגמי קרייזלר מוסבים עם סמל של לנצ'יה מקדימה.

אין תמונה
לנצ'יה תמא - האם הלקוחות האירופאיים יאמצו את הסגנון האמריקאי?

ספינת הדגל של לנצ'יה, התמא, היא למעשה הקרייזלר 300 החדשה שהוצגה בתערוכת דטרויט האחרונה.

מדובר במכונית סאלון במימדים אמריקאים ובלנצ'יה מקווים שאבזור נדיב, פלטפורמת הנעה אחורית מתקדמת יחסית ומנועים אמריקאים בריאי הספק יאפשרו לה, לאחר עדכונים קלים לטעם האירופאי, להתחרות על לקוחות בקטגוריה הנשלטת כמעט באופן מוחלט על ידי מכוניות מתוצרת גרמניה.

השיווק באירופה צפוי להתחיל לקראת סוף השנה ועל פי התמונות שנחשפו השינוי העיצובי מתמקד בשבכה קדמית בסגנון לנצ'יה מסורתי. עיצוב הפנים, שעל מנת להתאים לטעם האירופאי יצטרך לעבור מהפך רציני, טרם נחשף.

בגזרת המנועים יעשה שימוש ביחידות הכוח המניעות את תוצרי המותג האמריקאי כשהמנוע הראשון יהיה וי 6 בנזין בנפח 3.6 ליטרים המפיק 292 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 יחסי העברה.

יחידת הדיזל, המשמעותית יותר לשוק האירופאי, היא מתוצרת חברת מנועים איטלקית ומוכרת מדגמים נוספים של קרייזלר/ג'יפ. הביצועים בהחלט מרשימים עם מאה קמ"ש בתוך 6.4 שניות בגרסת הבנזין ו-7.4 שניות בגרסת הדיזל.

לנצ'יה פלאביה
לנצ'יה פלאביה - בשלב זה רק קונספט, זהות התמונות לתמונת הקרייזלר 200 העלו מחשבות שמדובר בפוטושופ

הקרייזלר 200 שגם הוצגה לאחרונה תככב גם היא בדוכן לנצ'יה בז'נבה תחת השם לנצ'יה פלאביה בשיוצג בשתי גרסאות סדאן וקבריולט. משום מה, בשלב זה ההודעה הרשמית ממטה החברה באיטליה מציינת שמדובר בדגם קונספט, אך לאור הזהות שבין ה-300 לתמא יש להניח שגם הפלאביה הזהה לקרייזלר 200 תמצא את דרכה לפסי היצור בתוך זמן לא רב.

שיבוט הדגמים לא נפסק כאן וגם במגזר המיניוואנים יוכלו האירופאים לרכוש מיניוואן של קרייזלר עם סמל של לנצ'יה.
במקרה זה אפילו שם הדגם לא עבר הסבה למשהו עם צליל איטלקי והמיניוואן החדש של לנצ'יה יקרא ממש כמו אחיו לבית קרייזלר - וויאג'ר.

לנצ'יה וויאגר
לנצ'יה וויאג'ר - גם שם הדגם נשאר זהה

לנצ'יה תציג בתערוכה גם דגם מקורי פרי תכנונה. מדובר במכונית קטנטנה ומסוגננת שמתבססת על פלטפורמת הפיאט 500 ותיקרא אפסילון. הרעיון הכללי של לנצ'יה הוא להציע אבזור ומראה של מותג פרמיום במימדי מיני.

האפסילון תוצע עם מגוון ממנועי פיאט מהסדרות המתקדמות של מנועי הדיזל והבנזין וגם עם מנוע 2 הצילינדרים החדש שהקונצרן האיטלקי הציג לפני מספר חודשים.

דלתא, המכונית היחידה של לנצ'יה שמשווקת כעת בארץ, תציג עדכון עיצובי קל ואופציות למנועי דיזל חדשים שלא רלוונטים לשוק המקומי.

אגב שיווק בישראל, לנוכח הצגת דגמי לנצ'יה העדכניים נשאלת השאלה האם ליין הדגמים המבוסס על תוצרי קרייזלר צפוי להגיע לארץ ולהיות משווק תחת שני המותגים השונים או שאחת היבואניות, מכשירי תנועה יבואנית קרייזלר או סמל"ת יבואנית פיאט ולנצ'יה, תאלץ לוותר.

לנצ'יה אפסילון
לנצ'יה אפסילון - קטנטונת פרמיום, סוף סוף דגם מקורי