אין תמונה
טויוטה הפגינה את חוסנו של המותג ונשארה בראש למרות המשבר

למרות שאין ספק ששנת 2010 הייתה שנה שבטויוטה היו שמחים לשכוח, המספרים היבשים בסיכומה של השנה, למרות פרשת הדוושה, משבר הבטיחות החמור והטיוח שנחשפו בעקבותיו, מראים שטויוטה עדין מובילה את הטבלה העולמית ומדורגת בסיכומה של שנת 2010 כיצרנית הרכב הגדולה בעולם בפעם השלישית ברציפות.

טויוטה כבשה את הפסגה בשנת 2008 לאחר שעקפה ג'נרל מוטורס האמריקאית שהובילה את טבלאות המכירות במשך שנים רבות.

השנה קונצרן טויוטה, הכולל גם את מותגי המשנה לקסוס, דייהטסו ומשאיות הינו, מכר לא פחות מ 8.42 מיליון מכוניות מדגמים שונים ברחבי העולם מתוכם קצת יותר מרבע אחוז בישראל.

אבל טויוטה לא ממש יכולה לנוח על זרי הדפנה, אמנם הזכייה במקום הראשון, התחזקות של 8 אחוזים ביחס לשנת 2009 ורק צניחה קלה של פחות מחצי אחוז בהיקפי המכירות בארצות הברית, בהחלט יכולים לתת לקברניטי החברה קצת רוח גבית אבל חשוב לזכור שלמאזן הרווח והפסד של החברה יש להוסיף גם את עלות שלל הקריאות לתיקון שהקיפו מיליוני מכוניות ברחבי העולם, קנסות שהוטלו על החברה על ידי הממשל האמריקאי, פיצויים לנפגעי תאונות , וגם מספר תביעות ייצוגיות סביב משבר הבטיחות שעוד עשויות לעלות לחברה ממון רב.

אין תמונה
בבג'נרל מוטורס רוצים לזכות שוב בבכורה בהקדם האפשרי

יתרה מזאת הג'נרל האמריקאי מזנב בענק היפני מאחור בהפרש קטן של פחות מ- 30 אלף כלי רכב.
לאחר ההתרסקות של ג'נרל מוטורס  לפני שנתיים בעקבות המשבר הכלכלי, ב2010 רשם הקונצרן האמריקאי התייעלות כמו גם הצגת יותר ויותר דגמים חסכוניים וידידותיים לסביבה שמתאמים לרוח התקופה שהביאו לזינוק של למעלה מ-12 אחוזים בהיקפי המכירות מסביב לעולם.

חשיבותו של השוק הסיני הצומח במהירות מסחררת הולכת וגוברת ושני הענקים מציגים שם זינוקים מרשימים למדי: 19 אחוז לטויוטה ולא פחות מ-29 אחוז לג'נרל מוטורס.

במקום השלישי ממוקם קונצרן פולקסווגן. היו מי שסברו שבשל משבר הבטיחות של טויוטה והתרסקותה של ג'נרל מוטורס בעקבות המשבר הכלכלי העולמי יתפוס הקונצרן הגרמני המבוסס השולט במותגי רכב רבים את הבכורה אך לא כך היה הדבר וכאמור פולקסווגן מסיימת במקום השלישי עם 7.14 מיליון מכוניות וזינוק מרשים של 14 אחוזים.

בשלב זה טרם התפרסמו שאר המיקומים. כשעל המקום הרבעי היוקרתי מתמודדים שני ענקים: קונצרן פורד הוותיק שלמעשה העלה את העולם על גלגלים בראשית המאה העשרים וקונצרן יונדאי-קיה שזינק בעשור האחרון ממעמד זניח בעולם הרכב לקונצרן המתקרב לחבורת הצמרת.

 

פולקסווגן שירוקו (צילום: נעם וינד)
פולקסווגן - הקונצרן הגרמני ממשיך לצבור תאוצה, השנה זה לא הספיק ליותר מהמקום השלישי|צילום: נעם וינד

>> סיכום 2010 - המכוניות שהובילו את טבלאות המכירות בישראל בשנה החולפת