מיני קלאבמן
מיני קלאבמן
ב-2007, שש שנים לאחר תחילת השיווק של המיני המודרנית ולמרות ההצלחה המסחררת לה זכתה, בעלת הבית ב.מ.וו הבינה כי היא לא יכולה להתבסס לאורך זמן על דגם אחד ויש להרחיב את ההיצע ולשפר את הפרקטיות.

מתוך שאיפה זו אך עם רצון לשמר את הרוח המקורית של המיני, בחברה החליטו להציג מיני קלאבמן מודרנית בהשראת גרסת הסטיישן של המיני המקורית.

עם מרכב מאורך (23.8 יותר מהמיני הרגילה) היה לה יותר מרווח בשורת המושבים האחורית ותא מטען בעל נפח נורמלי. בניגוד לקלאבמן המקורית, גם הגישה אל תא הנוסעים הייתה נוחה יחסית בזכות מבנה אסימטרי וצמד דלתות בצד הימני כשזו האחורית הקטנה נפתחת רק כשהקדמית פתוחה, בצורה הפוכה.

אבל למרות שהקלאבמן נמכרה במספרים נאים באירופה, בשאר העולם היא התקשתה להצליח משום שהמראה המוזר והרבוע לא כל כך התקשר עם מיני הסקסית ובעיקר בשל העובדה שהשיפור בפרקטיות לא היה מספיק מוחשי.

כך יראו מתחת למעטפת 23 דגמי ב.מ.וו ומיני 
צפו: 28 נשים בתוך מכונית מיני אחת
מבחן דרכים: מיני קופר 2014 

כעת, מספר חודשים לאחר שהוצגה המיני 3 דלתות החדשה, חושפת החברה תמונות ופרטים על הדור החדש של הקלאבמן שמציג קונספט שונה ושם דגש גדול יותר על נושא השימושיות.

בהתאם לכך הקלאבמן החדשה חולקת את פלטפורמת ההנעה קדמית החדשה של ב.מ.וו עם המיני החדשה וסדרה 2 אקטיב טורר, ומציעה אורך/רוחב/גובה של 145/184.4/422.3 ס"מ בהתאמה, המהווים גידול של 26 ס"מ לאורך, 17 ס"מ לרוחב ו-2.5 ס"מ לגובה לעומת הדגם הקודם והופכים אותה לדי גדולה ולמיני הגדולה ביותר בהיצע כיום (אפילו יותר מהקאנטרימן).

מיני קלאבמן
מיני גדולה: פריסת דלתות מלאה ומימדים משפחתיים

העיצוב החיצוני נדמה כמו מיני שהתנפחה לכל המימדים, אבל להבדיל מהדגם הקודם שנמתח רק לאורך והציג מראה לא הומוגני, זה החדש מצליח לשמור טוב יותר על הפרופורציות של הגרסה המקורית וכולל כמובן את החזית המוכרת והמזוהה עם סבכה קדמית גדולה שכמו במיני החדשה אינה מפוצלת על ידי הפגוש הקדמי.

בפרופיל נמצא עיקר השינוי והוא מכיל פריסה קונבנציונלית עם ארבע דלתות לתא הנוסעים. באחוריים, כמו בדגם הקודם, דלת תא המטען מחולקת לשתי דלתות הנפתחות בצורה מדליקה למדי - אף לא הכי פרקטית - הצידה.

הקלאבמן מוגדר כרגע כקונספט ויש להניח שתא הנוסעים שלה וודאי יהיה נועז פחות ודומה יותר לזה של הקופר בגרסת הייצור, אך ניתן לדווח שהיא מאמצת את סידור המחוונים שפגשנו במיני החדשה עם שעון מהירות שעבר ממרכז הקונסולה אל מאחורי ההגה וצג מידע גדול הנשלט דרך ממשק I-drive במרכז הקונסולה.

בחזית ישכנו מנועים מהסדרה המודולרית החדשה של ב.מ.וו בגרסאות בנזין ודיזל בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 יחסים בשני המקרים. הקלאבמן החדשה תוצג לציבור בשבוע הבא עם פתיחת תערוכת ז'נבה ולפס הייצור היא תגיע לקראת סוף השנה.

מיני קלאבמן
מיני קלאבמן - תתחרה ברכבים כמו אודי A3 ספורטבק


בגזרה המקומית, "דלק מוטורס", יבואנית מיני בישראל, פתחה היום במכירה מוקדמת של הקופר והקופר S החדשות ופרסמה  את המחירים - שכפי שחזינו כאן במבחן הבכורה שערכנו לה בהשקתה העולמית - התייקרו.

בהתאם לכך, הקופר בעלת מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 136 כ"ס ברמת האבזור הבסיסית "פפר" תעלה 165 אלף שקלים. הקופר S עם מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 192 כ"ס תעלה כבר לא פחות מ-197 אלף שקלים.


שני הדגמים יוצעו גם עם תיבת הילוכים ידנית שתוריד את המחיר ב-8,000 שקלים.
לנוכח עליית המחירים של גרסאות הקופר, בדלק מוטורס מוסרים שגרסת ONE עם מנוע 1.2 ליטר טורבו 102 כ"ס שתגיע לקראת סוף השנה צפויה להציג תג מחיר אטרקטיבי הרבה יותר.

ב.מ.וו מיני קופר 2014 (צילום: ניר בן זקן )
מיני קופר החדשה, החל מ-157 אלף ש'|צילום: ניר בן זקן

>> אנחנו בוחרים את המכונית הקולית בישראל