אינפיניטי Q30 (צילום: אוטו)
אינפיניטי מצטרפת לנבחרת הקומפקט-פרימיום עם ה-Q30|צילום: אוטו

לקח לאינפיניטי הרבה יותר מדי זמן להבין את מה שמרבית יצרני הפרימיום הבינו וישמו כבר די מזמן. באיחור לא אופנתי, חטיבת היוקרה של ניסאן תחשוף בתערוכת פרנקפורט בספטמבר את ה-Q30 - קונספט למכונית פרימיום במימדים קומפקטיים.

אודי למעשה הייתה ראשונה לזהות עוד בשנת 1996 עם ה-A3 את הפוטנציאל הטמון בפלח שוק שיצרני הפרימיום האחרים לא מצאו בו עניין והוכיחה לכולם שלבד מהיקפי מכירות גדולים ביחס למותגי פרימיום, הוספת דגם כניסה במחיר סביר מביאה למותג דם חדש של לקוחות צעירים שבמשך הדרך, עם הרחבת התא המשפחתי ועליה ברמת ההשתכרות, גדלים עם המותג לדגמים הבכירים שלו.

ההימור המוצלח של אודי הביא את יצרני הפרימיום האחרים להציג, בהצלחה כזו או אחרת, דגמים קומפקטיים משלהם ובמיוחד בשנים האחרונות אל מול משבר כלכלי עולמי, עומס בכבישים, צפיפות בערים ועליה במודעות לנתוני פליטות מזהמים הפכו דגמים אלה למבוקשים במיוחד.

כעת אינפיניטי תנסה לסגור את הפער שצברו המתחרות, מלקסוס עם ה-CT200h ההיברידית ועד הב.מ.וו סדרה 1 שעדיין דוגלת (עד הדור הבא) בהנעה אחורית, עם דגם שינסה לרקוד על 3 חתונות תוך שילוב של מרכב האצ'בק, ניחוחות של מכונית קופה עם גג המשתפל לאחור ויציבה מעט גבוהה שתעניק ל-Q30 ניחוחות של קרוסאובר.

בדרך כלל אנחנו דוגלים באמרה "תפסת מרובה, לא תפסת" אבל לפחות לפי התמונה הראשונה (והיחידה בשלב זה) של דגם הקונספט, נראה שלפחות מבחינה חיצונית בהחלט הצליח להם, שם באינפיניטי, ליצור משהו ייחודי ובה בעת כזה שיכול בהחלט להתאים לקהל היעד.

העיצוב כולל אלמנטים המזכירים את רכב הפנאי הגדול והמוחצן של החברה, ה-FX, ולטענת אינפיניטי הוא מציג את שפת העיצוב החדשה של המותג שדוגלת בעיצוב בעל נוכחות אגרסיבית וניחוחות פרימיום.

בשלב זה אינפיניטי לא משחררת פרטים נוספים לא באשר למידות המדויקות של הרכב ולא בנוגע ליחידות ההנעה שישמשו אותו.

עד כה אינפיניטי דגלה רק במכוניות עם הנעה אחורית או כפולה אך דיווחים בעבר על הסכם שיתוף פעולה בין אינפיניטי למרצדס מעלים בהחלט אפשרות שה-Q30 יתבסס בכלל על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ה-A קלאס החדשה ואולי אפילו על יחידות הנעה מתוצרת קונצרן דיימלר.

אחרי החשיפה הרשמית של הקונספט בתערוכת פרנקפורט ניתן להעריך שלא יעבור עוד זמן רב עד לחשיפת גרסת הייצור הסופית שאמורה להיות מיוצרת במפעלי ניסאן באנגליה, לצד הקשקאי והג'וק.

>> מאלפא ג'ולייטה ועד מרצדס A קלאס - כל הקומפקטיות היוקרתיות במבחן השוואתי ענק

אינפיניטי Q30 (צילום: אוטו)
קומפקט-פרימיום עם טוויסט|צילום: אוטו