היא מסובבת ראשים, מרשימה, מאובזרת, א-סימטרית, אוחזת אבל גם קצת מאכזבת. יונדאי וולוסטר – מכונית השנה של mako רכב מספקת ללא ספק מכלול מרשים ביחס בין תמחור מאוד אטרקטיבי לתמורה.
על הנייר יש לה את כל מה שצריך: צמיגים רחבים, מתלים קשיחים, מנוע המצויד בהזרקת דלק ישירה ובחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים. אבל במציאות, בעוד שבסעיפי האחיזה וההתנהגות היא מפתיעה לטובה, יחידת ההנעה מתגלה כקטנה על המכונית. זה לא שלא ניתן לשמור על קצב תנועה מרשים למדי והאמת גם לא ממש ציפינו ל"ביצועי על" ממנוע המפיק 140 כ"ס אבל משהו בה מרגיש טיפה חנוק ועצל ככל שלוחצים אותה למגרש הטבעי של מכוניות ספורטיביות בחלק העליון של סקאלת הסל"ד.
כנראה שלא רק אנחנו הרגשנו שלוולוסטר מגיע מנוע יותר בשרני והשבוע החברה חשפה בתערוכת דטרויט גרסה נמרצת יותר שתצויד במנוע 1.6 מוגדש המפיק 201 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. יונדאי עוד לא פרסמה את נתוני הביצועים הרשמיים אבל עם יחס הספק משקל שלא נופל מהגרסאות הבכירות של מכוניות כמו פולקסווגן שירוקו ומיני קופר S בהחלט ניתן לצפות לביצועים טובים באופן משמעותי מאלה של הגרסה האטמוספרית המוכרת.
גרסת הטורבו תוצע עם גיר ידני עם 6 יחסי העברה או תיבה אוטומטית (ולא כפולת מצמדים) עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים משני צידי ההגה. ההגה עבר גם הוא שדרוג ויהיה כעת, לטענת יונדאי, מהיר, מדויק ומתקשר יותר.
למרות שגם לוולוסטר הרגילה ממש לא חסרה נוכחות ביונדאי החליטו לבדל את גרסת הטורבו באמצעות עיצוב אפילו בולט יותר המתאפיין בפגוש קדמי חדש המאחד בין הסבכה לכונס האוויר הקדמי שיוצרים ביחד לוע ענקי ומאיים. הצדודית שודרגה בחצאיות צד וחישוקים גדולים יותר בקוטר "18 ומאחור אפשר לפגוש פגוש עם דיפיוזר אגרסיבי ובמקום את יציאת המפלט המשולשת שבוולוסטר הרגילה – צמד יציאות מפלט עגולות גדולות שלטענת יונדאי גם ישפרו מאוד את הצליל של המנוע.
הוולוסטר טורבו תוצע במגוון צבעים בהם אפור בגימור מט.
בשלב זה עוד לא פורסם מחירה של גרסת הטורבו אך ניתן לקוות שהמכונית, שצפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה, תצויד, כמו הוולוסטר האטמוספרית, בתג מחיר מפתה מספיק שיגרום לחובבי הביצועים להעדיף אותה על פני מתחרות ותיקות עם הרבה מוניטין.