לקסוס LS

אחרי שלל הדלפות לרשת, לקסוס חשפה הלילה באופן רשמי את ספינת הדגל של החברה, ה- LS.
מכונית היוקרה של לקסוס אמנם מבוססת על הפלטפורמה של הדור הנוכחי שמשווק מאז 2006 אבל כוללת שינויים רבים הרבה מעל למקובל במתיחות פנים.

ה-LS החדשה היא בראש ובראשונה מעוצבת ובעלת נוכחות בולטת יותר שתאפשר לה לתת  תחרות הולמת בסעיף הנראות למכוניות יוקרה כמו אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס.

הפרונט של הLS- החדשה עושה שימוש בשפת העיצוב העדכנית של לקסוס, כפי שנחשפה ב-GS הסלונית, אך שומר על מידה של איפוק ומקפיד לא להראות ראוותני מדי. מהצד ניכר דמיון רב לדגם המוכר ומאחור ניתן להבחין בפנסים מושחרים ופגוש ומכסה תא מטען שזכו לעיצוב מחודש.

לקסוס פרונט
תא נוסעים מאובזר בכל טוב

למרות השינויים החיצוניים, בלקסוס מציינים שאת עיקר החידושים יראו ויחשו בעיקר משתמשי הרכב ותשומת לב מיוחד הושקעה בשדרוג תא הנוסעים ורשימת האבזור – שני תחומים בהם גם ה-ls הנוכחית בלטה לטובה, כך למשל הדשבורד זכה לעיצוב חדש לחלוטין וכולל חלוקה לשני אזורים עיקריים - העליון המיועד לתצוגת מידע וכולל במרכזו מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' והתחתון בו מרוכזים מקשי ופקדי ההפעלה.

 החלק האחורי מציע מרחב רב, מושבים מפנקים וכורסת מאסז' מקצועית רבת מצבים עם הדום בגרסת בסיס הגלגלים הארוך.

כמו כן, ה-LS מצוידת במערכת בקרת האקלים מיוחדת מרובת אזורים המבקרת את הטמפרטורה בכל רגע נתון בעזרת 13 חיישנים בחלל הרכב. מערכת השמע תהיה, כמו בדגם הנוכחי, מתוצרת חברת מארק לוינסון הנחשבת ותכלול נגן בלו ריי ושלל מגברים ורמקולים. בגרסה הבכירה המערכת תכלול גם נגן DVD ומסך אחוריים.

לקסוס פרונט
עיצוב עם יותר נוכחות

 בלקסוס מדגשים כי למרות שמדובר בראש ובראשונה בלימוזינה שאמורה להוביל אנשים בנוחות מרבית, בהתאם למגמה הנוכחית של קברניטי המותג, הושם דגש מיוחד גם על יכולות דינאמיות וכיולים ספורטיביים מבעבר ובין היתר ספינת הדגל אף תוצע בגרסת F ספורט שתכלול מתלים מוקשחים, מרכב מונמך, בלמי ברמבו ואפילו דיפרנציאל מוגבל החלקה.

יחידות ההנעה נשארו כמעט ללא שינוי וגרסת ה-460 (המוצעת בגרסאות הנעה אחורית או כפולה) תכלול מנועי וי 8 בנפח 4.6 ליטרים שחוזקו מעט ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.

 יחידת ההנעה של ה-LS 600h נותרה ללא שינוי ומשלבת בין מנוע בנזין וי 8 בנפח 5 ליטרים למנוע חשמלי המפיקים ביחד לא פחות מ-483 כ"ס. הביצועים בכל הגרסאות מרשימים למדי וכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ 6 שניות.

 השיווק של ספינת הדגל היפנית אמור להתחיל בסתיו הקרוב ולישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה האזרחית.

>> האחות הקטנה – לקסוס GS במבחן דרכים

לקסוס פרונט
מעוררת חשק