באג'אג' RE 60
יהיה יותר זול מהטאטא נאנו

לפני מספר שנים קונצרן טאטא, אחד מהגופים הכלכליים המשמעותיים בהודו, החליט שהגיע הזמן להצעיד את האומה ההודית קדימה, לפתח וליצר את המכונית הזולה בעולם שתציע תג מחיר שיהיה נמוך מספיק וזמין לבני המעמד הבינוני הגדל במהירות בתת היבשת.

מחיר היעד שנקבע היה 100 אלף רופי (כ-2000 דולרים) אך עד להשקת הנאנו זינק המחיר לכ-2500 דולרים שאמנם עדיין זיכה את המכונית בתואר הזולה בעולם אך היה גבוה מדי בעבור לא מעט לקוחות, ואם לא די בכך תקלות של תחילת הדרך כמו כמה מכוניות שהתלקחו מעצמן הביאו לביקושים נמוכים באופן משמעותי מהצפוי.

אל תוך החלל שנוצר מהאכזבה מהנאנו החליט יצרן האופנועים ההודי באג'אג' להשיק מכונית אפילו זולה ובסיסית מהנאנו.

באג'אג', שלבד מיצרנית של כלי דו גלגליים ידועה גם כמי שמייצרת כלים עם שלושה גלגלים ובמיוחד את  הריקשה ההודית המפורסמת ,מתכננת כעת להוסיף כעת גלגל רביעי והגה ולהתחיל ביצור מכוניות עממיות.
אב הטיפוס של ה-Bajaj RE60 יחשף באופן רשמי בעוד מספר ימים במסגרת תערוכת EXPO AUTO בדלהי.

באג'אג' RE 60
מגיע ברמת אבזור אולטרא בסיסית

אמנם ה- RE60בעלת המנוע הזעיר עם צילינדר בודד בנפח 200 סמ"ק ומהירות מרבית של 75 קמ"ש היא לא בדיוק מה שבעולם המערבי עונה לתואר "מכונית", אבל עם הספק של 20 כ"ס, קוטר סיבוב של 1.5 מטרים, משקל עצמי של כ-400 ק"ג, צריכת דלק של כ-35 קילומטרים לליטר ונתוני פליטת מזהמים נמוכים במיוחד באזור 60 קג"מ, ה- RE60 יכולה להיות כלי תחבורה שימושי ביותר לרחובות הערים הצפופות.

אורכה של המכונית עומד על 2.75 מטרים ורוחבה 1.3 מטרים, אך למרות המימדים הזעירים בבאג'אג' מדגישים שהמכונית מתוכננת כדי לאפשר מרווח מספק ל-4 נוסעים מבוגרים – המרווח הפנימי הנדיב אפשרי הודות למרכב רבוע המשלב בין פלסטיק ופלדה.

כפי שניתן לנחש, רמת האבזור אולטרא בסיסית וה-RE60  לא מצוידת במערכת ניווט, בלמי ABS, הגה כוח, מזגן ולמען האמת היא אפילו לא מצוידת במנגנונים לפתיחת החלונות שניתנים לפתיחה על ידי הסטתם כלפי מטה בדומה למכוניות כמו הסיטרואן דה-שבו בשנותיה הראשונות.

בבאג'אג' מאמינים כי כלי התחבורה הבסיסי יאפשר להודים רבים לרכוש לראשונה בחייהם מכונית וכי הוא יתחבב גם על בעלי ריקשות רבים שירצו להשתרג.

בחברה מתכננים גם גרסה מונעת גז שפופולרי בתחבורה עירונית בהודו בשל נתוני פליטת מזהמים משופרים (ביחס לסטנדרטים ההודים) ועלות נמוכה.

החברה אף שואפת לשווק את המכונית הספרטנית מחוץ לגבולות הודו אבל רק בשווקים בהם יש לבאג'אג' נוכחות בשוק הריקשות.

לפני מספר חודשים יצרנית האופנועים ההודית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם קונצרן רנו-ניסאן במטרה ליצר ביחד מכונית זולה שתתחרה בנאנו אך חשוב לציין כי פרויקט ה-RE60 נהגה על ידי באג'אג' לפני החיבור לקונצרן הגדול ובחברה עדיין לא יודעים איך המערביים יקבלו את המכונית הקטנטנה.

המחיר של ה-RE60 לצרכן טרם נחשף בשלב זה, אך בחברה מציינים כי הוא צפוי להיות זול משמעותית ממחירה של הנאנו.

>> הצלחה במימדי נאנו

באג'אג' RE 60
מנוע עם צילינדיר בודד בנפח של 200 סמ"ק