נראה שמגוון הגרסאות ותת הגרסאות שנחשפות כל העת בסגמנט מכוניות הפאר עלול לבלבל אפילו יקה גזעי ומסודר.
כך למשל אחרי 38 שנים בהן סדרה 3 של ב.מ.וו כללה גרסאות קופה שתי דלתות וגרסאות משפחתיות עם 4 דלתות ב.מ.וו חושפת כעת, לקראת חשיפת קונספט למכונית קופה קומפקטית חדשה בתערוכת דטרויט, על שינוי מקיף בשמות הדגמים שלפיו מעתה כל הדגמים עם קידומת ספרות אי זוגיות ייצגו את מכוניות הסדאן של החברה בעוד הדגמים עם קידומת ספרות זוגית ייצגו את דגמי הקופה.
לפי ההיגיון הזה הקופה החדשה של היצרן הבווארי תקרא סדרה 4 ולא סדרה 3 קופה.
עבור ב.מ.וו חשיפת סדרה 4 מסמלת מחזור חדש של דגמים וגם את הפיכתו של הדגם לאינדיבידואלי ולעומד בפני עצמו, הן בעיצוב והן באופי.
העיצוב החיצוני לוקח מוטיבים רבים מהאחות הגדולה, סדרה 6, בעיקר באחוריים ובחזית האגרסיבית וה"רעה" במובן הטוב של המילה.
בנוסף ניתן לציין את יחידות התאורה המתחברות לגריל כליות גדול (שנעשה בצורה טובה הרבה יותר מאשר בסדרה 3 החדשה) וצמד כונסי אוויר מאחורי הגלגלים הקדמיים המקנים לה מראה חטוב ושרירי היוצר לוק נכון למכונית מהסוג הזה.
העיצוב החדש גורם לסדרה 4 החדשה להראות גדולה מבעבר, ודגם הקונספט הקרוב לייצור שיחשף בדטרויט ועליו תהיה מבוססת המכונית הסדרתית שתוצג בהמשך השנה מביא עימו גידול בכמעט בכל המימדים עם בסיס הגלגלים העומד על 281 ס"מ זהה לגרסת הסדאן וגדול ב-5 ס"מ מסדרה 3 קופה היוצאת, וכן גידול באורך וברוחב (464.1 ו-182.6 ס"מ בהתאמה). עם זאת, לטובת מראה הקופה הספורטיבי, סדרה 4 החדשה תהיה נמוכה מקודמתה.
תא הנוסעים מציג גם הוא שדרוג בכל הקשור לאיכות החומרים ולמרווח הפנים (תוצאה של בסיס הגלגלים הארוך יותר) יחד עם מסך השולט על מערכות הרכב שיגיע ככל הנראה כסטנדרט בכל הגרסאות ורמות האבזור כמו בדגם הסדאן.
ב.מ.וו לא שחררה בשלב זה מידע טכני נוסף אודות המנועים ותיבות הילוכים שיאכלסו את תא המנוע אך ניתן להעריך שהם יהיו זהים לאלה המוצעים בסדרה 3 עם גרסת כניסה שתקרא 420 ותהיה מצוידת במנוע צילינדרים ו-156 כ"ס ועד ל-435 וה-M שיצוידו במנועי שישה צילינדרים בהספקים של עד 450 כ"ס.
סדרה 4 החדשה תגיע לארץ לקראת סוף 2013 - זמן קצר לאחר שגרסת הייצור תעלה על כבישי אירופה.