פורשה

כמה שבועות לאחר שפורשה הודיעה על גניזת התוכנית ליצר מכונית ספורט קטנה וזולה יחסית, בחברה משטוטגארט משחררים טיזר ראשון לקראת השקתו של רכב הפנאי החדש והמדובר של החברה שאמור להיות מוצג לקראת שנה הבאה.

כזכור, מאז שפרויקט "האח הקטן" של הקאיין נחשף לפני קצת יותר משנה הרשת התמלאה בשמועות והערכות באשר למראהו ולמפרט הטכני שירכיב את אותו רכב פנאי בממדים בינוניים שבפורשה טענו שיקרא קייג'ן (Cajun) על שמו של אותו מתכון מפולפל ועם קשר ישיר לקאיין (פלפל חריף במיוחד) הגדול.

בפורשה חושפים איור ראשוני של צדודית רכב הפנאי שאמנם עושה חשק אך לא חושף יותר מדי לבד מהעובדה כי ניכר, כצפוי, דמיון לקו העיצובי המסורתי של החברה. חדי העין עשויים לציין כי נראה כי קו החלונות נמוך מזה שבקאיין ומעניק לרכב מראה פחות גמלוני.

לבד מהאיור החברה גם חשפה סרטון שלבד מתצלומי אווירה וכמה צילומים תקריב לא חושף שום פרט מזהה.

פורשה מקאן
בפורשה החליטו: נמר במקום מתכון מפולפל

עם זאת, בחברה מציינים שהוחלט לנטוש את משפחת התבלינים החריפים ולקרוא לרכב הפנאי הקומפקטי מקאן – "נמר" באינדונזית.

ההנחה היא שהמקאן צפוי להתבסס על הפלטפורמה של אודי Q5 ואף לעשות, ככל הנראה, שימוש נרחב למדי במכלולים ואף במנועים מבית קונצרן פולקסווגן. המקאן יוצג ככל הנראה לקראת סוף השנה וניתן להעריך שהוא יעלה בארץ בין 300-400 אלף שקלים.

בפורשה מעריכים כי בזכות תג המחיר הנוח יחסית המקאן צפוי לנפק לחברה נתוני מכירות מרשימים שעל פי הערכות מתונות למדי יכולים להגיע ליותר מ-50 אלף יחידות בשנה ברחבי העולם שבוודאי יעזרו לחברה לצמוח מכ-120 אלף מכוניות פורשה שנמכרו השנה אל עבר יעד של 200 אלף כלי רכב אליו שואפת החברה להגיע ב-2018.

 >> מבחן ריינג' רובר איווק