אין תמונה
מי באמת צריך ביצועים כאלה במכונית קומפקטית?

גרסאות ביצועים חמות למכוניות משפחתיות קומפקטיות מלוות אתנו כבר מאז שנות השישים של המאה הקודמת ומאז שהושקה הגולף GTI בשנת 1976 החלה נישת ההוט האצ' לתפוס תאוצה כבחירה שפויה למי שחשק במכונית עם שימושיות משפחתית, ניהוג ספורטיבי ועלויות אחזקה שפויות.

לגולף GTI המקורית היה מנוע 1.6 עם הזרקת דלק מכאנית והספק של 110 כ"ס ובאותה תקופה היא נחשבה לסופר ספורטיבית. היום לכל משפחתית ליסינג יש מנוע חזק יותר אבל לפני שאתם נופלים מצחוק מהכסא נזכיר שעם משקל גוף קל כנוצה בעידן נטול מבחני NCAP, אביזרי בטיחות ותקנות זיהום אוויר על אף ההספק הצנוע הגולף זינקה למאה קמ"ש בפחות מ-9 שניות והתחושה הייתה בהחלט ספורטיבית ומלאת חדוות נהיגה.

בהמשך הדרך ההספקים של הקומפקטיות החמות עלו ועלו ובשנות התשעים מלחמת הפסיכו טורבו של שתי היריבות המושבעות סובארו (אימפרזה טורבו) ומיצובישי (לנסר איבו) הקפיצה שוב ושוב את הספקי המנועים והביצועים למקומות שאף אחד לא דמיין שניתן יהיה לפגוש במכונית משפחתית קומפקטית.

 גרמניה מנסה לתת פייט

לכבוד השקת הדור השישי של הגולף באמצע 2009, הקומפקטית הפופולארית בעולם זכתה לגרסת ביצועים מרשימה למדי הנקראת R שצוידה במנוע בנפח 2 ליטרים המפיק לא פחות מ-270 כ"ס המזניקים את הגולף למאה קמ"ש תוך 5.5 שניות.
אין ספק בהחלט נתונים מרשימים רק שהקרב היפני הבלתי נגמר הביא כבר את האיבו והSTI להספקים של כ300 כ"ס בגרסאות הייצור ההמוני.

אודי RS3
זה לא מנוע זה משגר טילים

כנראה שהעליונות היפנית המתמשכת בנישה שפולקסווגן למעשה ייסדה עצבנה כמה אנשים בצמרת הקונצרן ובתוך מועצת המנהלים של יצרן הרכב הגדול בעולם הוחלט שיש לשים לקרב של הנודניקים מיפן קץ ועל גם הדרך להקדים את המתחרה ממינכן, ב.מ.וו, שבקרוב צפויה להציג גרסת M חמה לסדרה 1.

למשימה נבחרה בת הדודה היוקרתית של הגולף, האודי A3, שמעתה תהיה זמינה גם כחלק מתת המותג הסופר ספורטיבי של אודי - RS .

האודי RS3 מגיעה בתצורת ספורטבק – מה שאומר 5 דלתות ומרכב מעט מאורך בתצורת סמי סטיישן שימושי. מבחינה חיצונית ניתן בהחלט להבחין בהבדלים אל מול הגרסה הרגילה. כך למשל, הפגוש קדמי מציג לוק אגרסיבי עם כונסי אוויר גדולים, הכנפיים מעט מנופחות לטובת ג'נטים בגודל 19 אינץ', בקצה הגג הותקן ספוילר קטן ודיפיוזר בולט מעטר את הפגוש האחורי אך כל אלה לא גונבים את תשומת הלב מתא המנוע שמאכלס יחידת הנעה מטורפת עם חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים המספקת לא פחות מ 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ המועברים לארבעת הגלגלים דרך גיר רובוטי עם 7 יחסי העברה.

הביצועים כצפוי מסמרי שיער עם האצה למאה קמ"ש החולפת בתוך כ4.5 שניות בדרך למהירות הסופית המוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

כדי להפוך לבעליה הגאים (והאמיצים) של המפלצת הקטנה הזאת תאלצו להיפרד מכ-50 אלף יורו לפני מס קניה, מיסוי ירוק ומע"מ.

אין תמונה
יחסית לביצועים אין ספק שמדובר ב"זאב בעור של כבש"
>> דו קרב משפחתי: פולקסווגן שירוקו וגולף GTI במבחן