תערוכת פרנקפורט מעבר לפינה וככל שמועד פתיחת השערים מתקרב כך גם מתחילים לזלוג לרשת עוד ועוד טפטופים של איורים ראשוניים, תמונות ש"דלפו" ואפילו צילומי "כאילו ריגול" אותם נוהגות, בשנים האחרונות, יצרניות הרכב לשחרר בתזמון מדויק כדי לזכות לתשומת לב רבה וממוקדת מהתקשורת.
בהתאם לנוהל זה יונדאי הקוריאנית חושפת היום איור ראשון למחליפו של אחד הדגמים הרלוונטיים ביותר לשוק הישראלי: ה-i30.
יונדאי לא חושפת יותר מדי פרטים באשר לדור השני של הקומפקטית המשפחתית שלה אך על פי האיור הממוחשב ניתן להבחין בשינוי בולט באחת מנקודות התורפה המשמעותיות מהן סבלה ה-i30 בדורה הראשון – העיצוב, שהיה אנמי מאוד.
בדורה השני הקומפקטית של יונדאי שתוכננה בשלוחה האירופאית של החברה בגרמניה מציגה עיצוב הרבה יותר מוקפד ודומיננטי מבעבר עם חיבור ישיר לשפת העיצוב החדשה של החברה אותה היא מכנה " פיסול זורם": הפרונט מציג קימורים המזכירים מאוד את הi35 שהושקה בארץ לאחרונה עם פנסים צרים משוכים לאחור וסבכה קדמית זוויתית. הצדודית כוללת בתי גלגלים גדולים תפוחים וקימור זוויתי הנמתח לכל אורכה של המכונית ויוצר קו מותנים בולט.
בשלב זה יונדאי לא חשפה פרטים טכניים אך ניתן להעריך שהמכונית תתבסס בשלב ראשון על מנועים ותיבות הילוכים מהמלאי הקיים של החברה כשבדגם הרלוונטי לשוק הישראלי ניתן יהיה לפגוש את מנוע ה-1.6 ליטרים המפיק 132 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של החברה עם 6 יחסי העברה המוכרים מה-i35 החדשה.
ניתן להניח כי יונדאי, השואפת להגדיל באופן משמעותי את נפח המכירות שלה באירופה ולהתמודד ראש בראש מול דגמים כמו הגולף של פולקסווגן והפוקוס של פורד, שוקדת בימים אלה על פיתוח מנועים צנועי נפח המצוידים במגדש טורבו ומנועי דיזל מתקדמים עם רמות זיהום נמוכות במיוחד.
לאחר ההשקה המקומית של ה-i35, דגם הסדאן של יונדאי, לפני כחודש, החשיבות לשוק הישראלי של דגם ההאצ'בק מעט ירדה אך בכל זאת ניתן להעריך שה-i30 בדורה השני תגיע לישראל בסמוך לתחילת השיווק של הדגם באירופה, בראשית 2012.