אודי A6 החדשה
השינוי המשמעותי ביותר התרחש בפרונט
לאחר מספר קדימונים ותמונות ש"דלפו" לרשת אודי חשפה אתמול בלילה באופן רשמי תמונות ופרטים ראשונים אודות ה-A6 החדשה, שתגיע לשווקים בעוד מספר חודשים. זאת לאחר שמתחרותיה העיקריות המרצדס E והב.מ.וו סדרה 5 התחדשו בשנה שעברה.

על אף דמיון חיצוני בולט למכונית היוצאת לא מדובר במתיחת פנים נרחבת (למשל כמו במקרה של בת דודתה הפאסאט של פולקסווגן שנחשפה בתערוכת פריז), אלא במכונית חדשה לגמרי המבוססת על הפלטפורמה החדשה שנמצאת גם בשימוש באודי A7.

מבחינה חיצונית, כאמור, קיים דמיון חיצוני רב לדגם היוצא כשהשינוי המשמעותי ביותר נמצא בחזית מחודדת ואגרסיבית יותר הכוללת פגוש קרבי ופנסים צרים המשלבים תאורת לד. מקדם הגרר האווירודינאמי השתפר משמעותית ומציג נתון מרשים של 0.26 Cd.

למרות המימדים הקרובים לאלה של הדגם היוצא יש לצפות לשיפור במרחב הפנימי אודות להארכת בסיס הגלגלים בכ- 8 סנטימטרים.

באודי מציינים מעבר לשימוש בחומרים קלים וכמעט 20 אחוזים מחלקי הגוף של הA6  החדשה עשויים מסגסגות אלומיניום המאפשרים למכונית הגדולה לשמור על נתון משקל נמוך יחסית.

אין תמונה
דמיון רב לדגם הקודם

בשלב הראשון אודי תציע חמש אופציות למנועים כשמתוכם שניים חובבי בנזין ושלושה לוגמי דיזל בהספקים שבין 177 ל-300 כ"ס. חלק מהדגמים יצוידו בהנעה קדמית וחלק בהנעה כפולה וכל הדגמים ישודכו לתיבת הילוכים כפולת מצמדים.

בהתאם לצורך להפגין אהבה לסביבה, בהמשך תוצג גם גרסה היברידית שתשלב בין מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 211 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק 45 קילוואט. לטענת אודי, הגרסה הזו מסוגלת להגיע למהירות של 100 קמ"ש על כוח חשמלי.

נתון צריכת הדלק הרשמי מגיע ממחוזות של מכוניות סופר מיני קטנות ועומד על כ- 16 קילומטר לליטר. בנסיעה קצת פחות חסכונית חובבת הסביבה מסוגלת לחצות את קו המאה בתוך 7.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 238 קמ"ש. 

שיווק ה A6 החדשה אמור להתחיל ברבעון הראשון של השנה החדשה. 
לידיעת הגולשים ציפי לבני ורובי ריבלין, שעל פי הדיווחים צפויים להחליף, בשל תקלות רבות, את מכונית השרד שלהם בקרוב, הA6 הראשונות צפויות להגיע לארץ בסביבות אפריל או מאי.

>> מבחן דרכים אינפיניטי M 
אין תמונה
נראית כמו גרסה מוגדלת לA4 וגרסה מוקטנת לA8