כאשר סמארט נחשפה לראשונה בשנת 1998 היא היממה רבים עם המתכון הייחודי שכלל עיצוב מקורי, מימדים זעירים ותפיסה חדשה לקונספט של תחבורה אורבנית.
בישראל הסמארט מעולם לא זכתה להצלחה גדולה אך במטרופולינים הגדולים של אירופה בהחלט ניתן לראות אותה בכל פינה.
הבעיה היא שמאז 1998 עברו לא מעט שנים והמותג הקטן לא הצליח להמציא את עצמו מחדש, להפתיע פעם נוספת ולמען האמת גם לא להתקדם מספיק ולפתור את נקודות התורפה המשמעותיות של המכונית בסעיפים כמו נוחות הנסיעה, יחידת ההנעה המחוספסת והגיר הקופצני.
אמנם הדור השני שהוצג ב-2008 היה איכותי יותר בכל פרמטר, אך השיפורים לא היו דומיננטיים מספיק ובה בעת גם המימדים תפחו ועם נתון אורך גדול בכ-20 סנטימטרים מזה של הדור הראשון הסמארט פור-טו החדשה הפכה את האופציה לחניה ניצבת למדרכה ברחובות צפופים לתיאורטית למדי.
כדי לשמור על רלוונטיות ועל תדמית מדליקה מקפידים המעצבים של המותג הקטן, הנמצא בבעלות קונצרן דיימלר מרצדס, להציג דגמי קונספט שונים שהמשותף להם הוא עצם העובדה שהם ככל הנראה מעולם לא יגיעו לייצור. אחרי קונספט לטנדר סמארט עם חלק אחורי הניתן לניתוק, גרסת רודסטר ועוד, כעת, 14 שנים אחרי שהסמארט המקורית נחשפה בתערוכת פריז, הפעם האטרקציה בדוכן סמארט בתערוכה תהיה מכונית התצוגה - סמארט פור-סטארס.
מדובר בקונספט המשלב מרווח גחון מכובד, חישוקים גדולים, בתי גלגלים תפוחים ועוד אלמנטים המזכירים את שפת העיצוב של רכבי פנאי אופנתיים היכולים לסמן טרנד חדש של רכבי פנאי קטנים משמעותית מהג'וק המצליח.
מצד שני, החלק האחורי מציג גג זכוכית המתחבר לדלת אחורית זוויתית ואלה מעניקים למכונית ניחוחות של מכונית קופה.
הפרונט של הפור-סטארס החדשה שונה מאוד מהמראה של הסמארט הנוכחית ומציג לוק כמעט אנושי המזכיר את הרכבים מהסרט המצוייר "CARS".
הדמיון הזה כנראה לא חמק מעיניהם של מעצבי דגם הקונספט ובהתאם לכך הם דאגו לצייד את הרכב במקרן וידאו קדמי באיכות HD המותקן בכונס מיוחד במכסה תא המטען הקדמי (כזכור, המנוע בסמארט ממוקם מאחור) ומאפשר להקרין בעזרת הרכב סרטים וקליפים באיכות מצוינת ולהפוך כל קיר מזדמן בחניון מקרי לאולם קולנוע נייד.
תא הנוסעים די עתידני כיאה למכונית קונספט ומשלב מראה בהשראת סרטים על המאה ה-21 כפי שדמיינו אותה במחצית המאה ה-20. הגוונים השולטים כוללים פנינה, אדום, ורוד ואלמנטים מאלומיניום מוברש.
יחידת ההנעה של הסמארט פור-סטארס הושאלה מהסמארט בראבוס EV החשמלית וכוללת מנוע חשמלי המפיק 80 כ"ס ומומנט הזמין בכל טווח הפעולה של 14 קג"מ המאפשרים, כך על פי סמארט, קצב תנועה זריז בעיר ומחוצה לה ומהירות מרבית של כ-130 קמ"ש.
למרות שכאמור מדובר בדגם קונספט שספק אם יגיע לייצור, בחברה רומזים שהמכונית חושפת את שפת העיצוב של הדור הבא של הסמארט פור-טו ומציינים שיש לשים לב במיוחד לכמה אלמנטים עיצוביים כמו המראה המאוד מיוחד של הפנסים הקדמיים והאחוריים.
>> צפו: הפך את הסמארט שלו ל"גזלן" נייד