כמעט שנה לפני מועד ההשקה הצפוי בקיץ 2013, מספר תמונות שהגיעו בנסיבות מסתוריות במעטפה לא מסומנת למשרדי שבועון הרכב הבריטי Auto EXPRESS חושפות באופן מלא את המראה של המאזדה 3 החדשה לחלוטין שתחליף את ה-3 ששלטה ביד רמה בשוק הרכב הישראלי והייתה המכונית הנמכרת יותר בארץ (ובהפרש ניכר ממתחרותיה) בין השנים 2004-2010.
התמונות, החושפות את הדור הבא של המשפחתית הקומפקטית מבית מאזדה, מראות שכמו בדור הנוכחי החברה מתכוונת להציע את ה-3 בשתי גרסאות מרכב - בתצורת האצ'בק וסדאן.
כצפוי, ה-3 החדשה כוללת אלמנטים עיצוביים רבים שכבר ראינו בדגמים מהדור החדש של מאזדה כמו ה-CX-5 וה-6 החדשה, אך עם זאת ניתן להבחין בכמה טוויסטים רעננים כמו עיטורי ניקל משוכים קדימה מעל לפנסי הערפל המקבילים לעיטור הניקל הדומיננטי הנמשך מתחתית הסבכה אל עבר הפנסים הקדמיים. הפנסים, אגב, צרים ומשוכים יותר לאחור מאשר אלה של ה-6.
בצדודית ניתן להבחין בבתי גלגלים תפוחים ובעלי נוכחות ובצמד קימורים התורמים למראה הזורם והדינמי.
אנשי שבועון הרכב הבריטי פנו, לאחר שקיבלו את המעטפה המסתורית, לאנשי מאזדה בבריטניה כדי לקבל את תגובתם ואלה מצידם לא הכחישו שמקור הדמיות המחשב שהגיעו לידי העיתון הוא אכן במאזדה, אך הקו הרשמי של התגובה טוען כי מדובר בלא יותר ממשחקי הדמיה של מחלקת העיצוב כדי לבחון איך לתרגם את שפת העיצוב Kodo לדגמים חדשים, ולא במכונית אמיתית.
עם זאת, לדעתנו, גם אם הניסוח הפתלתל אכן נכון, היות שאף אחד לא מכחיש שההדמיות נוצרו על ידי מעצבי מאזדה גם אם זהו אינו העיצוב הסופי של המכונית אין ספק שהוא יכול לספק לנו מושג די ברור איך היא תראה.מעבר לעיצוב הרענן, ה-3 החדשה תתבסס על פלטפורמה מקורית של מאזדה, בניגוד ל-3 הנוכחית שיושבת על פלטפורמת הפוקוס של פורד שהייתה עד לא מכבר בעלת מניות במאזדה.
הפלטפורמה החדשה אמורה להיות קלה באופן משמעותי מזו של ה-3 הנוכחית וקשיחה יותר.
לשמחת חובבי ה-3, הדור החדש של המכונית יהיה מצויד בתיבת הילוכים אוטמטית עם 6 יחסי העברה, במקום 4 בתיבה המיושנת שמשמשת את ה-3 היום.
לדעתנו, המכונית שתגיע לבסוף לפסי הייצור תראה בדיוק כמו התמונות שנחשפו, אך את התשובה לכך נדע, ככל הנראה, רק לקראת הקיץ הבא.
<< מלכת המכירות הנוכחית – פורד פוקוס במבחן