סדרה 1 של ב.מ.וו, שהוצגה בשנת 2004, לא זכתה להצלחה גדולה במיוחד ברחבי העולם זאת על אף שהיא הייתה מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של סדרה 3 האיכותית ולמרות שבהחלט מדובר במכונית קומפקטית מוצלחת למדי המציעה הנאה מנהיגה וגימור גרמני מוקפד.
בקרב הלקוחות הפוטנציאלים סדרה 1 נראתה בעיקר כמו תחליף, לא זול במיוחד, לדבר האמיתי - ב.מ.וו מסדרה 3.
מרבית המכירות של סדרה 1 היו לקהל נשי שרכש את הדגמים הבסיסיים המצוידים במנועים חלשים למדי.

אין תמונה
כוח לא חסר לה

בחברה הבווארית המקפידה לשמר את תדמית חדוות הנהיגה החליטו לפני כשנה להשיק גרסת M ספורטיבית לסדרה הבסיסית של החברה כדי שתרומם את תדמיתה.
וכך נולדה ה-M1, עוד מפלצת ביצועים מבית החטיבה הספורטיבית של החברה.

בתא המנוע הושתל מנוע 6 צילינדרים מכוון לביצועים בנפח 3 ליטרים שבשילוב צמד מגדשי טורבו קטנים מפיק 335 כ"ס ומומנט בשרני של כמעט 46 קג"מ. הביצועים הרשמיים בהחלט מעוררי חשק עם האצה למאה קמ"ש בתוך 4.9 שניות ומהירות סופית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מעבר לביצועים היבשים, בב.מ.וו הבטיחו שה-M הקטנה היא בראש ובראשונה מכונת נהיגה המזכירה באופייה את M3 הסנסציונית של שנות ה-80.

כדי להמחיש זאת, בעידן שבו נראה שהכל מתרחש ברשת ותפוצה ויראלית היא הדרך כנראה הטובה ביותר להגיע לאנשים, ב.מ.וו החליטה להפיק ולהעלות לרשת כמה סרטונים בהם תראה הבימר החמה את ביצועיה המצוינים.
ומה מתאים יותר להראות זאת משלל סחיפות זנב מרשימות במיוחד, ממש על הקצה, בסגנון כוכבי רשת כמו קן בלוק?

לפני כשבועיים שוחרר לרשת סרטון מרשים בו נראית הM1 בביצועי דריפטים קיצוניים מחליקה על הצד במהירות אדירה דרך חרכים בצורתה בקירות בטון שהוצבו על מסלול מרוצים.

הסרטון המרשים שזכה כבר לכ-1.5 מיליון ציפיות באתר יו-טיוב עורר גם ויכוחים באשר לאמיתותו והאם קירות הבטון שדרכם עוברת הבימר אכן היו קיימים במציאות על המסלול או שמדובר בעבודת גרפיקה ממוחשבת מרשימה למדי.

לפני מספר שעות ב.מ.וו העלתה סרטון נוסף בכיכובה של הסופר ביבי בימר הכתומה. הפעם המכונית מבצעת תרגיל נהיגה פשוט בהרבה: החלקה במעגל, או צלחות בלשון הרחוב אצלנו, אבל היא לא עושה את זה במגרש חניה רחב ידיים או במסלול מוסדר עם שוליים רחבים אלא בגובה של מעל ל-300 מטרים על מנחת המסוקים העגול והקטן שעל גג הבניין הגבוה ביותר בלוס אנג'לס, כשכל טעות קטנה יכולה להעיף את המכונית מהמנחת לנפילה חופשית של 300 מטרים.

אמנם, עושה רושם, שיהיו שיטענו שאין סיכוי שב.מ.וו קיבלה אישור לביצוע תרגיל כזה ושאף נהג, אפילו כזה שאינו שפוי במיוחד, היה מוכן לקחת סיכון שכזה אבל זה נראה הכי אמיתי שאפשר ואם מדובר בעיבוד מחשב, ללא כל ספק, הגרמנים הללו ביצעו עבודה מושלמת.

עיבודי מחשב או לא, ה-M1 מסתמנת כמכונת נהיגה מדהימה, כך לפחות סבור מנחה טופ גיר האגדי, ג'רמי קלארקסון, שלא חסך במחמאות לבימר בפרק הראשון של העונה ה-17 של תוכנית הרכב הטובה בעולם ששודר בבריטניה בתחילת השבוע.

>> מרצדס C63AMG קובעת שיא גינס חדש לדריפט הארוך בעולם