אין תמונה
ה-V40 שהוצגה בתערוכת ז'נבה
לאחר שנים רבות בהן המכוניות מתוצרת וולוו התאפיינו בעיצוב שהזכיר בעיקר טנק, לפני כעשור וחצי עשתה החברה תפנית חדה והציגה את ה-S80 (ב-1998) ששברה את קו העיצוב הרבוע של המותג השמרני. אולם הציפיות שמכונית זאת תהווה נקודת מפנה שתוביל לשלל דגמים בעיצובים עדכניים שיישרו קו עם המתחרות התגלתה כמוגזמת והשוודים מגוטנברג (עיר המוצא של וולוו) קפאו על השמרים והעיצובים של  החברה המשיכו להיות אפרוריים וסולידיים מדי.

אבל ב-2008 זה השתנה, והשקת הקרוסאובר, XC60 בישרה על תפיסת עיצוב דינמית החדשה של החברה. כשהפעם באים בעקבותיו דגמים מעוצבים נוספים כמו ה-S60, C30 והסנונית האחרונה ה -V40 המרשימה.

וכיום ניתן לציין שליין הדגמים של החברה כולל בעיקר מכוניות שאינן נעלמות מהעין ועומדות בלי להתבייש לצד מתחרות אירופאיות מהשורה הראשונה.

אחרי ההצגה הרשמית של ה- V40 בתערוכת ז'נבה, בוולוו החליטו לקראת תערוכת פריז שתפתח בסוף השבוע להציג שתי גרסאות יותר בולטות למשפחתית החדשה שאגב בקרוב מאוד תנחת בישראל.

הגרסה הראשונה נקראת R דיזיין ומדובר בגרסה עם נוכחות ספורטיבית יותר המוצעת בדגמים נוספים של וולוו כחלק מהכוונה להצעיר את המותג.
ב-V40 השינויים הם בעיקר ויזואליים וכוללים פגושים קרביים יותר מלפנים ומאחור, דיפיוזר בולט, צמד מפלטים, יחידות תאורה מושחרות מלפנים, חישוקי גלגל עם 5 חישורים בקוטר 18 אינץ' ושישה צבעים ייחודיים לגרסה כולל הכחול "פולסטאר" המפורסם בהשראת קבוצת המרוצים של החברה. גם תא הנוסעים עבר שדרוג קל וקיבל מושבים תומכים יותר עם כיתוב R, הגה ספורטיבי בשילוב אלומיניום עם לוגו R כמתבקש ועוד כמה נגיעות עיצוביות קלות. בצד המכאני המתלים עברו הקשחה והנמכה של סנטימטר לעומת הגרסה הרגילה כדי לחדד את התנהגות הכביש.

וולוו V40
גרסת R עם מראה מעט ספורטיבי יותר

הגרסה השנייה הולכת בכיוון הפוך מה-R, לכיוון רכבי הפנאי-שטח האופנתיים ונקראת V40-קרוס קאנטרי (ולא XC40 כפי שניתן היה לצפות)  ונראה כי בוולוו לא באמת מייעדים את הדגם הזה לקרב מול הקרוסאוברים של המתחרים מגרמניה, ב.מ.וו X1 ואודי Q3, אליהם, כך  על פי הספקולציות,תינתן תשובה שוודית בעתיד.

הקרוס קאונטרי נהנה מקיט פגושים קדמי ואחורי מפלסטיק שחור להגנה מפני פגעי אמא אדמה, מגני סף מפלסטיק, גריל רשת בחזית, צמד מפלטים ואחוריים עם כיתוב CROSS COUNTRY בולט. בצד הטכני עברה גרסה זו הגבהה של 4 ס"מ במרווח הגחון וקיבלה בגרסה הבכירה -T5 עם מנוע טורבו בנזין 5 צילנדרים, 2.5 ליטר עם 254 כ"ס גם הנעה כפולה קבועה מסוג האלדקס. גרסה זו שתהיה היחידה בהיצע דגמי ה- V40 עם הנעה כפולה, תצויד גם בבקרת ירידה במורד, אם במקרה חשקה נפשכם להתגלש בבטחה במדרון חלקלק.
גרסת R-דיזיין וגרסת קרוס קאנטרי ישווקו בעולם בכל היצע המנועים של וולוו. לארץ הן יגיעו לאחר הגעת הגרסה הרגילה בתחילת שנה הבאה.

 

וולוו V40
V40 קרוס קאנטרי - טוויסט של רכבי פנאי שטח

>> יצאנו לדייט עם שוודית טופלס – וולוו 70C במבחן