חברת צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן בישראל, החלה בשיווק הפאסאט החדשה.
המכונית נחשפה בתערוכת פריז באוקטובר בשנה שעברה. בפולקסווגן מתייחסים לפאסאט כאל דור חדש, שביעי, למשפחתית הגדולה של החברה אבל לא צריכים להיות מומחי רכב גדולים כדי לזהות דמיון רב לדור השישי המוכר ולהבין שבפועל, כמו במקרה של הדור השישי של הגולף, מדובר במתיחת פנים משמעותית וגדולה לדגם המוכר.
השינוי המשמעותי ביותר הוא שינוי בעיצוב החזית והתאמת המשפחתית הגדולה לקו העיצובי של דגמי פולקסווגן החדשים.
בנוסף בוצעו גם עדכונים משמעותיים בעיצוב הפנים וגם מתחת למכסה המשפחתית הגדולה מציעה מנועים מודרניים וחזקים יותר.
בימים אלה פולקסווגן מציינת הישג מרשים של מכירת 15 מיליון מכוניות מדגמי פאסאט השונים במהלך 38 שנות יצור הדגם.
המנועים
לישראל תגיע הפאסאט בשתי גרסאות מנוע עיקריות: גרסת מנוע בנזין שתצויד במנוע בנפח 1.8 TSI מוגדש המפיק 160 כ"ס וגרסת מנוע דיזל בה מנוע הדיזל החדש של פולקסווגן TDI 2.0 ליטר מסילה משותפת, המפיק 140 כ"ס.
המנוע, בתוספת טכנולוגית ה- Blue Motion יציע נתוני צריכת דלק רשמיים מרשימים ביותר לרכב בגודל כזה, עם 19.2 ק"מ לכל ליטר סולר וגם נתוני פליטת מזהמים נמוכים במיוחד.
שני המנועים משודכים לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים הידועה של פולקסווגן, DSG, בגרסת הבנזין לתיבה שבעה יחסי העברה ובגרסת הדיזל לתיבה שישה הילוכים.
שדרוג בתא הנוסעים
הפאסאט החדשה כוללת, כאמור, שדרוג מקיף בעיצוב הפנים. על פי טענת החברה, היא הקפידה על טכנולוגיה חדשה לבידוד מרעשים שמפחיתה את רעשי הסביבה המגיעים לחלל הרכב באופן משמעותי.
השקט הסביבתי יאפשר לנצל בצורה טובה יותר את מערכת המולטימדיה המשוכללת שמגיעה כסטנדרט וכוללת 8 רמקולים, מסך מגע, תמיכה בסוגי קבצים שונים, חריץ לכרטיס SD ושליטה מההגה. מסך הפיקוד שולט גם על חיישני החניה ומערכת בקרת האקלים. בנוסף לכך מציגה הפאסאט גם בלם חניה חשמלי, תא כפפות מקורר, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים ועוד.
מפרט הבטיחות כולל, בנוסף ל-6 כריות אוויר ולשלל מערכות הבקרה המתקדמות שהפכו לסטנדרט כמו ABS וESP, גם מערכת להתראה על ירידת לחץ אויר בצמיגים ומערכת התראת עייפות חדשנית. המערכת החדשה יכולה, באמצעות חיישן זווית ומהירות סיבוב ההגה, לזהות דפוס נהיגה חריג, מתריעה קולית וויזואלית לנהג וממליצה על "עצירת קפה".
מי שיחשוק ברמת פאר גבוהה יותר יוכל, בתוספת של 40 אלף שקלים, לרכוש את חבילת האבזור "פרימיום" שתכלול: מושבי עור בעלי כיוון חשמלי, גג שמש ומערכת חניה אוטומטית PARK ASSIST דור שני, שיודעת לבצע לבד חניה במקביל ובניצב למדרכה.
לא זולה
למרות כניסתה המחודשת של אופל לשוק המקומי והצגת בת ארצה של הפאסאט, אופל אינסיגניה, לצרכן עם תג מחיר אטרקטיבי העומד על 175 אלף שקל לגרסת הבנזין המצוידת במנוע חזק המפיק 220 כ"ס, מחירי הפאסאט המחודשת גבוהים יחסית.
מחיר גרסת הבנזין ברמת האבזור הנמוכה (קומפורט-ליין) עומד על כ-190 אלף שקלים. בעבור גרסת הדיזל באותה רמת פאר כבר תתבקשו לשלם לא פחות מ-225 אלף שקלים.
>> שלמה שמלצר מבטיח: אופל תכבוש את השוק המקומי