הג'וק של סאנגיונג (צילום: אוטו)
רכב פנאי במימדים קומפקטיים במיוחד|צילום: אוטו
אחרי שנים בהן סאנגיונג סבלה מהיצע דגמים מוגבל בעל טכנולוגיה מיושנת ועיצוב מאוד יוצא דופן ולא לטובה, בחברה הקוריאנית שהגיעה לסף פשיטת רגל ונרכשה ברגע האחרון על ידי מהינדרה ההודית החליטו לקחת את העניינים לידיים ולנסות לישר קו עם הלכי הרוח והאופנות הנוכחיות בעולם הרכב.

ניצנים ראשונים לאותה מגמה נראו עם השקת הדור החדש של רכב הפנאי הבינוני של החברה, הקורנדו, לפני כשנה וכעת, למרות שבפורטפוליו של החברה עדיין קיימים רכבים כמו הרודיוס הכעור והאקטיון המשונה, נראה כי החברה עושה צעד נוסף בכיוון הנכון כשהיא חושפת איורים ראשונים של רכב תצוגה אותו תשיק בתערוכת ז'נבה במרץ.

מדובר ברכב פנאי במימדים קומפקטיים במיוחד שאמור לתת לחברה נוכחות בסגמנט חדש בעבורה שיאפשר לה להתחרות בהצלחה הגדולה לה זוכה הג'וק של ניסאן.

רכב הקונספט המכונה בשם XIV-2 מציג מראה המשלב בין עיצוב ספורט-קופה כוחני, מרכב 3 דלתות מוגבה, גלגלים גדולים, כנפיים תפוחות, אחוריים אגרסיביים עם דפיוזר ענק וגג רך נפתח העשוי ברזנט וניתן לקיפול כולל השמשה האחורית, בדומה לגג המצוי בפיאט 500C.

הג'וק של סאנגיונג (צילום: אוטו)
סאנגיונג בקונספט לקרוס-אובר קטן בעיצוב יחודי|צילום: אוטו

בחברה גם מדווחים על מימדים צנועים עם אורך כללי של 4.1 מטרים, ויתור על יכולת שטח ושילוב מנועי בנזין או דיזל בנפח 1.6 ליטרים שיעמדו בתקנות זיהום האוויר המחמירות ביותר.

אמנם, כאמור, מדובר רק בקונספט וניתן להעריך שחלק מהמאפיינים היחודים עשויים שלא להגיע לגרסת היצור הסופית אבל אין ספק שבעבור סאנגיונג הקוריאנית שמחפשת את דרכה מדובר בלא פחות ממהפכה הנותנת תקווה כי מישהו שם הצליח לעלות את החברה על הדרך הנכונה.

>> מוצלח אבל קצת סתמי – סאנגיונג קורנדו במבחן דרכים