אחרי כמה שנים של חיפוש כיוון ומשבר כלכלי חמור שאיים על קיומה, פיג'ו מנסה באחרונה להתעורר מהתרדמת שתקפה אותה והפכה את המותג מסמל לרוח נעורים, חדוות נהיגה ושיקיות צרפתית למותג עם תדמית עייפה ומזדקנת.
ה-208 החדשה וגרסת הספורט שלה הראו סמנים להתאוששות בפיג'ו אבל כעת האריה המנומנם הופך סוף סוף לטורף עם הצגת הגרסה ספורטיבית ל-308 החדשה.
הדור החדש של ה-308 שנחשף לפני שלושה חודשים, ויהיה הראשון לעשות שימוש בפלטפורמה המודולארית החדשה EMP2 של הקונצרן הצרפתי, ימלא את מתחם פיג'ו בתערוכת פרנקפורט כשהוא מלווה גם בגרסה ספורטיבית במיוחד, שבניגוד לציפייה למצוא על אחוריה את שילוש האותיות הקדוש GTI, תקרא 308R.
מתחת מכסה המנוע של ה-308 הספורטיבית שוכנת יחידת ההנעה שנחשפה לראשונה בגרסת ה-R של ה -RCZ ומפיקה ממנוע 1.6 ליטר טורבו לא פחות מ-270 כ"ס המעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים. מלבד ההספק המאוד מרשים למנוע בנפח קטן שכזה, גם זמינות הכוח מצוינת עם 33.6 קג"מ כבר ב-1,900 סל"ד.
בכדי להתמודד עם תוספת הכוח, המתלים הוקשחו והונמכו ב-26 מ"מ ביחס ל-308 הרגילה, נוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג טורסן והבלמים כוללים דיסקים של "אלקון" בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור.
מבחינה ויזואלית נבדלת ה-R בפגוש קדמי שונה עם כונסי אוויר גדולים יותר, גריל רשת, חישוקים קלים בקוטר 19" צמד מפלטים מאחור ובנוסף מכונית התצוגה מגיעה בצביעה דו גוונית בגווני אזהרה של אדום ושחור.
למרות שה-308 R מוגדרת כרכב קונספט, היא ככל הנראה תגיע ליצור סדרתי. אנחנו רק מקוים כי מעבר לתוספת הכוח המבורכת, היא תציע גם חדוות נהיגה כמו הסבתא שלה ה- 306 GTi 16 שנחשבת לאחת מההוט-האץ' המהנות ביותר לנהיגה בכל הזמנים.