הוליווד (תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2)
לא תערוכה משמעותית במיוחד, אבל לא באמת חשבתם שבהוליווד לא יהיו כוכבות |תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2
תערוכת הרכב בלוס אנג'לס אולי לא חשובה כמו התערוכות בפרנקפורט, ז'נבה, פריז, דטרויט ואפילו שנחאי, אולם בכל זאת כמה יצרנים בחרו להציג בה לראשונה כמה מכוניות חשבות ומעניינות, חלקן עם רלוונטית בעיקר בעבור השוק האמריקאי וחלקן בוודאי בעלות משמעות גם לשוק הגלובלי. היישר מרחובות L.A קבלו את החמישיה הפותחת שלנו.

אייקון בן 10
ג'יפ רנגלר הוא סמל אמריקאי והגרסה הבכירה ביותר שלו היא כמובן הרוביקון, הקרויה על שם מסלול השטח המפורסם בעולם. גרסה זו הוצעה לראשונה בדור הקודם של הרנגלר (TJ) ב-2003, ולכבוד חגיגות העשור מציגה ג'יפ גרסת רוביקון חגיגית במיוחד לדור הנוכחי (JK). הגרסה החדשה היא הקרבית והקשוחה ביותר שהוצגה על ידי ג'יפ בייצור סדרתי וכוללת, לבד ממנוע "פנטאסטר" החדש בנפח 3.6 ליטר עם 280 כ"ס, גם שתי נעילות דיפרנציאל, מוט מייצב קדמי מתנתק ויחסי העברה קצרים יותר מאלו שבדגם הרגיל. גרסת העשור של הרוביקון מגיעה כשהיא נעולה בצמיגי שטח קרביים של BF Goodric ובחישוקים מושחרים.

ג'יפ
אייקון השטח חוגג עשור בגרסה קשוחה במיוחד
הפגוש קדמי עשוי ממתכת וכולל הכנה לכננת וביחד עם זה האחורי, המגיע בעיצוב שונה, נרשם שיפור בזוויות הגישה/נטישה של הג'יפ הקשוח.
פתחי אוורור על מכסה המנוע, גוון מיוחד שנקרא כחול אנוויל וריפודי עור למושבים בצבע אדום משלימים את הגרסה שתגיע באביב הבא לאולמות התצוגה של ג'יפ בארה"ב.


אם 571 כ"ס לא מספיקים לכם...
אחרי שה-SLS, מכונית העל של מרצדס, זכתה לגרסה חשמלית, רודסטר ו-GT, כעת במסגרת תערוכת לוס אנג'לס נחשפת גם גרסת Black Series שכמיטב המסורת נחשבת להרדקוריסטית ביותר וזו המאפשרת הצגת תכלית ליכולות האמיתיות של הדגם ושל מהנדסי חטיבת AMG כאשר מרשים להם להשתולל ממש.

מרצדס
זה מה שיוצא כאשר נותנים למהנדסי AMG יד חופשית

מנוע הוי 8 בנפח 6.2 ליטר של ה- Black Series מפיק 622 כ"ס ומזניק את ה-SLS הבכירה בתוך 3.6 שניות מעמידה למאה קמ"ש (שתי מאיות מהר יותר מהגרסה הרגילה).
שלל השיפורים האווירודינאמיים שהוכנסו בגרסה אמנם שיפרו מאוד את יכולת ההצמדה של המכונית לאספלט במהירויות גבוהות אך המהירות המרבית דווקא נמוכה יותר ב-4 קמ"ש לעומת הגרסה הרגילה וגרסת Black Series "מסתפקת" ב-313 קמ"ש.

עם זאת, יחד עם הפחתה של 70 ק"ג במשקל העצמי, שינויים במתלים, במפשק הסרנים וגם אופציה לבלמים קראמיים במרצדס מבטיחים שגרסת ה-Black Series תאפשר לכם להיות מהירים יותר סביב כל מסלול מרוצים בעולם.


רלוונטיות מזרח תיכונית
אין לה מאות סוסים תחת מהכסה ולמרות שהאחראי לעיצובה הוא פיטר שרייר, הנחשב לאחד ממעצבי הרכב המוכשרים ביותר בני זממנו, היא אינה נוצצת או סקסית במיוחד. קבלו את הדור החדש של משפחתית הסדאן של קיה -הפורטה, שזוכה בלוס אנג'לס להצגה ראשונה מחוץ לגבולות קוריאה. הדמיון המשפחתי ל-i35, קרובת המשפחה מבית יונדאי ברור למדי ולמרות חרטום נאה ופחות מצועצע מזה של היונדאי בסך הכל ניתן לציין שהפורטה מציגה מראה מעט מאכזב. תא הנוסעים מציג שיפור ניכר באיכות החומרים ובמרווח הפנים לעומת הפורטה המוכרת אך הוא נטול שאר רוח.

קיה
בקרוב במגרש החניה של חברת ההיי-טק בסמוך למקום עבודתכם

אין ספק שהפורטה החדשה היא המכונית החשובה ביותר לשוק הישראלי מבין הדגמים שנחשפו בתערוכה ולארץ היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של 2013 כשהיא מצוידת במנוע 1.6 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.


לקראת החורף
אפילו בלוס אנג'לס כבר יורד גשם ועל אף שנראה שזה לא טיימינג אידיאלי להצגת מכונית נטולת גג, בפולקסווגן בחרו להציג את גרסת הטופלס של החיפושית החדשה בתערוכה - ניתן להעריך שהחלטה זו נובעת בשל הפופולרית הגבוהה לה זוכים מרכבי קבריולט במדינת קליפורניה.

אגב, החיפושית הפתוחה הוצגה בתערוכה בשלוש גרסאות מיוחדות שנבדלו בצבע החיצוני ועיצוב תא הנוסעים כשכל אחת מהן מייצגת עשור (50', 60' וסבנטיז) אחר בתרבות הרכב האמריקאית.

פולקסווגן
רטרו נטול גג בתיבול מודרני

הגרסה בייצור סדרתי של החיפושית הפתוחה תימכר עם שלושה מנועים - בנזין 2.5 ליטר עם 170 כ"ס, טורבו בנזין 2.0 ליטר עם 200 כ"ס וטורבו דיזל 2.0 ליטר עם 140 כ"ס ותוצע בהתאם לגרסת המנוע עם שלוש תיבות הילוכים: ידנית, אוטומטית פלנטארית או DSG כפולת מצמד. נתוני תאוצה ומהירות מרבית לא ממש מעניינים כאן, ונראה שנתון המהירות החשוב ביותר בחיפושית הפתוחה הוא זה של המנוע החשמלי לפתיחת הגג שיאפשר לכם לקפל את החלק העליון ולחשוף את הפדחת שלכם לבלונדיניות המשתזפות במאליבו ביץ' בתוך 11 שניות בלבד.


חתולה פראית

החתול הבריטי האצילי העונה לשם יגואר מנסה בעת האחרונה לשפר את התדמית בארה"ב (שוק הנחשב לשני בחשיבותו עבורו אחרי זה האנגלי) ולנער את אבק השמרנות שדבק לפני שנים במותג הבריטי ומסרב, על אף ליין דגמים אטרקטיבי למדי, לעזוב.

בחברה הבריטית-הודית החליטו שהדרך הכי טובה לעשות את זה היא בעזרת הרבה כוח או למעשה עם גרסאות קצה מוחצנות שהופכות את החתול המנומנם למהיר ועצבני. אחרי ה-XK-RS מגיע תור ה-XF-R לקבל את האות S ועימה קצת (או בעצם הרבה) תוספות מוחצנות.
יחידת הכוח קיבלה זריקת מרץ שהוסיפו 40 סוסים לעדר לסך כולל של 550, ויחד עם תיבה אוטומטית שעברה כיול מחדש ה-XF-RS תגיע ל-100 קמ"ש מעמידה ב-4.6 שניות ול-298 קמ"ש מרביים, מה שהופך אותה לאחת ממכוניות הסדאן המהירות בעולם.

יגואר
לנסוע ישר זה לחלשים

אבל הסיפור האמיתי כאן הוא הרבה מעבר לתאוצות בקו ישר ובעזרת שינוי בגיאומטריית המתלים (בעיקר אלה הקדמיים) כיול מחדש והקשחה ב-30 אחוז של הקפיצים ובולמי הזעזועים, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המסוגל להגיע עד ל-95 אחוז נעילה, חישוקים מאלומיניום מכורסם המפחיתים כ-3 ק"ג במשקל הבלתי מוקפץ וקיט אווירודינמי בפגושים וכנף על מכסה תא המטען (המצליחים לפלח את האוויר טוב יותר ב-68 אחוז! ולייצר כוח הצמדה) יבטיחו שהיא תהיה מהירה ובעיקר מהנה במיוחד בין הפיתולים.

>> עוד מחידושי LA – פורד מציגה גרסת ST לפיאסטה
>> וגם דור חדש לפורשה קאיימן