לפני מספר חודשים דיווחנו לכם
כאן בmako רכב על שמועות עיקשות שסיפרו על כך שבלנד-רובר שוקדים על פיתוח דגם חדש שיחליף את אחד האייקונים המוטוריים הגדולים של כל הזמנים בעולם הרכב, הלנד רובר דיפנדר שמיוצר כבר מאז 1948 פחות או יותר באותה מתכונת.
למרות שמדובר באייקון המוכר לכל בשנים האחרונות צנחו היקפי המכירות של הדיפנדר ובשנה שעברה לנד רובר מכרה רק 18 אלף יחידות ממנו בכל העולם. למרות המספר הנמוך, בלנד רובר חששו לגעת בדיפנדר בשל החשיבות האדירה שלו כסמל לכלל מוצרי המותג.
אתמול אותן שמועות מלפני מספר חודשים קיבלו ביסוס במציאות כשהחברה האנגלית חשפה דגם תצוגה שיוצג בתערוכת פרנקפורט בעוד שבועיים וישמש ככל הנראה בסיס לדיפנדר החדש שיושק, כפי שדיווחנו בעבר, ב-2015.
דגם התצוגה שזכה לכינוי DC 100 משלב בעיצובו הרבה קווי דמיון לעיצובו התכליתי של הדיפנדר המוכר אך בה בעת גם עושה שימוש בשפת העיצוב הנוכחית של לנד רובר, תוך שילוב מעניין בין הריבועיות של הדיפנדר לקווים מעוגלים ואלמנטים מהדגמים העכשוויים של המותג כמו הג'יפון האופנתי ונטול יומרות השטח של החברה, האיווק.
>> ויקטוריה בקהאם תורמת לפיתוח האיווק
החזית האנכית עם הגריל הרבוע, פגוש הברזל והפנסים העגולים הפשוטים מפנים את מקומם לטובת חזית הרבה יותר זוויתית ואווירודינמית, גריל מעוצב המשולב בפגוש פלסטי וכן יחידת פנסים מודרנית שלוקחים את המראה של הדיפנדר למקום אחר אבל עדיין משדרים אגרסיביות.
תמונות תא הנוסעים לא נחשפו אך מלנד רובר מדווחים שהוא ישמור על מוצקות כיאה לרכב שצפוי לעבור חיים לא פשוטים ומצד שני יעבור שינוי משמעותי כדי לישר קו עם הסטנדרטים שהלקוחות התרגלו אליהם בשנות האלפיים.
המעצב הראשי של לנדרובר, ג'רי מקגוורן, הסביר כי "החלפת הדיפנדר המיתולוגי היא אחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם עיצוב הרכב, בשל היותו רכב המעורר השראה בקרב אנשים ברחבי העולם במשך כל כך הרבה שנים".
ג'ון אדוארדס, מנהל המותג העולמי, אמר כי ההחלטה נפלה והחברה רצינית לגבי החלפת הדיפנדר בדגם חדש לחלוטין שיוצג בשנת 2015. אדוארדס הוסיף: "הדיפנדר זכה לאהבת העולם בשל עיצובו הפשוט, הכן והייחודי. אנו נחושים כי הדגם החדש של הדיפנדר יהיה נאמן למורשת שלו. הדגם שיוצג בפרנקפורט הוא רק הצהרת כוונות ראשונית ובכוונתנו לערב בהשלמת הפרויקט לקוחות קיימים ופוטנציאליים שיסייעו לנו בהשלמת הפרטים של הדיפנדר החדש".
אחת השאלות המרכזיות שבשלב זה לא קיבלנו עליה תשובה היא האם הדיפנדר הבא ישמור על מבנה קשוח נטול אלקטרוניקה מיותרת או שאת הברזלים יחליפו מערכות מתוחכמות, בדומה למה שניתן לראות בדגמי השטח האחרים של החברה.