אין תמונה
מלחיץ
ימים ספורים לאחר שיבואנית קיה בישראל השיקה את הריו החדשה על כבישי ישראל חשף היצרן הקוריאני תמונות ראשונות של הלוק החדש של האחות הגדולה, הקיה סיד, שתחשוף את מחלצותיה באופן רשמי בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.

הסיד החדשה, כמו קודמתה, מבוססת על הפלטפורמה והמכלולים של האחות החורגת - הi30 של יונדאי, אבל בניגוד לזהות כמעט מוחלטת בין צמד קרובות המשפחה בדור הראשון אין ספק שכעת בדור השני קיים הבדל משמעותי בין הi30 שהוצגה לפני מספר חודשים לבין הסיד הנחשפת כעת וכל אחת מהן מציגה אישיות עצמאית התואמת את הקו העיצובי של כל מותג ומותג.

וכך, בעוד שהi30 שומרת על שלל הקימורים הבולטים והזוויות החדות האופייניים לקו הנוכחי של יונדאי המוכר מהi35, וולוסטר, ix35 ו-i25, הסיד מגיעה עם קווים זורמים ועגולים יותר ופרונט פני הנמר מבית היוצר של מעצב הבית פיטר שרייר שהיטיב לצור למותג זהות ואופי עצמאיים.

כמו הסיד הקודמת, שלמעשה הייתה המכונית הראשונה של "קיה החדשה" וזו שסללה את הדרך של המותג להצלחה באירופה, גם הסיד החדשה תוכננה מתוך כוונה לקלוע במיוחד לטעם של קהל הלקוחות האירופאי - משמע מראה מכובד, מעוצב, איכותי אבל לא יותר מדי מצועצע.
אל תטעו, הסיד החדשה היא בהחלט מכונית מרשימה מכל זווית אך אין מנוס מלציין שהיא קצת פחות נועזת ומושכת מבטים מהספורטאז', הפיקנטו, האופטימה ואפילו מהריו.

 

אין תמונה
מלחיץ

בשלב זה בקיה עוד לא חשפו את תמונות הפנים של הסיד החדשה אבל בחברה מבטיחים שלבד מעיצוב פנים מרשים בסיד החדשה הושם דגש מיוחד על בחירה ושימוש בחומריים איכותיים כנהוג במכוניות אירופאיות ולא במשטחי פלסטיק קשיח עמיד ביותר אבל זול למראה המזוהים כל כך עם תוצרי המזרח.

בשלב זה החברה לא חושפת יותר מדי מפרטים טכניים אך ניתן להעריך שבשל האורינטציה האירופאית הברורה של הדגם יושם דגש מיוחד על מספר גרסאות לוגמות סולר בשילוב גיר ידני. גרסאות יותר רלוונטיות לשוק הישראלי יהיו בוודאי גרסאות הבנזין בנפח 1.4 ליטרים ו-109 כ"ס וגרסת 1.6 ליטרים שתצויד במנוע ההזרקה הישירה של קונצרן יונדאי-קיה המוכר מהסול ומפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

אמנם ליבואני קיה בישראל יש בהיצע הדגמים רכבי סדאן כמו פורטה וריו החדשה שיותר קולעים לטעמו של הלקוח הישראלי החובב "מכוניות עם ישבן" אבל ללא ספק, הסיד החדשה, שצפויה להגיע לכאן ככל הנראה לקראת הסתיו, תהיה עוד דגם משמעותי שיעזור בביסוס מעמדו של המותג שסיים את שנת 2011 במקום הרביעי בצמרת המכירות בשוק הרכב הישראלי.

 

אין תמונה
מלחיץ

>> מבחן קיה ריו החדשה