בדיוק עשור לאחר שהחליפה את הלאנטיס, עם יותר מ-3.5 מיליון יחידות שנמכרו בעולם ו-148,897 מתוכן בישראל עד הפסקת השיווק לפני כשלושה חודשים, נחשפת המכונית החשובה ביותר עבור השוק הישראלי - מאזדה 3 החדשה.
בשלב ראשון חושפת החברה תמונות של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות הפופולרית פחות במחוזותינו כשגרסת הסדאן צפויה להיחשף בשבוע הבא.
כמו יתר דגמי מאזדה החדשים, גם הדור השלישי של ה-3 ניחן בשפת העיצוב "קודו" ("הרגש של התנועה", לדברי החברה) והיא אכן נראית דינמית למדי. החזית המזכירה את זו של ה-6 עם פנסים הנמתחים אחורנית וגריל פה מחייך, והפרופיל ממשיך את הזרימה עם קווים אלכסוניים ואחוריים המשתפלים בזווית. בקיצור, ה-3 החדשה נראית מצויין ומעלימה את המידות שדווקא גדלו מעט; אורך של 446.5 ס"מ (0.5 ס"מ יותר), 176.5 ס"מ לרוחב (תוספת של 1 ס"מ) ובעיקר בסיס גלגלים, מהגדולים בקבוצה, של 270 ס"מ (6 ס"מ יותר).
הגובה דווקא ירד ב-2 ס"מ ל-145 ס"מ ויחד עם הקשחת המרכב ב-30 אחוז וירידה במשקל העצמי של כ-90 ק"ג המימדים צפויים לתרום להבטחה של מאזדה לשמר את ה"זום-זום" ב-3 כאמת המידה של הקבוצה בכל הקשור להנאה מנהיגה וליכולות דינמיות.
ארבע יחידות כוח יהיו בהיצע, כולן בטכנולוגיית "סקיי-אקטיב"; 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 150 כ"ס והרלוונטיות עבורנו לוגמות בנזין 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר המוכרות מה-6 ומה-CX5 עם 155 ו-184 כ"ס בהתאמה, וגרסת הבסיס תכלול מנוע 1.5 ליטר חדש לגמרי אך עם 100 כ"ס לא ממש מרשימים. בוסף למידע הראשוני, כעת מתברר שמנוע ה-1.5 יוצע גם בגרסה חזקה יותר שבאמצעות יחס דחיסה גבוה במיוחד יפיק 117 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם שישה יחסים.
תא הנוסעים מרווח מבעבר בזכות בסיס הגלגלים שגדל ועיצובו מזכיר את ה-6, אך נבדל במסך מגע שנמצא בחלק העליון של הדשבורד ולוח שעונים מעוצב, דיגיטלי בחלקו עם מד סל"ד גדול במרכז.
ה-3 תציעה שורה של אביזרי בטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת התנגשות עירונית ובקרת שמירת נתיב אך לא ברור מה מכל אלה ימצא בדגמים שיגיעו ארצה.
ישראל תהיה מהמדינות הראשונות בעולם בהן תשווק ה-3 החדשה, שתגיע לכאן לקראת סוף אוגוסט.