טויוטה קורולה החדשה דור 11
פרונט עם נוכחות דינמית
הדור ה-11 של המכונית הנמכרת בעולם, נחשף הלילה בקליפורניה. הטויוטה קורולה שהוצגה לראשונה ב-1966 הפכה עם השנים להצלחה גדולה עם למעלה מ-40 מיליון מכוניות שעלו על כבישי העולם.

המשפחתית החדשה של טויוטה מחליפה את הדור המוכר ששווק בעולם מאז 2007 (בישראל מ-2008)  וזכה להצלחה בינונית בלבד. מתוקף היותה מכונית גלובלית הקורולה החדשה תיוצר במספר גדול של מפעלי טויוטה מסביב לעולם ואלינו היא תגיע מטורקיה לקראת אוגוסט.

אל מול שוק עם מגוון דגמים כמעט אין סופי, לנוכח תחרות הולכת וגוברת מצידם של היצרנים הקוריאנים ועל מנת לשמור על מעמדה כמכונית החשובה בעולם, מהנדסי ומעצבי החברה הבינו כי עליהם להציג רכב עם נוכחות בולטת יותר מזו האנמית של הקורולה המוכרת. התוצאה הסופית שרמז עבה אליה קיבלנו מדגם הקונספט "קורולה פיורה" שהחברה הציגה בתערוכת דטרויט בתחילת השנה בהחלט בעלת מראה מעוצב יותר ותואם לשפת עיצוב חדשה של המותג המכונה "דינמיות אייקונית" עם זאת אין מנוס מלציין כי גם כעת לא מדובר באחת המכוניות הבולטות בסגמנט מבחינה עיצובית.

החלק המעוצב ביותר בקורולה החדשה הוא הפרונט הכולל יחידות פנסים צרות בשילוב תאורת לד, סבכה מחודדת וכונס אוויר גדול. מהצד ומאחור הקורולה החדשה פחות מיוחדת אך בהחלט נעימה לעין ונאה הרבה יותר מהדגם הקודם.

טויוטה קורולה החדשה דור 11
תא נוסעים מרווח יותר ודשבורד בעיצוב חדש

הקורולה החדשה גם גדולה מזו היוצאת עם אורך כללי של 4.62 מטרים (8 סנטימטר יותר מהדגם היוצא), רוחב של 1.77 מטרים (תוספת של 1.6 ס"מ) וגובה של 1.45 מטרים (סנטימטר פחות לטובת המראה הזורם). עם זאת השינוי המשמעותי ביותר הוא בבסיס הגלגלים שגדל בלא פחות מ-10 סנטימטרים ל-2.7 מטרים ומבטיח מרווח פנימי טוב בהרבה. 

תא הנוסעים שונה בתכלית מזה של הקורולה היוצאת אך מזכיר בעיצובו את הקבינה של האוריס החדשה שהגיעה לארץ בתחילת השנה ומשלב במרכזו מסך מולטימדיה נאה.
בטויוטה מציינים שמעבר לשיפור המרווח הודות לבסיס הגלגלים הגדול הקורולה החדשה מציגה גם רצפה שטוחה לחלוטין המשפרת מאוד את הנוחות בעבור היושבים במושב האחורי.

בטויוטה לא מאמינים בשלב זה במנועי טורבו קטני נפח ואחרי הכישלון הצורב של התיבה הרובוטית בקורולה הקודמת גם לא מוכנים לקחת סיכונים בתחום זה ובהתאם לכך הקורולה החדשה תשווק בישראל עם יחידת הנעה קונבנציונאלית המשלבת בין מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים המפיק 132 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני בין 7 יחסים שנקבעו מראש. 

טויוטה גם מבטיחה שבדומה לאוריס החדשה, ובניגוד לדגם היוצא שלא היה מרשים במיוחד בלשון המעטה ביכולותיו הדינמיות, הקורולה החדשה שבנויה ממתכות חזקות וקלות יותר תהיה מהנה יותר לנהיגה.

הקורולה החדשה, כאמור, תנחת בישראל כבר במהלך חודש יולי והשיווק שלה צפוי להתחיל בראשית אוגוסט. וביחד עם האימפרזה החדשה שתושק, אחרי מגוון דחיות ועיכובים, בארץ בשבוע הבא והדור הבא של המאזדה 3 שאמור להיחשף באופן רשמי ממש בקרוב אין ספק שסגמנט המשפחתיות הישראלי צפוי לחוות שינויים רבים שעשויים גם להשפיע על כלל השוק.

טויוטה קורולה החדשה דור 11
הצדודית והאחוריים פחות מיוחדים אבל בסך הכל ללא ספק מדובר במכונית נאה למדי

>> תמונה ראשונה ללא הסוואה: כך תראה המאזדה 3 החדשה