תערוכת טוקיו
מכונית או חללית

כבכל שנה, המגרש הביתי של יצרני הרכב היפניים בתערוכת טוקיו משמש כקרקע להצגת שלל דגמי קונספט.
הונדה הגיעה הפעם עם לא פחות מ-6 רכבי קונספט שונים המנבאים עתיד עמוס חשמל ואורות ניאון.

לצד כמה דגמים שאחרי שמנקים מהם כמה אלמנטים בעיצוב החיצוני ובתכנון חלל הפנים ניתן לדמיין אותם על הכביש, הונדה גם הציגה גם כלי תחבורה עירוני עתידני שנראה שאת ההשראה שלו הוא שאב בעיקר מרובוטים מסרטי מדע בדיוני ומR2D2- ממלחמת הכוכבים במיוחד. המיקרו-קומיוטר מגיע במימדים המזכירים מכוניות כמו סמארט או טויוטה IQ אך למרות המימדים הזעירים מציע מקום לשלושה נוסעים.

העירונית הקטנה של הונדה מצטרפת לדגמי תצוגה מבית אודי, שברולט ויצרנים נוספים המאמינים שפני התחבורה האישית ברחובות הכרך צפויים לעבור מהפכה של ממש.

כצפוי, הכלי הקטנטן מצויד במנוע חשמלי קטן הניזון מסוללת ליתיום-יון.

בשל המימדים והמשקל הקל ההונדה העתידנית יכולה להסתפק בסוללה צנועת מימדים אשר מספיקה לטווח של 60 קילומטרים ולמהירות מקסימלית של 60 קמ"ש. בהחלט לא ביצועים חורכי אספלט אבל מספקים לתנועה עירונית.

תערוכת טוקיו
במקום משטחי פח מסכים צבעונים

בניגוד לחשמליות שמשתמשות בסוללות ענק שלבד ממשקל העצום מחייבות גם זמן טעינה ממושך ביותר, הסוללה של המיקרו-קומיוטר זקוקה לשעה בלבד של חיבור לשקע חשמלי רגיל כדי לחזור לעוצמה מלאה.

בנוסף המכונית מצוידת בסוללה נוספת הנטענת באמצעות מערכת בלימה רגנטיבית ומספקת אנרגיה למערכות העזר של הרכב מאורות, דרך מערכת השמע ועד למערכת בקרת האקלים.

בדומה לדגם הקונספט של טויוטה שחשפנו כאן לפני כשבוע גם בדגם הקונספט מבית הונדה נעשה שימוש בחלקי מרכב שהם למעשה מסכים המאפשרים לשנות את צבעם או להקרין עליהם תצורות שונות או אפילו תמונות וסרטונים שאפשר לטעון דרך מחשב הרכב או באמצעות הסמארטפון.

מעבר למראה החיצוני העתידני גם תא הנוסעים בהחלט שונה ממה שמוכר לנו. זה מתחיל מצורת הישיבה בא הנהג יושב בקדמת הרכב במרכז כשמאחוריו צמד מושבים נוסף וממשיך בעמדת פיקוד שגם היא כנראה הגיעה מסרטי מדע בדיוני וכוללת  צמד גו'יסטיקים במקום הגה ומסך גדול.

תערוכת טוקיו
השראה מR2D2?

למרות שבשנים האחרונות הונדה הפסיקה את יצורם של דגמים ספורטיביים כמו ה-NSX וה-S2000 ונראה כי החברה מתרחקת מהתדמית הספורטיבית שהייתה אופיינית לה בעבר לטובת ליין דגמים ידידותי לסביבה, בין דגמי התצוגה בתערוכה יש גם קונספט מרשים למדי בשם EV-STER. מדובר במכונית ספורט חשמלית דו מושבית עם הנעה אחורית ויכולות האצה מרשימות למדי המאפשרות לה להגיע למהירות תלת ספרתית בתוך 5 שניות. המהירות המקסימלית, כמו גם הטווח, קצת פחות מרשימים ועומדים על 160 (גם קמ"ש וגם קילומטרים בין טעינות).

תערוכת טוקיו
מימדים זעירים, מקום לשלושה ומנוע חשמלי

>> כך יראו המכוניות שיכבבו בעתיד על מסכי הקולנוע