האודי קוואטרו היא, ככל הנראה, אחת המכוניות האייקוניות ביותר של היצרן הגרמני מאינגולשטאט, וזו שבעזרת ההנעה הכפולה המתוחכמת יצרה את התדמית הספורטיבית של המותג.
הקוואטרו הייתה המכונית הראשונה לכלול הנעה כפולה באליפות העולם בראלי והיא הביאה לאודי שתי אליפויות יצרנים ושתי אליפויות נהגים. בין הנהגים המפורסמים שישבו מאחורי ההגה של המכונה המופלאה הזו ניתן למצוא שמות כמו וולטר רוהל, האנו מיקולה ומישל מונטון, נהגת הראלי המצליחה בכל הזמנים.
מעבר להצלחתה במסלולי המרוצים הקוואטרו למעשה הייתה המכונית שאפשרה לאודי לעשות את הקפיצה מיצרנית בינונית ולא כל כך מבוקשת למותג פרימיום יוקרתי העומד בשורה אחת עם מרצדס וב.מ.וו.
וולטר רוהל מרקיד את האודי קוואטרו כמו שרק הוא יודע...
אולם כעת מדווח מגזין הרכב הבריטי CAR כי בכוונת היצרנית לבטל את הפרויקט לטובת השקעה ברכבי קרוסאובר שהדרישה אליהם בעולם הולכת וגוברת.
הרעיון, כך על פי המקורות, הוא להשקיע את המשאבים שיתפנו בפיתוח צמד רכבי פנאי שיתבססו על פלטפורמת MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן - ה-Q2 ואחיו הספורטיבי Q-coupe שאמור לאפשר לחברה להתחרות בריינג' רובר איווק המסוגנן.
מגזין הרכב מוטור טרנד"" הספיק לגנוב נהיגה קצרה בקוואטרו קונספט ומספרים מה הפסדנו...
לנוכח המשבר בתעשיית הרכב אמנם לא מפתיע לשמוע על דחיקתם לצד של פרויקטים משניםי של רכבי נישה שקשה להצדיק מבחינה כלכלית, אך ללא ספק מדובר ביום מאכזב לחובבי הרכב בעולם שציפו להחזרת עטרה ליושנה ונוכחו לדעת כי המשברים הפוקדים את העולם לא מאפשרים ליצרני הרכב להישאר נאמנים למסורת ולדרך אותה סללו בעצמם.
>> חלום לבן : אודי RS3, RS5 ו-R8 במבחן מושלג בהרי האלפים
>> מבחן דרכים ריינג' רובר איווק