מרצדס חושפת AMG ראשונה עם הנעה כפולה (צילום: אוטו)
מסתבר שתמיד אפשר להוסיף עוד כוח|צילום: אוטו
אם חשבנו כי בעידן הנוכחי כשמחירי הדלק מגיעים לשיאים חדשים וכולם מדברים על הידלדלות מאגרי הדלק בעולם שיצרני הרכב יחדלו ממלחמת ההספקים שיצאה מזמן מפרופורציה ויעברו לתחרות ביניהם רק בנתוני תצרוכת הדלק הנמוכים מסתבר שטעינו. ולראיה מרצדס מציגה את גרסאות AMG (חטיבת הספורט של מרצדס) משופרות ל-E קלאס ול-CLS עם יותר סוסים מתחת למכסה מבעבר ואופציה, לראשונה בדגמי החברה, להנעה כפולה קבועה.

ניתן לשאר כי ההחלטה של מרצדס לשדרג את גרסאות הקצה של דגמי הסלון שלה לא נבעה מתלונות של לקוחות על מחסור בכוח אלא באה בעיקר לנוכח השקתה לאחרונה של האודי RS6 עם הנעה כפולה ועל רקע הרצון של מרצדס לאפשר גם למי שמתגורר באקלים קריר ורווי שלג ליהנות ממלוא הביצועים שיש ליצירות המוטוריות מבית AMG להציע.
יחידת הכוח  של ה-AMG מכילה, כבעבר,  5.5 ליטר של נפח המחולקים בין שמונה צילינדרים בתצורת V ומקבלים אוויר משני מגדשי טורבו אך בזכות תשדרוגים שונים נתון ההספק עלה ל-550 כ"ס (32 יותר מבעבר) והמומנט ל 73.4 קג"מ העוברים לגלגלים דרך תיבת MCT "ספיד שיפט" כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה ובסיוע בקרת שיגור מעמידים את נתון התאוצה למאה קמ"ש על 4.2 שניות.

גרסת ההנעה הכפולה, שכאמור לראשונה בהיסטוריית AMG משודכת למכונית נוסעים, אמורה לשמור על מאפייני ההנעה האחורית של המכונית עם חלוקת כוח של 67/33 לטובת הציר האחורי ולמרות שהיא מוסיפה 70 ק"ג למשקל העצמי היא מקצרת את זמן התאוצה למהירות תלת ספרתית ל-3.7 שניות, מאית שנייה מהר יותר מפורשה פאנמרה S.

מרצדס חושפת AMG ראשונה עם הנעה כפולה (צילום: אוטו)
550 כ"ס ב-AMG הרגילה" ו-577 בגרסת ה"-S|צילום: אוטו

למי שזה לא מספיק מוצעת גם גרסת ביצועים המכונה S (כונתה Performance Pack בעבר) המעבירה כבר לא פחות מ-577 כ"ס  ו-81.5 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים, המקצרים את זמן התאוצה הקלאסית לנתון מעולמם של מכוניות העל עם ל-3.6 שניות בגרסת ה-S המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-300 קמ"ש להבדיל מהגרסה "הרגילה" שמוגבלת אלקטרונית לרק 250 קמ"ש.

בתחום הדינמי ה-S מועצת כסטנדרט עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ואופציה לבלמים קראמיים.
חיצונית השינויים בין ה-E AMG לבין ה-E הרגילה שלאחרונה עברה מתיחת פנים אינם גדולים וכוללים בעיקר סבכה קדמית עם פס אחד, פגושים קדמיים עם פתחי אוורור גדולים יותר, רביעיית מפלטים בולטת מאחור וחישוקי 19 אינץ' בגימור טיטניום.
כתגובה לב.מ.וו m6 גרנד טורסימו שהושקה לאחרונה ולאודי RS7 שצפויה להיות מושקת בקרוב, גם ה-CLS, מכונית הקופה 4 דלתות המבוססת על ה-E, זוכה בגרסאות ה-AMG לאותם שינויים ביחידות הכוח וההנעה. שני הדגמים ישווקו לקראת אמצע השנה, לארץ הם צפויים להגיע רק בהזמנה מיוחדת.

מרצדס חושפת AMG ראשונה עם הנעה כפולה (צילום: אוטו)
עכשיו גם עם הנעה כפולה קבועה|צילום: אוטו

>> אודי מציגה: הסטיישן המהירה בעולם