פורד F150 2014
המראה נשאר חסון אך המשקל ירד ביותר מ-300 ק"ג
אולי את חלקכם זה יפתיע, אבל הטנדר של פורד, ה-F150, הוא כלי הרכב הנמכר ביותר באמריקה כבר כמעט שני עשורים ואחד הדגמים החשובים ביותר עבור היצרן.

הדור החדש וה-13 בשושלת מפוארת שחוגגת השנה 66, נחשף כמתבקש במגרש הביתי בתערוכת דטרויט ומתיימר להכיל את כמות החידושים הגדולה ביותר בהיסטוריה של הדגם עם הבטחה לקבוע סטנדרטים חדשים של טכנולוגיה, איכויות תא נוסעים והתנהגות כביש שלא מוכרים בעולם הטנדרים.


בהתאם למסורת, גם הדור החדש עושה שימוש בשלדת סולם חסונה עם סרן חי וקפיצי עלים מאחור ומתלים נפרדים עם קפיצי סליל מלפנים, אבל מציג שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה. כמו כן, לראשונה בעולם הטנדרים, חלקי המרכב הרבים שעשויים אלומיניום תורמים לדיאטה קיצונית של לא פחות מ-320 ק"ג בהשוואה למשקלו של הדור הקודם.

פורד F150 2014
כולל גרסה צנועת נפח עם מנוע אקובוסט בנפח 2.7 ליטרים

למרות ההקפדה על המשקל מבחינה חיצונית הF150- שומר על לוק שרירני וחסון עם קו מותניים רחב ומראה רבוע המזכיר גרסה מוקטנת של ה-F350 המוכר במחוזותינו, ומשלב סבכה קדמית אפילו גדולה יותר, יחידות תאורה ראשיות עם לדים, בתי גלגלים מודגשים ותפיחות על מכסה המנוע.

מתחת למכסה המנוע ניתן למצוא כבעבר מנועי וי 6 בנפח 3.5 ו-וי 8 בנפח 5.0 ליטר. בהתאם לתקינות הסביבתית המתבקשת יחידת הכוח הבכירה בנפח 6.2 ליטר לא תוצע יותר. כמו כן, בהתאם לאג'נדה הירוקה, למגוון הגרסאות תצטרף גם יחידה לא אמריקאית טיפוסית עם מנוע מסדרת "אקו בוסט" בנפח 2.7 ליטרים שבעזרת מגדש טורבו מציע, לדברי פורד, ביצועים שלא נופלים מאלה של מנועי וי 8 אמריקאים קלאסיים ובשילוב נתוני צריכת דלק נמוכים מאלה של מנועי וי 6, בין היתר הודות למערכת Stop&Start המופיעה לראשונה בטנדרים.

פורד F150 2014
האמריקאים מתים על תצורת הקבינה וחצי

בהמשך שרשרת ההנעה נמצאת כמו בדגם הקודם תיבת שישה הילוכים אוטומטית בגרסאות הנעה אחורית או כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח ואופציה לחבילת השטח FX4 המוסיפה בולמי זעזועים המיועדים לנסיעה על קרקע משובשת ונעילת דיפרנציאל אחורית.
גם תא הנוסעים עבר שדרוג מסיבי והוא כעת סביבה נוחה ונעימה בהרבה לשהיה, עם עיצוב עדכני לדשבורד, מסך מגע גדול (8") ואיכות חומרים גבוהה שמנסה להשכיח את המוצא החקלאי של הכלי.
רשימת האבזור מרשימה וכוללת חלון שמש פנורמי, מערכת מצלמות היקפית והתקן מיוחד בארגז לשפאלות מקוריות (מבלי לפגוע בשטח האכסון) המאפשרות להעמיס טרקטורון או צמד אופנועים בארגז.

ה- F150 כולל גם מפרט בטיחות שלא ממש מוכר במחוזות בעלי הארגז עם מערכת לשמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, כריות אוויר גם לשורת המושבים האחורית ובקרת יציבות מתוחכמת (Curve Control) הבולמת את הגלגל הפנימי לפנייה ומסייעת לצלוח סיבובים במהירות גבוהה.

כעת מעניין יהיה לראות אם שלל החידושים שמוצגים ב-F150 החדש יצליחו לשמר את מעמדו כמכונית הנמכרת ביותר בארה"ב, גם בעשור השני של המילניום השלישי עם מחירי דלק מאמירים ומודעות סביבתית הולכת וגוברת.

פורד F150 2014

>> מבחן דרכים בפול גז: פורד F150 ראפטור