ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה מאזדה מובילה בשוק. אמנם בכל העולם תוצרי החברה נחשבים כאיכותיים ובעלי אוריינטציה ברורה להנאה מנהיגה אך היקפי המכירות של החברה היפנית הקטנה לא מתקרבים לאלה של טויוטה, מיצובישי וחברות יפניות אחרות. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא מספר מצומצם יחסית של דגמים שהחברה משווקת בשל העלויות הגבוהות של פיתוח פלטפורמות חדשות.

אין תמונה
ברור מי ניצח, אבל מה היתה התוצאה?

בעוד שבצפון אמריקה יש למאזדה בהיצע גם רכב פנאי-שטח גדול מימדים הנקרא CX-7, ליין הדגמים האירופאי חסר רכב פנאי במימדים המתאימים לשוק האירופאי שיוכל להתחרות בכלי רכב דוגמת יונדאי ix35, קיה ספורטאז', מיצוביש אאוטלנדר או ניסאן קשקאי אשר זוכים לפופולריות ונחשבים לכלי רכב רווחיים ביותר עבור היצרניות.

בכל מקרה, עושה רושם שבעתיד הלא רחוק זה עומד להשתנות. השבוע מאזדה חשפה איורים לדגם התצוגה שיעמוד במרכז הדוכן של החברה בתערוכת ז'נבה במרץ.
לרכב התצוגה קוראים "מינאגי" (Minagi) ולפחות על פי האיורים עושה רושם שמדובר בקונספט מבושל למדי שיכול להגיע במהירות ובשינויים קלים בלבד לפסי היצור.

יש להניח שהשינויים יכללו שם קצת יותר פשוט, ככל הנראה CX-5.
הCX-5 ישתייך לנישת הקרוס-אוברים וכנהוג בנישה יכלול הרבה אלמנטים עיצוביים המזכירים רכבי שטח קשוחים, אך יתבסס על פלטפורמות משפחתיות ללא יומרות שטח של ממש.

אגב פלטפורמות, המינאגי אמור לחשוף את מערך הפלטפורמות החדש של מאזדה.
על פי מאזדה, אותן פלטפורמות, הודות לתכנון מוקפד ושימוש במתכות איכותיות וחזקות, יהיו עמידות מקודמותיהן ובה בעת גם קלות מהן באופן משמעותי, מתוך הבנה שאחת הדרכים להגיע לביצועים טובים מחד ורמות זיהום נמוכות מאידך היא על ידי הפחתת ממשקלי המכוניות שבשנים האחרונות, בשל דרישות בטיחות, תפחו בעשרות אחוזים.

אך לא רק פלטפורמה קלה וחזקה. במינאגי יעשה לראשונה שימוש במנוע ותיבת הילוכים מסדרת סקיי-אקטיב. כזכור, מאזדה חשפה לפני מספר חודשים את הסדרה הכוללת מנועי בנזין ודיזל ותיבות הילוכים אוטומטית חדשות שבעתיד אמורים להחליף את ליין המנועים המוכר במרבית דגמי החברה, תוך שהם מציגים שיפור משמעותי בביצועים, בצריכת הדלק ובפליטות המזהמים.

אין תמונה
ברור מי ניצח, אבל מה היתה התוצאה?

>> האם כך תראה המאזדה מיאטה הבאה?