קיה פרו סיד
יש לה את הכלים להתחרות בקומפקטיות הלוהטות מאירופה?
קיה עושה בשנים האחרונות ככל שביכולתה כדי להתנער מהתדמית של "כלי תחבורה בסיסי" שדבקה בתוצרת הקוריאנית במשך שנים, אך מסתבר שהשאיפות של הקוריאנים גדולות אף יותר וקברנטי קיה (כמו גם יונדאי) בחרו שלא להסתפק במשבצת האפרוריות היעילה בה התמקמו המכוניות היפניות והחליטו להישיר מבט לטובות שבתוצרת היבשת הישנה.

מעבר לשיפור בתכנון, בטכנולוגיה ובאיכות החומרים, קיה, בעזרתו של המעצב הגרמני פיטר שרייר, גם הצליחה לעטוף את המכוניות שלה בעיצוב שהאפיל על זה של מרבית המתחרות והקנה לה זינוק חד בנתוני המכירות.

מעוז אחד שהקוריאניות עוד לא פרצו הוא סגמנט ההוט האצ' הספורטיביות הנשלט מזה שנים על ידי גולף GTI אשר לאחרונה זוכה גם לתחרות מרשימה מצד הרנו מגאן RS והפורד פוקוס ST.

בתערוכת ז'נבה הקרובה, לצד האורבן קונספט המרהיבה, קיה תציג את הדור החדש של הפרו סיד GT כשהפעם, בניגוד לדור הקודם, מבטיחה להציג יכולות שיוכלו להתחרות בפולקסווגן האייקונית.
המראה החיצוני של הפרו סיד החדשה, כנהוג ביצירותיו של שרייר, הוא פשוט נכון ומשלב מינונים מדויקים של דינמיות  ואגרסיביות. בכדי לבדל אותה מהסיד הרגילה הפרו סיד כוללת פגוש קדמי עם כונסי אוויר גדולים, סמל GT על הסבכה הקדמית המעוטרת בפס סף אדום (קריצה גדולה ל-GTI), יחידות התאורה משלבות לדים, חישוקי 18' הם סטנדרט ודרכם נתן להבחין בקליפרי בלימה גדולים הצבועים באדום. באחוריים יש דיפיוזר גדול וצינור מפלט כפול.
תא הנוסעים כולל מושבי עור שחור של ריקארו עם תפר אדום וכיתוב GT בתחתית ההגה.

אבל המעניין יותר הוא המפרט המכני וכאן נכונה לנו אכזבה מסוימת לנוכח יחידת הכוח בנפח 1.6 הנעזרת במגדש טורבו וזהה לזו שפגשנו בוולוסטר טורבו. אמנם ההספק כאן, בניגוד לוולוסטר טורבו הישראלית המסתפקת ב-186 כ"ס על פי כיול יונדאי למדינות חמות, בריא יותר עם 201 כ"ס, אך עדיין זה פחות מ-217 כ"ס של הגולף GTI החדשה ובוודאי מ-250 כ"ס של פוקוס ST ו-265 כ"ס של המגאן RS העושות שימוש במנועי 2.0 ליטר מוגדשים.

קיה פרו סיד
204 כ"ס, 27 קג"מ והאצה למאה ב-7.9 שניות

המנוע של הפרו סיד משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד עם שישה יחסים (על אף שעל מדף החלקים של יונדאי-קיה מצויה גם DTC כפולת מצמד טובה מאוד שבשלב זה חוששים בקונצרן לשלב עם המנוע החזק) וזמן המאוץ הקלאסי למאה קמ"ש עומד על 7.9 שניות, לא ממש מרגש בהשוואה ל-6.6 ב-GTI או 6.5 ב-ST ובוודאי לא יחסית ל-6 השניות שלוקח למגאן RS להגיע למהירות הזו.
פרטים מלאים על ה-GT והשינויים שעברו מערכות המתלים או ההינע, כמו למשל האם קיים דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני או אלקטרוני במכונית, עדיין לא נחשפו.

ה-GT תוצע בגרסת 5 דלתות (סיד) ו-3 דלתות (פרו סיד) ובבריטניה היא צפויה לעלות בין 130 ל-140 אלף שקלים (לפני מסים) גבוה ממחיר הפוקוס ST וזהה לזה של הגולף GTI, מה שאומר שאו שמעבר לדפי הנתונים הקוריאנים מסתירים מכונית חמה ומרגשת במיוחד כדי להצליח, או שהם סובלים משיגעון גדלות. הייצור של הסיד הספורטיבית יתחיל באמצע השנה ואנו מצפים להגעתה כדי שנוכל לבחון אותה ולתת לכם תשובה לסוגיה המעניינת הזו.

>> בת הדודה החמה מפגינה שרירים: יונדאי וולוסטר טורבו מול פולקסווגן שירוקו