האסקלייד של קדילאק נולד בשלהי המילניום הקודם מתוך רצון ג'נרל מוטורס לפנות לקהל לקוחות יוקרתי ומסוגנן יותר שהפסיק להביע עניין בג'מוסי השטח הארכאיים והלא עדכניים של שברולט ו-GMC וכתשובה ללינקולן נוויגיטור של היריבה הגדולה פורד.
עם זאת, הדור הראשון שהוצג ב-,1998 לא הציג אופי ייחודי באמת ולמעשה היה זהה לחלוטין לאחיו התאומים, הטאהו והיוקון ונבדל מהם רק בסמל ובאבזור עשיר יותר.
הדור השני שהוצג 3 שנים מאוחר יותר כבר שינה את צורתו וקיבל את הלוק המחודד והמוחצן שהפך אותו, בעשור האחרון, לאחד מרכבי הפנאי-שטח הפופולריים ביותר ביבשת החדשה ולאייקון המקושר להצלחה וכסף. זאת על אף שמתחת לחזות הנוצצת, משטחי הפח הזוויתיים ודונמים של עור בתא הנוסעים, המכלולים המכאניים נותרו זהים לאלה של אחיו העממיים שמחירים היה זול באופן משמעותי.
ב-2007 הוצג הדור השלישי שאמנם התבסס על פלטפורמה חדשה אך לא הביא עימו בשורה גדולה ושמר על רוב המאפיינים שהביאו להצלחה בדור השני.
כעת, אחרי שש שנים ארוכות, באירוע מיוחד שנערך הלילה בניו יורק, קאדילק חשפה סוף כל סוף את האסקלייד החדש. כמו קודמיו גם הוא יתבסס על הפלטפורמה והמכלולים של הטאהו/יוקון העדכניים שלמרות שהוצגו רק לאחרונה עדיין מצוידים במבנה מיושן מתחת למעטפת הכולל שלדה נפרדת וסרן חי מאחור.
העיצוב החיצוני לעומת זאת עבר שינוי גדול יחסית ועל אף שהוא שומר על הזהות האייקונית של הדגם נראה כי, בסיוע משטחי פח חדי זווית, מופע מרשים של תאורת לד מלפנים ומאחור, גריל ענק עם סמל קאדילק במרכז וחישוקי גלגל עצומים ובוהקים בקוטר 20" (או 22" כאופציה) בגימור ניקל כמיטב המסורת, האסקלייד לוקח את האלמנטים העיצובים השונים 2 רמות קדימה ונראה אגרסיבי ומוחצן עוד יותר מבעבר.
כמו בדורות הקודמים גם האסקלייד החדש יוצע בשתי תצורות מרכב: קצר עם אורך של "רק" 5.18 מטרים ו-ESV ארוך המבוסס על הסאברבן באורך של לא פחות מ-5.7 מטרים. למרות בסיס גלגלים זהה לזה של הדור היוצא (294.6 ס"מ בגרסה הרגילה ו-330.2 ב-ESV) בקאדילק מבטיחים שהמרווח בקבינה הגדולה השתפר משמעותית במיוחד בשורת המושבים השלישית.
עם זאת נראה כי השיפור הגדול ביותר באסקלייד החדש הוא בתא הנוסעים שהפך איכותי, מעוצב ומאובזר יותר וכולל את מערכת CUE החדשה של קאדילק הכוללת קונסולה מרכזית עם מעט כפתורים ומסך מגע השולט על מרבית מערכות הרכב וכאן גם לוח מחוונים דיגיטאלי המאפשר בחירה בין מספר תצורות תצוגה.
כבעבר, המנוע של הרכב הענק מכיל 8 צילנדרים בתצורת V בנפח 6.2 ליטר, אך כעת הוא זוכה להזרקת בנזין ישירה המעלה את ההספק ל-420 כ"ס (תוספת של 17 סוסים בלבד) ואמורה בעיקר לשפר את הצימאון לדלק ביחס לדגם הקודם. המנוע משודך לתיבת הילוכים עם שישה יחסים ולהנעה אחורית או כפולה קבועה (ללא הילוך כוח). בעתיד צפויה להתווסף להיצע גם גרסה ההיברידית בדומה לזו שהוצעה בדגם הקודם.
בקאדילק מבטיחים שלמרות תצורת השלדה והמתלים המיושנת, נימוסי הכביש של האסקלייד החדש יתאמו, בעזרת בולמי זעזועים אדפטיביים והגה חשמלי בעל תגבור משתנה, את הסטנדרטים החדשים שקבעה החברה בשנים האחרונות.
>> משהו שונה לגמרי: קאדילק ATS במבחן