לא ג'וניור וגם לא אלגרה – מסתבר שהרכב העירוני המדובר של אופל שאמור להיחשף באופן רשמי בתערוכת פריז בסתיו יקרא – אדם 

החברה חשפה הלילה את השם הרשמי של הרכב הקטן בצירוף סרטון בו נראה אחד אבות הטיפוס הנע תחת מעטה הסוואה כבדה (כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת) ברחובות פרנקפורט ומשרטט על מפת הניווט את השם שלו. 

יש האומרים כי הבחירה בשם אדם היא מחווה למייסד החברה אדם אופל לכבוד חגיגות 150 שנה למותג ואילו על פי הגרסה הרשמית הוחלט לבחור בשם זה משום שהוא גלובלי ופופולארי בכל רחבי העולם.

אין תמונה

בכל מקרה מעבר לשם, ולמרות שתמונות שנחשפו לא יכולות ללמד  יותר מדי על המראה של אדם, מתבררים כעת עוד לא מעט פרטים באשר למכונית הקטנה שצפויה להצטרף להיצע הדגמים של החברה.

אורכה יעמוד על 3.7 מטרים (16 סנטימטרים יותר מפולקסווגן אפ! ו-15 סנטימטרים יותר מהפיאט 500) אך למרות שהיא תהיה הקטנה במכוניות המותג לא ברור עם היא תהיה דווקא הזולה ביותר.

באופל מציינים כי הכוונה היא לייצר מכונית קטנה ושימושית אבל בה בעת יוקרתית ומסוגננת שתאפשר ללקוחות ליהנות מהנוחות של מכונית עירונית מבלי להרגיש כי עשו בחירה קמצנית. מבלי להזכיר זאת באופן מפורש נראה שבאופל החליטו שלא לכוון למכוניות כמו קיה פיקנטו, פיאט פנדה או פולקסווגן אפ! החדשה אלא למכוניות מסוגננות כמו פיאט 500, סיטרואן DS3 ואפילו ב.מ.וו מיני.

בחברה מציינים שמי שירכוש את אדם יוכל ליהנות משלל אפשריות בחירה באשר לעיצוב תא הנוסעים והגימור והצביעה החיצונית שיאפשרו ללקוחות להרכיב מכונית אישית על פי טעמם.

בשלב ראשון תוצע רק גרסת 3 דלתות שתציע סידור ישיבה מרווח ל-4 נוסעים וכרגע לא ברור אם בהמשך תצטרף גם גרסת 5 דלתות.

בכל מקרה אדם יצויד במנועי שלושה צילינדרים חדשים של החברה בנפח 1 ו-1.4 ליטרים. והמשך תתכן גם גרסה ספורטיבית שתצויד במנוע 4 צילינדרים בשרני יותר וגם גרסה חשמלית מלאה.

מקורות בעולם הרכב מציינים שעל אף ש"אדם" הוא מאוד אירופאי באופיו הוא מתבסס על פלטפורמה שפותחת בחטיבה הקוריאנית של GM ותשמש גם את הדור הבא של האופל קורסה ודגמים נוספים של הקונצרן.

 

>> מבחן אופל קורסה OPC