אין תמונה
הטולדו חוזרת למקורות - כך היא נראתה בשנות ה-90

סיאט אמנם מעולם לא בלטה בתחום המשפחתיות אך בהחלט הציגה מקוריות בתחומים אחרים בשנים האחרונות.
הטולדו היוצאת הייתה מאופיינת בעיצוב מוזר ביותר של מיניוואן מחופש לסדאן באמצעות בליטה קטנה מאחור שרמזה על הקשר היחיד למרכב הסדאן. בטולדו החדשה שתוצג כקונספט לפני ייצור בתערוכת ז'נבה, תחזור סיאט למקורות ותציג משפחתית סדאן קלאסית שעשויה להזכיר (באופן מוגזם?) את הטולדו המקורית שהוצגה ב-91'.

הטולדו של שנות ה-90 הייתה סדאן במימדים קלאסיים, אך כעת מדובר בסדאן מעט קטנה מהסטנדרט המשפחתי שצפויה להיות מתומחרת כך שתתמודד בסגמנט החזק של הליסינג – המשפחתיות הקטנות. סגמנט זה נשלט כמעט בלעדית על ידי מכוניות תוצרת יפן ודרום קוריאה, אם זה היונדאי i25 או מאזדה 2 ועכשיו גם קיה ששלחה את הריו שלה לזירה הלוהטת.

הטולדו החדשה תציע ככל הנראה תמורה מעט גבוהה יותר ביחס למתחרות. מעבר לרכב בעל איכויות אירופאיות וחותמת של קונצרן פולקסווגן (ככל הנראה תבוסס על פלטפורמת ה-MQB החדשה של הקונצרן), כך למשל היא תכלול מידות נדיבות, מרווח פנים משופר ותא מטען בנפח הגדול מ-500 ליטר. בשלב זה עוד לא ברור אילו מנועים יניעו את הסדאן החדשה אך ישנה וודאות לגבי שילוב האותיות DSG ו-TSI, כלומר השילוב של גיר כפול מצמדים ומנוע מוגדש טורבו (ככל הנראה בנפח 1.2 ליטר) החולשים על דגמי קבוצת פולקסווגן.

אין תמונה
אלטרנטיבה מעניינת למשפחתיות הקטנות מהמזרח

השינוי המעניין מבחינת סיאט הוא שבעבר היא שיווקה את הסיאט קורדובה כמעין אלטרנטיבה קטנה וזולה למשפחתית הקומפקטית והטולדו היתה המשפחתית הסטנדרטית, אך בשנים האחרונות המבנה הזה נשבר ונראה שעכשיו הטולדו חוזרת למקורות אך ממוצבת בין הקורדובה לטולדו של שנות ה-90.
נראה כי שינוי זה מבורך מבחינת היבואן הישראלי שיוכל להציע אלטרנטיבה זולה לפולקסווגן ג'טה ומתחרה רצינית למשפחתיות הקטנות.

אין תמונה
פנים פולקסווגני טיפוסי

מבחינה עיצובית, נראה שניסו להצמיד לה את הקו המאפיין של האחות הקטנה – האיביזה, אך נראה שהתוצאה אינה מושכת במיוחד ומזכירה דווקא את הג'טה של פולקסווגן.
עם זאת, במבט מהצד העיצוב נראה שלם, בוודאי ביחס למתחרה היפנית - מאזדה 2, שנראית בבירור כמו סופר מיני מודבקת ישבן.
נראה שבחלקה האחורי הושקעו מירב מאמצי העיצוב והתוצאה בהחלט מוצלחת. עיצוב הפנים מדבר בשפה פולקסווגנית, במובן החיובי ונראה פרקטי ויעיל, עם שילוב צבעים נכון.
 אנחנו בהחלט נשמח לראותה מגוונת את עדר הליסינג האסייתי על כבישי ארצנו.

אין תמונה
עיצוב מוצלח בחלק האחורי

>> מבחן סיאט Mii העירונית