אין ספק שהאימפרזה טורבו של שנות התשעים הייתה אחת המכוניות החשובות ביותר בתולדות סובארו, עם מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר, יותר מ-200 כ"ס והנעה כפולה מתוחכמת שהעניקה לה אחיזת כביש קיצונית היא הגדירה מחדש את המושג "משפחתית ספורטיבית" והציעה במרכב סדאן 4 דלתות אפרורי ביצועים של פורשה.
העובדה שתג המחיר לא היה גבוה מידי (בזמן שאימפרזה 1.6 נמכרה בסוף שנות ה-90 בארץ ב-85 אלף שקלים, מחירה של הטורבו עמד על כ-120 אלף שקלים) ובשילוב ההילה לה זכתה בעקבות השתתפות באליפות העולם בראלי (זכתה שלוש פעמים רצוף באליפות, מ1995-1997) היא הפכה ללהיט עולמי ולפופולרית גם בארץ עם כמות מכירות שאף גרסת כביש למכונית ראלי לא זכתה לה. ההצלחה הגדולה של האימפרזה טורבו תרמה גם רבות לשדרוג התדמית של סובארו שנתפסה עד אז בעולם כיצרנית נישה ללקוחות באזורים מושלגים ובארץ, בעידן שאחרי ה-DL המיתולוגית, כיצרנית עממית ופשוטה.
כך למשל ראוי להזכיר שהגרסה האחרונה של ה-STI נמכרה בארץ ב-340 אלף שקלים, פי שלוש ממחיר האימפרזה הבסיסית ולמרות שבאירופה המשיכו המכירות בארץ השיווק הופסק בשנה שעברה.
כעת ולאחר שאלות רבות בדבר המשכיות הדגם הספורטיבי בדור החדש של האימפרזה שהוצג לא מכבר בארצות הברית אך טרם הגיע לארץ, סובארו מציגה את תשובה חיובית עם חשיפת ה-WRX קונספט בתערוכת ניו יורק.
למרות שבהחלט ניתן למצוא דמיון לעיצוב האימפרזה המשפחתית ה-WRX אינה זהה לה חיצונית כבעבר, ודגם הקונספט מציג חזות דינמית יותר.
החזית אגרסיבית למדי בזכות כונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ויחידות תאורה מלוכסנות. בפרופיל קשה לפספס את בתי הגלגלים הגדולים והתפוחים המכילים חישוקי 20 אינץ' של BBS (כנהוג בגרסאות הבכירות של ה-STI), וניתן להבחין גם בשמשה קדמית ובמיוחד אחורית המגיעות בזווית שונה ומעניקות ל-WRX צדודית דינמית יותר ומראה של מכונית קופה למרות מרכב 4 הדלתות. האחוריים תפוחים ואגרסיביים ומגיעים עם רביעיית מפלטים ומסיט אוויר תחתון.
כונס האוויר הסימבולי במרכז מכסה המנוע למצנן הביניים שהפך לאחד מסמני ההיכר של האימפרזה טורבו אמנם נשאר, אך הוא הפך פחות דומיננטי מבעבר ויש לציין גם שאלמנטים אייקונים של הדגם בעבר דוגמת פנסי הערפל הגדולים מקדימה והספויילר העצום על מכסה תא המטען נעדרים מהמפרט העיצובי.
ה-WRX קונספט מעט קצרה יותר מהאימפרזה העדכנית אולם היא רחבה ממנה ב-9.3 ס"מ, נמוכה ב-8.7 ס"מ ויחד עם גג עשוי קרבון שיתרום להנמכת מרכז הכובד בסובארו מבטיחים יכולות דינמיות גבוהות במיוחד, בחברה גם מציינים שבסיס גלגלים נדיב של 264.4 ס"מ הארוך ב-13.6 ס"מ לעומת זה של ה-STI המבוססת על ה-B3 יעניק ל-WRX תא נוסעים מרווח יותר.
סובארו לא מספקת בשלב זה יותר מדי פרטים באשר ליחידת ההנעה של ה-WRX, אך מציינת שהיא תהיה מצוידת, כמובן, במנוע טורבו ומערכת הנעה כפולה.
בהחלט ראוי לשמוח, לאחר לא מעט ספקות בדבר עתיד הדגם, על כך שסובארו רומזת כעת באופן ברור כי תמשיך להציע את גרסה ספורטיבית ומאוד ביצועסית למשפחתית הקומפקטית שלה גם בעתיד ולנו לא נותר לקוות שהיא גם תגיע ארצה ותוצע במחיר שפוי כמו זה של האימפרזה טורבו המקורית.
>> שיפורי רכב: פצצה מתקתקת או תחביב לגיטימי