אין תמונה
ככה היא נראית כשהיא בריאה

יוצא להם טוב לסמל"ת – יבואנית פיאט לישראל, בימים אלו כשהמלחמה על הנהג הישראלי שגילה את נפלאות קטגוריית המיני על מחיריה הזולים בשיאה, באה פיאט ומציגה בצעד קונג פו את הפנדה – הנציגה שלהם בתחום המיני. הפנדה, הוותיקה בקטגוריה הפופולארית, מוחלפת בדגם החדש לאחר שצברה וותק של שמונה שנים. לזכותה של הפנדה אפשר לזקוף את התואר: מייסדת הקטגוריה בארץ ישראל. הנהג הישראלי גילה את הקטגוריה בזכות העיצוב החמוד והמחיר האטרקטיבי כשמהר מאוד הצטרפה לקטגוריה סוזוקי עם האלטו ומשם הדרך לקרב המוני בין היבואניות על ליבו וארנקו של הנהג הצנוע והחסכן הייתה מאוד קצרה.

סוכריה

אז מה מסתתר מתחת לעטיפת הממתק החדש? נתחיל מהקנקן: בעיצוב החיצוני יש כאן אבולוציה קלה בלבד. בסיס העיצוב הרבוע של הדור הקודם נשאר אך הוא מעגל פינות וכך קיבלנו רכב עם עיצוב קובייתי בבסיסו אך עם זאת מעוגל ומודרני יותר. תוצאה בהחלט חמודה.

אין תמונה
ככה היא נראית כשהיא בריאה

והמילוי

אם מבחוץ העיצוב זוכה באבולוציה מבפנים מדובר כבר ברבולוציה. בפיאט טיפלו בנקודת התורפה של הדור הקודם שבא בימים – איכות תא הנוסעים והמרווח. הפנדה הוארכה ל-3.65 מ', 11 ס"מ יותר מהדור הקודם. הרוחב מגיע ל-1.64 מ' בדור החדש, 6 ס"מ יותר מהדור הקודם. לגובה נוסף ס"מ אחד בלבד, כך שהיא מתנשאת לגובה של 1.55 מ'. כל זה בשילוב ספסל אחורי שממוקם על מסילה המאפשרת להגדיל את נפח תא המטען או את המרווח לרגליים, אמורים לשפר את המרווח הפנימי, אך בבסיס הגלגלים אין שינוי, כך שנוכל לדעת עד כמה שופר מרווח הפנים רק לאחר שנפגוש בה.

מה שמעניין יותר הוא העיצוב המעודכן שכולל אלמנטים חוזרים בכל מקום אפשרי שמזכירים לנו שוב ושוב שאנחנו יושבים בקובייה מעוגלת פינות. התוצאה בשילוב הצבעים המעניין - מודרנית ונעימה. לגבי איכות, שוב, שניפגש נדע.

את יתרונות הדור הקודם, משכילה פיאט ומשמרת בפנדה החדשה, כמו למשל מיקום ידית ההילוכים כמו גם כפתורי השליטה על חלונות החשמל שנותרו לצד ידית ההילוכים. כמו כן, נותר מאפיין רטרואקטיבי מהפנדה המקורית - תא אחסון שימושי בעל לוע ענק מעל תא הכפפות.

אין תמונה
ככה היא נראית כשהיא בריאה

גם ברמת האבזור דואגת פיאט לא להשאיר את הפנדה מאחור ומקפיצה אותה היישר לחוד החנית של הקבוצה, הווה אומר, שליטה מההגה על הרדיו המקורי ומערכת בקרת אקלים. כמו כן מערכת Blue & me הכוללת קישוריות BT גם כן עם שליטה מההגה, תאורת LED ליום, מחשב דרך מתקדם, ארבע כריות אוויר כסטנדרט, מערכת בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעליה. בהחלט יש למה לצפות.

>> מבחן קיה פיקנטו

מתחת למכסה

גם בתחום המנועים מציגה הפנדה חידושים. כשכל המתחרות מסתפקות במנועים תלת צילנדריים, מעיזה הפנדה להשתמש במנועים דו צילנדריים בלבד. מדובר במנוע ה-TwinAir שני צילינדרים שנפחו 880 סמ"ק המגיע בשתי גרסאות: האחת גרסת טורבו עם 85 סוסים והשנייה היא אטמוספרית עם 65 סוסים. המנועים הסטנדרטיים יותר הם ה-1200 סמ"ק עם הספק של 69 כ"ס אותו אנחנו כבר מכירים ומנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר עם 75 כ"ס. המנועים יוצעו בשילוב תיבת הילוכים ידנית או רובוטית ובשילוב מערכת עצור/סע כסטנדרט שתתרום לחיסכון בדלק, נתון חשוב מבחינת המתעניינים ברכבים מסוג זה.

אין תמונה
קוביה מעוגלת

 נותר רק לחכות ולראות כיצד יתמודד היבואן עם נושא התמחור והתחרות העזה ובאיזה סטטוס תהיה קטגוריית המיני כולה כשהמתחרה הקטנקטנה מבית פיאט תנחת על אדמתנו.