מאז שפיאט רכשה את קונצרן קרייזלר לפני כשנה וחצי, בעקבות המשבר הכלכלי, היה ברור שיהיה זה רק ענין של זמן עד שדגמי קונצרן קרייזלר ישווקו דרך סוכני פיאט באירופה, ודגמי פיאט או אלפא יחצו את האוקיינוס ויגיעו לאמריקה.
רוב המכוניות בהיצע הדגמים של היצרן האיטלקי לא בדיוק תואמות לאופי, לסגנון הנהיגה ולכבישים בארה"ב.
גם הפיאט 500 היא לא בדיוק SUV אמריקאי טיפוסי, אבל החיבה האמריקאית הידועה לכל דבר בניחוח רטרו מסוגנן.היה זה רק צפוי שהלהיט האירופאי יעבור הסבה לשוק האמריקאי.
ה-500 האמריקאית תוצג בעוד מספר ימים בתערוכת לוס אנג'לס, אבל כבר כעת דלפו לרשת השינויים שיבדילו אותה מהגרסה האירופאית שנמכרת גם בישראל.
כמה שינוים מתבקשים
השינוי הראשון שהיה מחויב המציאות הוא כמובן חיבור עם גיר אוטומטי קונבציונלי, שכן בארץ הדוד סם גיר ידני לא בא בחשבון במידה ורוצים להציג נתוני מכירות נאים, והגיר הרובוטי החד מצמדי הוא לא משהו שהיה עוזר לפיאט לחדירה רכה לשוק האמריקאי.
בנוסף גם יחידת ההנעה עברה שדרוג, אמנם לא הותקן ב500 מנועV6 כמו שהאמריקאים אוהבים, אך את המנוע המוכר בנפח 1.4 ליטר המפיק 100 כ"ס החליף מנוע חדש מסדרת מולטי-אייר בנפח זהה המפיק 120 כ"ס.
המקורות מדברים גם על כיול מחדש של מערכת המתלים לטובת נסיעה במחוזות רכים כמו שהאמריקאים אוהבים.
המכונית, שגם במושגים אירופאיים היא די קטנה, נראית ננסית אל מול ההיצע האמריקאי וכדי לתת ל-500 מעט יותר נוכחות הפגושים בגרסה זו עובו מעט ונוספו גם חצאיות צד צנועות.
פנים ה-500 עבר שינוי כשהקונסולה המרכזית זכתה לעיצוב מחודש בו באמריקה כמו באמריקה, יש דברים שפשוט אי אפשר לוותר עליהם.
שולבו מחזיקי כוסות סופר-סייז שיוכלו להחזיק בבטחה את כוס השתיה הגדולה מסניף מסעדת הפאסט פוד הסמוך.
את הדרך לשווקים האמריקאים ה-500 לא תעשה מאיטליה, אלא תיוצר מדרום לארה"ב, במקסיקו, מדינה שהפכה במקרה לסוג של מעצמת ייצור של מכוניות בנינוח רטרו כשבארסנל שלה ייצור של כמעט כל דגמי הרטרו הפופולאריים בעולם כמו קרייזלר PT קרוזר, החיפושית החדשה של פולקסווגן, שברולט HHR וכאמור, מעתה גם ה-500 האמריקאית.
>> אמריקה הקלאסית, תערוכת שיפורי ושדרוגי הרכב SEMA בלאס וגאס