סיאט לאון קופרה (צילום: אוטו)
בסיאט מבטיחים: יכולות גבוהות לא רק בקו ישר |צילום: אוטו
הלאון קופרה, הקומפקטית הספורטיבית מבית סיאט, תמיד הצטיינה ב"פתיחות" בקו ישר ונחשבה לאחת הפרטנריות הלוהטות ביותר לחובבי הרייסים, אבל איכשהו תמיד זה הסתיים שם ולמרות הכוח הרב מי שהתרגש מנסיעה מהירה בסיבובים חיפש לרוב בנות זוג אחרות.

אך בסיאט הבטיחו לאחרונה שעכשיו זה השתנה ושהדור החדש של הלאון קופרה, שנחשף לפני מספר חודשים, מציג משהו שונה לגמרי ומשלב בין האופי הליטיני הסוער של הדורות הקודמים בקו ישר לדיוק ויכולות גבוהות ביותר כשהכביש מסתלסל.

כדי להוכיח את זה הם בחרו לערוך את השקתה העולמית של הלטינית הלוהטת במסלול מרוצים מפותל בסמוך לברצלונה בו ניתנה לעיתונאים מכל העולם, וגם לנו בערוץ הרכב של mako, הזדמנות לחוות איך בדיוק הקופרה החדשה שולטת בעדר עצבני של 280 סוסים הדוחף את הגלגלים הקדמיים.

בסיאט לא הסתפקו בכך והחליטו לשלוח את הלוהטת שלהם להפגין את יכולותיה בניכר, במגרש שהפך בשנים האחרונות לאמת המידה הבולטת ביותר באשר ליכולותיהם של רכבי ספורט – מסלול נורבורגרינג שבגרמניה.

המסלול המפורסם שהוקם לפני 80 שנה ושימש בעבר למרוצי פורמולה 1 נמתח לאורך 20.8 קילומטרים ונחשב למהיר, מסוכן וטכני מאוד עם 154 פניות מסוגים שונים ושלל שינויי גובה.

סיאט לאון קופרה (צילום: אוטו)
נשלחה לרינג כדי להביס את רנו |צילום: אוטו

אמנם את המערכה הבלתי מסתיימת על זמני ההקפה המהירים ביותר במקום (למכוניות בייצור סדרתי) מובילות כעת פורשה ומקלארן המתכתשות ביניהן בדרך להשגת הכרעה עם דגמי הקצה שלהן, ה-918 וה-P1, במטרה לקצץ עוד שניות מעבר לזמן של 6 דקות ו-47 שניות שהשיגו שתיהן, אבל בספרות קצת יותר הגיונית סיאט שלחה את הקופרה לרינג במטרה ברורה להשיג את זמן ההקפה המהיר ביותר לרכב עם הנעה קדמית, תחום בו רנו נהנתה מבדידות בצמרת עם הדורות השונים של המגאן RS. השיא האחרון שרנו קבעה ברינג היה עם הדור הנוכחי של המגאן RS (עם שלדת קאפ כמובן) בגרסת 265 כ"ס שהקיפה את הרינג בתוך 8 דקות, 7 שניות ו-97 מאיות.

לצורך המשימה הלא פשוטה לשבור את ההגמוניה של רנו בתחום, סיאט שכרה את שרותיו של ג'ורדי ג'ין, נהג ואלוף מרוצי טורינג, והלבישה את הקופרה הסטנדרטית בגרסת 280 כ"ס וגיר ידני בחישוקי 19' האופציונליים (18' בסטנדרט) עם צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2.

התנאים ביום המבחן (מסלול יבש וטמפרטורה של 10 מעלות בחוץ) היו אופטימליים לשבירת השיא ובסיאט האמינו כי ג'ין יכול בהחלט לעמוד במשימה, אבל אפילו האנשים האופטימיים ביותר בצוות נאלצו לשפשף את עיניהם למראה הספרות על לוח המדידה שהצביעו על כך שג'ין עצר את השעון על זמן של 7 דקות 58 שניות ו-4 עשיריות –  כמעט עשר שניות מהר יותר מהשיא הקודם למכונית הנעה קדמית של רנו משנת 2011.

סיאט לאון קופרה (צילום: אוטו)
הצליחה לקצץ כמעט עשר שניות מהשיא הקודם לרכב הנעה קדמית |צילום: אוטו

עם מהירות ממוצעת של 155 קמ"ש בנתיב המפותל, הקופרה החדשה היא לא רק מכונית ההנעה קדמית המהירה ביותר ברינג ולמעשה מדובר בזמן מהיר יותר מזה שהשיגו במסלול המפורסם מכוניות ביצועים חזקות (ויקרות בהרבה) כמו דודג' וויפר מהדור הנוכחי, אסטון מרטין DBS, מרצדס C63 AMG וקאדילק CTS-V.

>> מבחן דרכים סיאט לאון קופרה החדשה