המונדאו של פורד הייתה מאז ומתמיד הסמן הימני של קטגוריית מכוניות המנהלים בעיקר בכל הנוגע למרווח בתא הנוסעים ונימוסי הכביש.
בדור האחרון שהוצג ב-2008 הבינו בפורד שמוטב לעטוף איכויות אלה גם בעטיפה נאה ומימדים של מכונית סאלון (המונדאו הנוכחית מתבססת על פלטפורמת הוולוו S80) שאפשרו למכונית המנהלים של מעמד הפועלים לנצח שוב ושוב במבחנים השוואתיים את מרבית מתחרות.
לאחר שהגרסה האמריקאית של המונדאו, הפיוז'ן, נחשפה לפני מספר חודשים כעת מציגה פורד את המונדאו האירופאית שנראית יותר כאבולוציה לדגם הקודם מאשר רבולוציה של ממש. השינוי החיצוני הבולט ביותר הוא החרטום שמעוצב בהשראת אסטון מרטין והגריל הטרפזי המפורסם. השאר נותר דומה מאוד לדגם היוצא. גם הפלטפורמה עצמה לא שונתה, ובסיס הגלגלים נותר 285 ס"מ, אך המתלה האחורי עבר שינוי משמעותי בתוצרתו וכך גם כיול המתלים הכללי עם הבטחה של פורד לשיפור נוחות הנסיעה שלא על חשבון נימוסי הכביש המוערכים של הדגם היוצא. מה שכן שונה הוא ההגה שכעת הוא בתגבור חשמלי במקום הידראולי, אך בפורד ממהרים להרגיע ולהבטיח שהוא יהיה טוב, ספורטיבי ומתקשר לפחות כמו בדגם היוצא. בפורד גם מציינים שכמו בדור הנוכחי גם במונדיאו החדשה הושם דגש מיוחד חווית הנהיגה ופניה לנהג חובב ההגה.
שינויים נוספים שנרשמו תוך תשומת לב לנהג כוללים הצרה של קורות ה-A על מנת להגדיל את שדה הראייה והוספת שני מסכים משניים בלוח השעונים כחלק ממערכת MyFord המאפשרת תפעול המערכות השונות בפיקוד קולי.
החידוש המעניין ביותר הוא הוספת גרסה עם מנוע האקובוסט החדש בנפח ליטר בלבד.
בפורד מציינים שמדובר במנוע הקטן ביותר בקבוצת משפחתיות המנהלים אך מבהירים שלא מדובר בגימיק אלא בגרסה שימושית ויעילה עם ביצועים טובים.
כזכור מדובר במנוע בן שלושה צילנדרים בנפח ליטר אחד שבסיוע שני גלי זיזים עליים, מערכת תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק ישירה וטורבו קטן וקל משקל (המסוגל להסתובב עד 248 אלף פעמים בדקה) מפיקים 125 כ"ס ומומנט של 17.34 קג"מ (או 20.4 באוברבוסט) ורמת זיהום אוויר נמוכה במיוחד עם נתון מרשים של 130 גק"מ.
בשלב זה בפורד לא חשפו מידע על שאר המנועים שבהיצע, אך הם צפויים להיות כמו בדור הקודם ולכלול את מנוע 2.0 ליטר אקובוסט עם 240 כ"ס המלהיב. המונדאו תוצע עם תיבה ידנית או "פאוור-שיפט" אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה. עוד דווח על גרסת פלאג-אין היברידית שתושק בעוד כשנתיים שבשידוך למנוע בנזין 2.0 ליטר תפיק 185 כ"ס.
למרות ההשקה בתערוכת פריז בסוף החודש היצור צפוי להתחיל רק לקראת סוף 2013. מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר שלארץ היא צפויה להגיע בראשית 2014 וגרסת ה-1 ליטר לא תכלל בהיצע הדגמים.
גם חטיבת המסחריות של פורד עוברת רענון הטרנזיט והקונקט מיישרים קו עם העיצוב החדש של ליין הדגמים של פורד מה שמקנה להם מראה מודרני מבעבר. הקונקט יוצע בגרסה עם חמישה מושבים המוכרת לנו ומעתה גם בגרסה ארוכת מרכב עם שורת מושבים שלישית המאפשרת שני מקומות ישיבה נוספים.