סובארו BRZ
כנראה הסובארו היפה ביותר מזה שנים
יותר משנתיים אחרי שנחשף לראשונה פרויקט מכונית הקופה המשולב לטויוטה ולסובארו ואחרי מספר לא מבוטל של גרסאות קונספט די בשלות שהוצגו בתערוכת הרכב השונות מאז, בסוף השבוע נחשפה בתערוכת לוס אנג'לס, ה-BRZ  STI של סובארו, מכונית שלמרות שנראית שלמה לחלוטין משום מה עדיין נקראת על ידי סובארו - קונספט.

כזכור, הפרויקט יצא לדרך בעקבות הצהרותיו של נשיא טויוטה, אקיו טויודה, שהבטיח שענקית הרכב תחזור ליצר גם מכוניות שפונות לנהג. כידוע טויוטה מחזיקה מזה שנים רבות בבעלות חלקית על סובארו ולאור הצהרותיו של טויודה הוחלט לשתף פעולה עם היצרן הקטן ובעל הניסיון המוכח ביצור מכונות נהיגה מרשימות למדי. 

לאור הפופולריות העצומה של מכוניות קופה יפניות משנות ה-90 כמו ניסאן "סילביה" וטויוטה סופרה בסצנת הדריפטינג ומשפרי הרכב ביפן הוחלט ללכת על מכונית קופה בעלת עיצוב מוחצן והנעה אחורית. 

המראה הסופי של ה-BRZ בהחלט שומר על מרבית המאפיינים של הקונספט שנחשף לפני שנתיים אך התוצאה הסופית לדעתנו מרשימה יותר וזה לא יהיה מוגזם לקבוע שמדובר בסובארו הנאה ביותר מזה שנים רבות.

העיצוב במחוזות "מהיר ועצבני" כולל פרונט מחודד עם לוע גדול, צללית נמוכה, בתי כנף תפוחים ביותר המכלים חישוקים בקוטר "18 וצמיגים נמוכי חתך. מאחור אפשר לפגוש כנף ענקית כמיטב מסורת ה-STI ופגוש אגרסיבי עם דיפיוזר בולט ו-4 יציאות מפלט.

גרסת התצוגה כוללת גם מרכב עשוי קרבון (סיבי פחמן) לטובת משקל מופחת ומראה שאהוב במיוחד בסצנת המשפרים.
מצד שני, חובבי השיפורים יתאכזבו בוודאי לגלות שסובארו, בניגוד למסורת שלה בדגמים ספורטיביים, בחרה לוותר על מנוע מוגדש טורבו (המשמש כר נוח ביותר לשיפורים עתידיים) וללכת על מנוע אטמוספרי בנפח 2 ליטרים.

סובארו BRZ


כנהוג אצל סובארו מדובר במנוע בוקסר הממוקם נמוך בתא המנוע לטובת מרכז כובד נמוך. מערכת הזרקת דלק ישירה שפותחה במיוחד ל-BRZ (על בסיס טכנולוגיה של טויוטה) אמורה להנפיק הספק מרשים גם ללא הגדשה. בשלב זה סובארו טרם חשפה אותו אך הערכות נעות שהוא יעמוד על בין 200 ל-260 כ"ס.

כזכור, בהתאם לתכנון הראשוני ובניגוד למסורת של סובארו ה-BRZ  תעביר את כל הכוח רק לצמד הגלגליים האחוריים לשמחת חובבי החלקות הצד.  

כחלק ממפרט של רכב שתוכן לחובבי נהיגה ודריפטינג בפרט ה-BRZ תגיע עם מערכת מתלים קשיחה במיוחד לטובת מינימום זווית גלגול, זוויות מתלים בכיול אגרסיבי ובסיס גלגלים ארוך יחסית שמקל על דריפטים ארוכים.

לבד מהספק המנוע שטרם פורסם סובארו עדיין גם לא חשפה מתי סוף סוף ה-BRZ צפויה להגיע ליצור סדרתי ומה צפוי להיות המחיר שלה אך הערכות מדברות על תחילת יצור בתוך פחות משנה ומחיר אטרקטיבי למדי. חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, הצהירה בעבר שבכוונתה ליבא את המכונית מיד לאחר שתושק.

סובארו BRZ
לוק מאוד אגרסיבי בהשראת מכוניות משופרות

>> הדור החדש של הקרוס-אובר הקומפקטי של סובארו