בנטלי קונטיננטל
בנטלי הבריטית, הנמצאת בשנים האחרונות בבעלות קונצרן  פולקסווגן, ידועה כאחת היצרניות הטובות בעולם למכוניות יוקרה, אך את תחילת דרכה, אי שם בראשית המאה הקודמת, עשתה דווקא על מסלולי המרוצים עם דגם ה-3 ליטר שבין היתר ניצח את מרוץ 24 השעות היוקרתי של לה-מאנס והצליח לשבור את הדומיננטיות של בוגאטי באותם שנים. ההצלחה המשיכה להאיר פנים לחברה הבריטית ובין השנים 1927 עד 1930 היא זכתה בארבע ניצחונות רצופים במרוץ שבאותם מימים נחשב לחשוב בעולם הרכב.


אמנם גם יותר מ-70 שנה מאוחר יותר, ב-2003 בנטלי רשמה ניצחון נוסף במרוץ האייקוני, אך ניתן לציין שהחברה דאגה להשקיע בעיקר בטיפוח מוניטין היוקרה יותר מאשר באופי ספורטיבי של דגמיה.

אך תחת הנהגה של פולקסווגן בנטלי חזרה להשיק גרסאות ספורטיביות לדגמיה השונים ולאחר שהקונטיננטל GT בדורו השני נחשף לפני שנה, כעת החליטו בחברה שהגיע הזמן להוריד לו את הראש ולחשוף תמונות של ראשונות של דגם GTC נטול הגג בגרסת "ספיד" שתיחשף בתערוכת דטרויט שתפתח ב-14 בינואר.

מתחת למכסה המנוע,  שוכנת יחידת כוח בצורת W12 בנפח שישה ליטרים שבסיוע שני מגדשי טורבו מספקים 616 כ"ס ו-81.6 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד.
הכוח הברוטאלי הזה עובר דרך תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה לכל ארבעת הגלגלים כשחלוקת הכוח עומדת על 60/40 אחוז לטובת הציר האחורי.

בנטלי קונטיננטל
מאפשרת לקבל את הרוח בפנים במהירות של 325 קמ"ש

למרות משקל עצמי של 2.5 טון, למפלצת נטולת הגג לוקח רק 4.4 שניות כדי להשלים התאוצה למאה קמ"ש ול-160 קמ"ש היא תגיע ב-9.7 שניות. אם זה לא מספיק לכם נציין שעל סיפונה ללא גג ניתן לסדר את הפריזורה גם במהירות של 325 קמ"ש ולמעשה מדובר בקבריולט, שמציעה 4 מושבים ראויים, המהירה בעולם.


כדי לשפר גם את היכולת בפיתולים המתלים הוקשחו והונמכו בסנטימטר ביחס ל-GTC הרגילה, מוטות הייצוב עובו וההגה כויל מחדש על מנת לשפר את התחושות. על פי בנטלי לא נדרשו שינויים לשיפור האווירודינמיות וההבדלים החיצוניים כוללים סבכה קדמית ופתחי אוורור מושחרים, חישוקי 21 אינץ' ייחודיים והרבה אלומיניום מוברש בתא הנוסעים.
הבנטלי GTC ספיד תשווק החל מהקיץ ומחירה בבריטניה, הצפוי לעמוד על כמיליון שקלים לפני מיסים, יהיה ללא ספק שווה לכל נפש.

 

בנטלי קונטיננטל
בזול, בסך הכל מיליון שקל לפני מיסים

>> הכירו את המכוניות של עשירי העולם