אחרי תהליך חשיפה ארוך וקצת מייגע שכלל צילומי תקריב של חלקים מסוימים וצילומים מוסווים שדלפו באורח פלא לרשת, הדור השלישי של האוקטביה של סקודה נחשף וכצפוי, למרות הניסיון ליצור באזז לאחר שהוסר מעטה הסודיות לפחות בכל הקשור למראה חיצוני, אין כאן הפתעות גדולות.
בהתאם למדיניות קונצרן פולקסווגן לפיה לא עושים שינויים מרחיקי לכת בעיצובו של דור חדש לדגם מצליח, גם האוקטביה בדורה השלישי מזכירה בעיקר את שני הדורות שקדמו לה תוך שהיא שומרת על מראה סולידי להפליא ומעט משעמם בתצורת סדאן חמש דלתות (שיש המכנים נוצ'בק) שימושית מאוד.
אמנם ספק אם בפעם הבאה שתניפו את היד כדי לעצור מונית תוכלו להבחין בקלות אם מוניות הסקודה שעצרה לכם היא עולה חדשה או אחת שכבר חרשה מאות אלפי קילומטרים על כבישי ישראל, אבל מבט ממוקד יותר יגלה יחידות פנסים קדמיות צרות יותר, פנסי לד אחוריים ומבנה כללי קצת יותר מחודד וזוויתי שדומה מאוד לראפיד הקטנה יותר שהוצגה מוקדם יותר השנה.
חשוב להדגיש, לא מדובר במתיחת פנים או עדכון נרחב של האוקטביה הקיימת אלא במכונית חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת MQB המודלרית החדשה של קונצרן פולקסווגן שעליה מבוססות בין היתר גם האודי A3 וכמובן הפולקסווגן גולף החדשות.
בכל דורותיה האוקטביה נחשב למכונית מרווחת מעל הממוצע והדור השלישי מציג עוד שיפור משמעותי בסעיף זה עם נתום אורך של 4.66 מטרים – תשעה סנטימטרים יותר מאשר בדגם היוצא, נתון רוחב של 1.81מטרים (4.5 סנטימרים יותר) ובעיקר בסיס גלגלים משופר המציע מרחק סרנים של 2.68 מטרים - כמעט 11 סנטימטרים יותר מבעבר שמתורגמים למרווח רגליים מצוין במושב האחורי.
גם תא המטען הנוח והעמוק שופר ומציע כעת, לשמחתם של נהגי המוניות, לא פחות מ-590 ליטרים (5 יותר מבעבר).
לבד מהשיפור במרווח הפנימי, בסקודה מבטיחים כי תא הנוסעים באוקטביה החדשה יציג רמה חדשה באיכות החומרים ויעניק למשתמשי המשפחתית הצ'כית תחושה משודרגת ונוגעת בפרימיום. עיצוב הקוקפיט שונה בתכלית מזה המוכר בדור הנוכחי ובין היתר ניתן לציין שההגה בעל ארבע הצלעות פינה את מקומו להגה עם 3 צלעות במראה ספורטיבי ושהקונסולה המרכזית מגובשת יותר ותורמת למראה יותר אוורירי.
רמות האבזור הבכירות יכללו מערכת מולטימדיה משוכללת עם קישוריות בלוטות' וניווט מובנה כמו גם מערכת לזיהוי תמרורים והצגתם במסך במרכז לוח המחוונים, מערכת מצבי נהיגה, מעבר אוטומטי בין אור גבוה ונמוך, גג שמש פנורמי ובקרת שיוט אקטיבית המסוגלת לנוע במהירות שנקבעה תוך כדי האצה והאטה עד לעצירה מוחלטת בהתאם לתנועה סביב.
מגוון יחידות ההנעה יכלול את ההיצע המוכר של מנועי בנזין TSI מנפח 1.2 ליטרים עם 105 כ"ס, דרך 1.4 עם 122 ועד ל-1.8 עם עדר של 180 סוסים וכמובן גרסאות דיזל שונות כשהמעניינת שבהן היא גרסת גרין-ליין הכוללת מנוע לוגם סולר בנפח 1.6 ליטרים המפיק 109 כ"ס ונהנה מנתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים סופר נמוכים עם נתון רשמי בתנאי מבחן של החברה של 29 קילומטרים לליטר ופליטת CO של 89 גק"מ בלבד. כמעט כל הגרסאות יוצעו בשילוב תיבת הילוכים ידנית או DSG אוטומטית כפולת מצמדים
בשלב זה המכונית תוצע במרכבי סדאן וסטיישן ובשילוב הנעה קדמית בלבד אך ניתן להעריך כי בעתיד תצטרף גם גרסת הנעה כפולה כמו גם גרסה ספורטיבית שתקרא VRS ותעשה שימוש במנוע ה-2 ליטרים מוגדש המפיק 220 כ"ס שיאכלס את תא המנוע של הגולף GTI החדשה.
האוקטביה החדשה תושק באופן רשמי לציבור בתערוכת הרכב של ז'נבה במרץ הבא ולארץ ניתן להעריך שהיא תגיע במחצית השנייה של 2013.